HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Első karobtortám

2011.06.26. 09:23 Krilla

Végre valahára készült egy sütött torta a Gergőnek!!!
Diétás tortája-sütije volt eddig is.A legegyszerűbb,egyben talán leggázabb-bár nem rossz-a legelső volt,a "főtt rizs-főtt krumpli-főtt alma-kenyér-vizes zsemle-vizes sós kifli-egy marék meggy vagy cseresznye,Sinlac,később kukorica,zabpehely,kicsi paradicsomszósz"-korszakban(jelzem,kőkeményen együtt diétáztunk,ez a rész majdnem 2,5 hónapig tartott,fogytam is vagy 6-8 kilót,de ugye hol van az már...)
 Szóval az első tortafélém úgy nézett ki,hogy vízben főtt rizs cukorral+alma jénaiban kisütve.Ehető volt,a gyerek boldogan falta,azért 3. alkalommal már nem volt nekem annyira kúl,főleg hogy nagyon teleraktam a jénait és nem elsült a leve a cuccnak,hanem csöpögött lefelé a sütő aljára folyamatosan,alaposan ráégve és oltári bűzt generálva.

 


  A második változat a barackkorszakban köszöntött be,itt írtam is valahol,a köleses-barackoc kukoricapelyhes.(Viszont nem értem,hogy akkor most miért nem volt jó a barack,visszafelé isfejlődünk???Főzve kipróbáljuk még,csak most oltári gondok vannak.Bebűnözött gyerkőce egy kis tojással készült tésztát,mert hamarabb dugta el,mint én.Na viszont akkor tojáspróba kipipálva,sárgájára később külön visszatérünk;elvégre ahogy én látom fehérje és szénhidrátemésztés ami gáz nagyon)

Jöjjön a torta:Szamóca receptjéből indultam(Vegán csokoládétorta,tej és tojásmentes).
Először ott rontottam el,hogy nem írtam ki a receptet,rá-ránéztem és hát elolvastam,1-1 kiskanál helyett 1-1 nagykanál sütőport és szódabikarbónát raktam bele(jó ám,hogy több kiló áll itthon,szoktam néha mondani,hogy mosóporral sütök:p),de mikor ezt visszaolvastam,már rátettem a karobot is...Így megdupláztam a tészta alapanyagait.
  18 centis tortaformába került,de kivettem belőle egy másik,20 centisbe is(kényszer nagy úr ugye,nem tudom hová lett a 24 centis forma alja,maaaaajd egyszer megkeresem)így lett egy 4-5 centis lap külön,ezt végül betettem a fagyasztóba.
 Az előírt 30 perc helyett 1 óráig sült a cucc,nagy örömömre akkor se esett össze,mikor idő előtt ránéztem(ebben a sütőben nemigen sütöttem még rendes piskótát)
Jaaa,írom:40 deka liszt,20 dkg cukor,1 ek(1 zacskó)sütőpor*,1 ek szódabikarbóna,5 ek karobpor(vagy 6 ek kakaópor),10 ek étolaj,2 csésze zabtej,2 ek 10%-os ecet.
 *A torta már a sütőben,mikor felfedeztem,hogy a sütőport felbontottam,de nem tettem bele,mert valamit épp kért a fiam,így visszacsalinkáztam vele a konyhába,ahol letettem a pultra,kimenve meg azt hittem,már a tálban van.Ha legközelebb belekerül,még kevesebbet kell tennem a formába,mert elvileg jobban fog nőni.

Krém:na,ez aztán alaposan megváltozott.
 Csokipuding is kell bele,ezt egyből helyettesítettem 2 púpos evőkanál burgonyakeményítővel(kukorica is jó lett volna,de most ez volt itthon)és 1 ek karobbal.Ezt főztem össze 2 helyett szűk 2,5 dl zabtejjel és 20 deka cukorral-ez nem volt gond,batár sűrű lett,olyan érzésem volt,hogy oda is kapta,de nem,csak valahogy jobban tapadt.
 Volta olyan trehány és kapkodós,hogy még melegen beletettem a 10 deka margarint(Liga),elvégre annak kutyakötelessége kihűlés után visszakeményedni.Gondolom,meg is tette,csak mire megtehette volna,belekerül egy bő fél(13-16 dkg saccra)bio gesztenyepüré(mert volt itthon régebbről,betyár drága,akárcsak a zabtejszín,amiből 2 decit 390-ért sikerült venni.És ugye felverhető nincs,csak 9 %-os főző.Bezzeg aki ehet szóját az vehet habot eleve.Aki meg mást is ehet az ehet növényi habalapot-Figyelem!tejfehérje mindegyikben van ám!
 Szóval a fagyos,sebtében elnyiszált gesztenyepüré is hűtötte a cuccot,nem is nézett ki rossznak,csak betyár édes volt( a karob nagyon édes,erről elfeledkeztem megint)de akkor bele kellett tenni a zabtejszínt.Azt tudtam tavalyról,hogy a zabtejszínt lehetetlen felverni(habpatronnal habszifonban úgy-ahogy lehetséges),de gondoltam majd a krém és a benne lévő margarin zsírtartalma megoldja a dolgot.Hát tévedtem.
 És mivel ehetetlenül édes volt amúgy meg nem is elég sűrű,ezért kb 3/4 dl meggylevet is tettem bele.Majd sűrű fohászok között-erősen arra gondolva,hogy bazmeg,sok csokiban is van szójaliszt,mégse érezni a szemcséket-beletettem még 2 ek keményítőt.Nem sokat kötött rajta.
 Így én nem a tortára kentem a krém 3/4-ét(a többit pedig habnyomóval kellett volna rátenni),hanem elvágtam a magas tortát 4-be,a szintek közé töltögettem,meg a tetejére is tettem-köréje meg a tortaforma oldalát,mert elkezdett csúszkálni.Megpróbáltam én csillagokat nyomniráde hát nem sikerült,csak valaki csík-cirkalmak sikerültek,amik lassan beolvadtak a többibe.Tálaláskor megkentem a maradék krémből az oldalát,és elfelejtettem karobporral még megszórni.Múltkorjában egy mamamitól idekerültek törött hosszú vékony gyertyák is,hirtelen annak darabjaiból vágtam 4 szál gyertyácskát.

Volt nagy öröm!Mióta ovis a legény,nagyobb jelentőséget kapott a torta az életében(szoktak a szülinaposok bevinni)és folyton kérdezgeti,hogy ő mikor kap tojtát?
Elsőre csak egy gyertyát sikerül elfújni,de aztán 3.fújásra egyben a maradék 3-at!
 Persze vacsora közben egyre azt kérdezgette,hogy kap-e ajándékot,meg mikor kap ajándékot,és hoztak-e neki ajándékot.Kapott.Ezúttal egy nagy vízipuskát-jelentem nemrég taknyom-nyálam egybefolyt,ugyanis anyát este 8 felé le kellett lőni 2x több deci "kúti vízzel".Olyan szarul esett,hogy sikítani se tudtam,csak tátogtam...Kapott továbbá kis vízipisztolyt,de nem akárhogy:öcsém és a barátnője magának is vett,így rendes vízipisztolycsata volt.Na és egy horgos végű műanyag horgászbotot 3 kifogni való hallal.Ennek is nagy sikere volt.
 Gyerek jól járt nagyon,idén épp 4.alkalommal ünnepeljük a szülinapját,de lesz ötödik öröm is,mert egy ajándéka még úton van.Egész megszokta már,hogy neki mindig szülinapja van(igazi szülinapján elsőáldozásra mentünk,de nagyon nagy buli volt.Másnap irány a kórház,így azt mondtuk,hogy akkor lesz az igazi szülinapja,ha anya csináll tortát.Aztán megkapta az ajándékot-használtan vett építőkockákat,ezt is épp elég volt kigazdálkodni sajnos-aztán megint valaki felköszöntötte,tegnap meg meglett a torta.)

Ui:a kutyát elengedtem este,hátháthát,száját nyalva csaholt a tyúkól előtt,így megkezdtem a szocializáció vízipisztollyal elriasztós részét.

Szólj hozzá!

Címkék: torta tejmentes tojásmentes karob zabtej szölinap kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr783015300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása