HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Ehető minden-mentes palacsinta és torta

2010.07.29. 00:53 Krilla

Ma elkészült az első jónak mondható palacsintám.Ez már történelem:D.
  Első alkalommal rizsliszt+vízzel próbálkoztam,az eredmény alulmúlta minden elképzelésem.A rizsliszt nem dagadt meg,csak lötyögött fölötte a víz,őkelme meg passzívan lapított az edény alján.Pedig akkor még talán tojást is tettem bele.
  Második eset:Na majd a kukoricaliszt...Hát,valamivel jobb lett,ha sokkal nem is.Akármennyi olajat tettem mellé,törős és száraz lett.
  Hanem ma,összegezve pár dolgot(és rövid úton ismét kilőve a gluténmentes gyári lisztkeveréket,melyből 1 kg kb.1000 Ft)a következőt alkottam palacsintatészta címen:
  -4 ek burgonyakeményítő
  -2 ek rizsliszt
  -2 ek rukoricaliszt
  -3 púpos teáskanál őrölt lenmag
  -soksok víz,ezt nem tudom,talán olyan 6-7 dl?
  -pici olaj,csipetke só.
Na eeeez már ehető,bár elég vastag lett és lassan is sült.
Jó volt aprított csirkehússal és kelbimbóval(csak sós vízben párolt,késhegynyi szerecsendióval,és végül kukoricaliszttel sűrítettem),jó volt karobbal és cukorral
(érdekes módon olyan kevés cukorral nem elég jó,többel meg túl édes,ez talán kívánja a barnacukrot,de az nincs,majd lesz egyszer)

Azt hiszem hogy hamarosan mégis megkeresem és kipróbálom a tojásmentes majonéz receptjét.


Torta
A múltkor készült,végül pofonegyszerűen.
Azzal kezdem,hogy töltelék:15 dkg köles megfőzve 7 dl rizstejben-a'la VegaVera,majd érzés szerinti mennyiségű őszibarack meghámozva,szétnyomkodva,cukor és mazsola.Na ez szépen és gyorsan összekutyulódott és már ment is natúr cukros kukoricapehellyel(mezei corn flakes)rétegezve egy tortaformába(nem ám,2-be,mert kisebb méretű szilikonosba tettem és még a gyümölcskenyér forma is tele lett végül),mielőtt a "kenőcs"elérte volna a tortaforma oldalát,odaállítgattam további kukoricapehely szemeket-mondhatni,ez tartott legtovább.A tetejére persze ismét kukoricapehely került,illetve erre meg folpack és pár órai hűtőben vacogás után szépen ki lehetett borítani.
 Igazi tortának persze csak formájában nézett ki,de többek szerint nagyon jó volt.Én úgy gondolom,máskor mehet bele több gyümölcs mindenképp.
 Ja,és édes gyermekem meg kijelentette,hogy akkor de jó,neki szülinapja van.(merthogy tortát eszünk)Sőt,délutánra volt olyan jó,hogy nekem is megszavazott egy szülinapot:).
Teje-teje-teteje:Na az nem a tervek szerint alakult,mert az eredetileg tervezett növényi tejszín helyett(túl sok ilyen-olyan összetevő)betértem a bioboltba és megnéztem a növényi tejszíneket(átlag 200-250 ml-esek és átlagárat nézve 300-330 körül/fölött vannak)és zabtejszínt vettem mégis végül.Majd felverésnél elolvastam pár perc után ismét a dobozt és hagytam a csudába,nem hiszem,hogy azzal a 13% zsírtartalommal habbá lett volna.
 Így csak kicsit habosan kanalaztuk rá,illetve előtte tettünk rá még némi összezúzott barackot.A vártnál sokkal-sokkal hamarabb elfogyott:).

 

Szólj hozzá!

Címkék: diéta főzés sütés gluténmentes tejmentes tojásmentes kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr242183866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása