HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Új kaják

2011.07.31. 00:25 Krilla

Egyrész készült lecsó cukkinivel-RHKA,másrészt karalábos-cukkinis lepény.Harmadrészt én,ki.Anyám műsora miatt,amit nem illik ide írni ugye.Ja,és céklasaláta,meg uborkasaláta is.A lecsót a gyerekkel műveltük,segített keverni a tűzhely mellett széken állva-a kinti konyhában.Elég idegesítő,hogy egyesével kell mindent kivinni,de nem is voltam benn ma szinte egész nap.

 

Tegnap kaptunk cukkinit,ennek felét hosszában negyedelve megpucoltam és legyalultam,a szélesebb részeket még gyalulás előtt bevágva.Kérdeztem fiacskát,mit tegyünk bele?Rizst,hajdinát,kölest,amarántot?Mire ő vígan,hogy ezt mindet.Azért RHKA.Annak ellenére,hogy az ő adagjába csempésztem egy kis tápszert,vagy 3x evett ma belőle.Ebédre nem volt elég a tányérnyi.Sajnos apának is ízlett,bár közölte hogy a hajdinát utálja,kihagyhattam volna.Így is azért repetázott,nekem egy igencsak gyerekadagnyi maradt hétfőre.
 
A lecsót követte az uborkapucolás-gyalulás.Egy zacskóval lefagyasztottam,a többit megcsináltam.Mézzel-sztíviával.Gondoltam,egyrészt fogyókúrásabb(főle hogy hús nemigen lesz hozzá),másrészt végre valami ami apának nem ízlik és több marad.Tévedtem,felét megette délután:).Így is maradt egy éthordóedénnyi.

Aztán sok céklát pucoltam(ja,a mi paprikáinkat is,azokat aszalom épp karalábbal,céklával),egy rakással gyalultam aszalni,vagy 5-öt lereszeltem 2 menetben.Csak túlélem a céklasalátát gondoltam,mások is túlélték már.Hátttizééé,alma csak a fáról volt,nem érett még-az majd ősszel lesz-de meg lehet enni szorultságból,így abból is pucoltam(a fa is kevésbé szakad meg talán)meg reszeltem.És végül került bele lenmag.Véletlenül épp ma vett a férjem majonézt,anélkül először nem lett volna jó.Legközelebb talán magában is meg tudom könnyen enni.Az első meglepetés az,hogy eléggé jól lehet vele lakni(amúgy is több nyers kaját kéne ennem).A második az,hogy még nem szaladtam.A cékla van,hogy 20 perc alatt átmegy rajtam:o.
 

A lecsó után azt találtam ki,hogy a maradék cukkinit lereszelem a nagy lyukú reszelőn,meg némi karalábot a kis lyukún.Megpároltam sóval,kaporral és kakukkfűvel.Este begyúrtam finom és Graham liszttel,kábé 2/3-1/3 arányban.Tettem bele olajat és őrölt lenmagot is,na meg vizet.Az élesztő eszembe sem jutott.Ebből is lepényt sütöttem,nem lett rossz,de valahogy másképp jobb lenne.Na ezt jól körülírtam...
 
A büdike csalánlevet áthelyeztem az esővízgyűjtőnk(kuka) mellé,hadd szagolja a másik szomszéd is-na,ez azért csak vicc,a ház vonalától vagy 10 méterre van.Igazából eluntam,hogy meregetek meg mászkálok annyit a kannával,mert a kert egyik oldalán kívül van a botránylötty,a másik oldalon meg kerítésen belül az esővíz.Eszembe jutott,hogy ha zöldtrágyázni akarok vele,akkor azt locsolás után jó.Hát most ugye nedves a föld;).
 Sajnos fele növénynek kinn csápolnak a gyökerei-legalábbis a felsők,így komposztot is tettem tövekre,persze élmény volt a vizeset rostálni(amúgy is ócska a rosta,félek,hogy szétmegy).Meg is jegyeztem,hogy ha szárad minden,egy napt rászánok és átrostálom a komposztot,kiszórom a kertbe,majd ősszel beásódik,addig takar és talán így is ér valamit.A helye meg kellene,mert a mostani halom nem tuti,mert teljesen szabadon van.
  Csalánt is kell megint szereznem,hogy újra rohasszak.De jövőre lesz nekem is;),már 5 helyre ültettem,3 hajt is már.
  De most már a szedret is meg kell néznem,illetve az érettet leszedni.
 A nagy örömöm:néhol nő a brokkoli.Átlagos karfiolrózsa méretű:).Persze még történhet vele bármi...

Megjegyzés az aszalt paprikához:szoktunk a fagyasztóba tenni felezett paprikákat és tesszük-ha van-pörköltbe,levesbe(meg paradicsomot is)Na már most ha ezt is aszalom,nem foglal annyi helyet,nem kell neki annyi áram,mindenképp jobb.A karalábból negyed szeletek száradnak,szintén levesbe,de tervezek levesport is csinálni,főtt zöldbabból,nyers karalábból,répából,fokhagymából-a többit még kitalálom valahogy.És ha minden szépen meg van aszalva,ledarálom és jöhet a kísérletezés,milyen keveréket csináljak és mennyi egy adag.

Szólj hozzá!

Címkék: alma saláta főzés kert cukkini cékla csalán lenmag kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr403113213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása