HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:ez-meg-az nyers fűszeres paradicsomszósszal

2011.07.28. 01:11 Krilla

Az úgy volt,hogy eljött a barátnőm a kisfiával és akkor süssünk lepénykenyeret(haha,vagy 3 napja sütöttem utoljára,50 deka lisztből,egyelőre nem unjuk),sikerült is vagy kiló hatvan deka lisztből bedagasztani.Újdonság,hogy 6 közepes gerezd fokhagymát a tésztába reszeltem.És mivel nem volt itthon semmi értelmes a tetejére(értsd:tejföl) így gondoltam csinálok rá fűszeres olajat,majd azzal kenegetjük.

A fűszeres olaj a következőkből állt össze végül:
-Őrölt köménymag-frissen őrölve,mert a bolti "Őrült kömény" vagy elfogyott,vagy elbújt.
-Kakukkfű szintén frissen őrölve,2-3x annyi,mint  a kömény
-Oregánó-ez valahogy logikusan jött
-Bazsalikom-mér' is ne,majd rakunk bele paradicsomot is,úgyis megérett pár darab.
-Paradicsom-2 közepes hámozva
-Só
-Szőlőmagolaj
-Bormixer;).

Szóval ezzel kenegettük,én ugyan erősen akartam bele tenni római köményt is,de le lettem szavazva.Illetve úgy volt,hogy később megkóstolják úgy is,de ez elmaradt.Jött a sógornőm a fiával véletlenül épp most,nekik is ízlett.Jött apukám,ő is evett,aztán anyukám is benézett,talán ő is megkóstolta,de igazából nem tudom mert akkor már épp permetezni mentem.
 Gergő lepényt akart vacsorázni,paradicsomosat.Mit volt mit tenni,ha már nem tudtam lebeszélni,mentem újból előállítani egy dupla adagot.Aztán kiderült,hogy apa a maradék 5 lepényt megette,gyerek persze kiakadt,én meg közöltem,hogy így negyed 10 felé nem fogok nekiállni sütni,hiszen kelnie is kell.Majd holnap.
  De a sírás maradt,vigasztalásképp a szószba darabolódott a hűtőből a párolt csirkecomb,ígéretem ellenére(azt ígértem,hogy nem)tésztát is főztem.A szószba került az előbbiken kívül Pregomin,amaránt,kis cukor és őrölt pirospaprika is.Na meg a csirke;).
  Ez is bevált.Azért ha lesz időm én holnap bepróbálkoznék krumplis tésztával,hátha nem baszom el lesz rossz.Azt se sütöttem évek óta(kifejezetten a "repögetős krumplis lángas"-ra gondolok erősen,mint a család abszolút kedvencére)diétásat meg pláne nem.
 

Amúgy ma klassz egy nap volt.Elaludtunk.Elmentünk a megbeszélt gyerekmegmozgató találkára.Majd szarrá áztunk.
 Ez nem volt elég,el is estünk.A bicajt próbáltam feltolni a Kresz parkból a lejtőn,mikor is megcsúsztam az özönvízben.Gyerek üvöltött ahogy dőlt a bringával,de nem ütötte meg magát.Azonban a hülye bicajt lehetetlen volt feltámasztani.Így oldalra borítva elölről húztam-cibáltam fel gyerekestől.Majd felállítottuk,ekkor barátnőm összeszedte a kosárból kirepült ezt-azt és átmentünk a Kátrány kocsma elé a tető alá.Persze addigra a bringa ledobta a láncot(hahó,Murphy)de úgy,hogy alig bírtuk kicibálni a fogaskerés mögül a hátsó keréknél.Persze ezt akkor tettük,mikor elállt az eső és a gyerek kibírta,hogy ne ketten legyünk a pólómban.Rettentően fázott.Még jó,hogy praktikusan épp elég nagynyakkivágású volt rajtam.Gondolom nem kell mondani,hogy kinyúlt azért a kétfejű anyukától...
 Nofene,a postásunk is épp arra járt,mondta,majd megnézné mikor kibújok a pólóból,hogy ne fázzon  a gyerek.Mondtam,hogy ez a póló is tök víz,ne meg csak a gyereket bújtatom ki alóla.Nem vagyok én szégyenlős,melltartóban se látszik több,mint bikiniben.Hanem olyan hájat ő még nem látott:p...
  Amúgy nem is tudom hány éve volt,hogy ennyire sáros nadrágban mentem haza.És az a röhej,hogy mielőtt elmentünk direkt megnéztem az időjárás előrejelzést,hogyaszongya:több helyen felhő,esőtől nem kell tartani.

 

Szólj hozzá!

Címkék: eső bicikli paradicsom tészta lepény kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr863106157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása