HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Zsemlepény

2011.07.19. 22:29 Krilla

Akartam valamit sütni.Az is lett:valami.Olyan se nem lepény,se nem zsemle,de legalább átsült,az is valami és első próbálkozásnak nem rossz.Eddig bármit csináltam,pizzalett belőle általában(hehe,a lángosból is anno pár éve.Csak tettem és tettem bele a lisztet,mert még ragad.Aztán olyan lett,mintha bő olajban sütném a pizzát a gázon.Melegen nem volt vele sok gond.Hidegen elég szögbeverős jellege lett:D)

Az volt a cél,hogy süssek valami lenmagosat,meg valamit kezdjek a Graham liszttel.Naná,hogy magában akartam,de valahogy beugrott,hogy mintha min.1/3-a fehér liszt kéne,hogy legyen.Saccra volt vagy 50 deka Graham tehát,meg vagy 20 deka FIL.Fél élesztő kis cukorral,meg a jó franc tudja mennyi víz,úgy 6 decira saccolom,de lehet hogy kevesebb.A só se maradt ki belőle,és egy nagy aréknyi darált lenmag ment bele még.
 Szépen elterveztem,hogy sütök valamit.Vagy kenyeret,vagy zsemlét(az azért hamarabb sül,meg a franc tudja,Graham kenyérnek mennyire kell ragadósnak lenni sütés előtt),vagy lepényt,meg esetleg pár ippit a kiflirajongó fiamnak(ippi=kifli még mindig).
 Hogy legyőzzem a lisztezőhajlamomat,a robotgéppel dagsaztottam(ja,eddig még sose használtam kábé a spirálokat,itt volt az ideje)és mior úgy gondoltam hogy eleget gyötörtem és el is válik az edénytől,akkor letakarva sorsára hagytam,ugyanis az utolsókat rúgja a termés abarackfán és megint levet csináltam.

Mit levet?!Teljesen 100%-os gyümölcspépet!!!Mivel kell kunyiznom aputól is majd barackot,baracklével el leszünk most látva tán 2 szezonra is ha beosztjuk:).Azért is kell kunyizni,mert ez beért és fiamnál is nagy sikere volt a bodzás baracknak,de a bodza csak augusztusban érik.(bevallom,nektarint imádnék inni,de üvegem alig,szerencsére az utóbbi napokban sikerült 9 Naturaquásat begyűjteni-mínusz egy,amit nemrég alaposan felrúgtam,jelentem a frissen rakorr gránitlapot is megsértette-és egy vendéglőből fogok kapni állítólag SOK ásványvizeset még:).Valamint a kocsmában is teszne félre ezt-azt.Juhhéééé!Egyébként idén szoktam rá,hogy letereseket is teszek el.
  Igazából az a baj,hogy egyrészt tágulnak a kupakok,a celofánt-műanyagot rühellem több okból,másrészt szeretek módjával osztogatni,de az üvegek szinte sose jutnak haza.

Majd folytattam a tésztát.Kivettem egy nagy rakás lisztre és rájöttem,hogy most akkor vagy ügyes leszek és megoldom úgy,hogy azért lágy maradjon de kezelhető legyen,vagy pizza...Megoldottam valahogy.Lett 2 lepény(több kellett volna)egyik szilvalekváros,a másik fokhagymás.Kérdezte is a férjem mikor behoztam,hogy:
-Mi ez a fura szag?
-Hát,-mondom- a lepény.
-Milyen lepény?
-Szilvalekváros meg fokhagymás.
-Ez így egyben???!
  Nem,de végül nem is rossz ötlet,épp ma ettem szalonnát sóval és mézzel,fene tudja mi hiányom van az észen kívül... 
  Valamint lett 11 zsemle vagy mi,ugyanis 2 sült a lepénnyel,az zsemle lett.A többi addig közben kicsit elkelt(ahogy felénk mondják:elterült,mint a Nagy Alföld-bár annyira azért mégse),de reménykedtem,hogy majd szépen felfelé is nő,elvégre:felfelé ingyen van a hely(ez is itteni szólás,magas emberekre mondják).Nem nőtt különösebben,de szépen átsült,alul ropogós lett(felül persze nem lett barna,fen ezt az alul sütős gázt),a tetejére szórt lenmagok meg expedícióra mennek róla-naná-legkésőbb akkor,mikor kettévágom.
Naaaagyon kafa lett ízre is,rettentően ráuntam már ezekre az agyonfújt fehér zsömlékre,amiket a férjem szokott hozni.(Ugye a magos,stb.drága,a kenyér másnaposan már megy szét,marad a zsömle)

Szólj hozzá!

Címkék: barack zsömle graham süt kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr943081643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása