HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:meggyes és furafagyi

2011.06.24. 23:23 Krilla

Alapból úgy szól a recept,hogy 3-4 tojás(vagy csak a sárgája,de nem gond ha belemegy az egész),30-40 deka cukor,1 liter tej.
Egyebek:2 vaníliás cukor,vagy pár ek kakaó,vagy bármi ami eszembe jut.Na ez így megfőzve és fagyasztva igencsak kemény jégkrém lesz,vagy 10 évig nem is főztem,na de majd idén...

 

Először is ide kívánkozik,hogy idei első normálisabb fagyim(ami nem szűrt lé vagy gyümölcsleves turmix,esetleg tápszerrel) a gyerkőcnek készült,így:
-soksok friss meggy magozva,turmixolva,
-cukor,
-méz,
-kb.1 dl víz-mindez 8 deci lehetett összesen.Mindez összekeverve be a fagyigépbe aztán hadd zörögjön.(hát,elős alkalommal vetekedett egy fűrészmalommal,most már valahogy jobb,de inkább a pincében kavar a továbbiakban)
Nagyon bevált,rendesen továbbfagysztva se annyira jégtömb.

Ma saccolós készült.Alap:3 tojás,saccra 5-6 deci tej,saccra 30 deka cukor,2 vaníliás cukor.Nagyon félvállról kezdtem,ezért a tojássárgája nem akart egyenletes lenni,hát habverővel kevergettem,igen eredményesen,feverődött benne a tojásfehérje meglehetősen(épp tejeskávéztam is.Talán meredek a forró tejes vaníliacukros tojáshab,de nagyon passzolt bele:)),de később összeesett és "zaccos",pelyhes lett benne.
  Elfeleztem a cuccot,mikor hűlt felébe(ill kicsit többe)turmixolt meggy került,és további cukor,meg egy felvert fél literes Meggle habalap fele(holott tejszínhab is lehetett volna,ebből G.nem ehet úgyse) és kis összekeverés után mehetett a fagyigépbe.

Most jön az érdekes:a maradék...izé...mivel nem fakanállal kavartam,hanem habverővel,pettyet odakapott egy ponton.Nem annyira,hogy érződjön az ízén,de épp felkavartam és volt 1-2 kis pötty benne.Na meg mivel a habalap cukros volt,túl édes is lett.És jobban volt madártej íze,mint vaníliásfagyialap(a kevés tej,gondolom.Ennyihez kevesebb tojás járt volna)
 ebaj,teszünk bele kakaót,lesz kakaós.Azám,csak a nagynagy keresődiétában sosincs itthon kakaópor,karácsony előtt vettem mikor cappuccinoporgyártásba kezdtem-ebből maradt vagy 2 kiskanálnyi-marhára kevés volt.Na nem baj,van annál több karob.Viszont abból meg nem mertem túl sokat tenni,mert nagyon más az íze.Így abból is csak 2 kiskanálnyi ment szűken.Színe világos,az íze,mmmmm...Olyan "már nem madártej,de még se nem csoki,se nem kakaó".Emlékeztet a mogyorós Aranka krémre(van még olyan?),meg érdekes módodnvalami kávés dologra is.

Jégkrémformákba tettem-a meggyes ugye fagyigépben járt,így nem volt gond,hogy a másik csak simán hideg.És a natúrmeggy levéből 1-1 kisebb evőkanállal tettem a formák aljába(úgy mellesleg 18 kis jégkrém lett+2 személynek kóstoló+egy 2 decis tégelynyi) és kisit beletunkoltam a meggyes fagyit.Illetve a nagyobb,6-os formában nem alulra tettem,hanem a 2 réteg közé.Tudok nyilatkozni,ugyanígy lkészült a 2 decis adag is,jól jártam,mert nemrég ettem meg.Rendesen magfagyott azt hiszem(bő 4 órát tuti benn volt a mínusz 18-ban)de nem áll össze tömör jégnek.Megfagyva is túl édes volt picit,de asszem azért rekord idő alatt el fog fogyni:).

Szólj hozzá!

Címkék: fagyi kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr193012664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása