HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Palacsintatorta-allergénmentes(elvileg)

2010.08.31. 11:41 Krilla

A tegnapi alkotást lefirkantom gyorsan,mert elég jó lett,bár van rajta finomítanivaló.
 Palacsintasütési evolúciós folyamatom új mérföldkőhöz érkezett:az ehető,süthető(bár még mindig serpenyőbe kerüléskor picit összeugró,kihűlve itt-ott picit keményebb,törősebb)glutén-tej-tojás-búza-stb.mentes palacsintáig.

Mondjuk 5 perce olvastam,hogy jobb is,ha a lenmagot kihagyom,kisgyerekeknek nem ajánlják kéksavtartalma miatt.Hogy ez pontosan mit jelent,de más megfogalmazásban rákeresve még valami méregkönyvet is kidobott pdf-ben a kereső:O.

Szóval gyerekkoromban kezdtem az ipart,előbb a szakadós,később a jobb tésztákkal,egyzser-kétszer almás,cukros,vagy felvert tojásfehérjéjű tésztákkal.Később voltak évek,mikor hetente-kéthetente legalább sütöttem nagy rakás palacsintákat,tehesség alatt is(mikor szabadlábon voltam,nem kórházi épp visszatartáson;)).Most a gyerek "nullás diétája" miatt keresm az ideálisnak mondható "mindenmentes" tésztareceptet.Vega oldalakon is főleg sokösszetevős,vagy tönkölyliszt-alapú tésztákba botlaottam.
  Első gluténmentes diétánk idején lefittyedő szájszéllel tapasztaltam,hogy nem,a rizslisztből nem lehet palacsintát sütni.Még állás után sem.Az a nyomorult rizsliszt,mint holmi kőpor kotog az edény és a folyadék alján,mindegy van-e mellette tojás vagy akár tej.
  Következő alkalommal se mentem sokra,némi kukoricaliszt bevonásával.Ekkor jött a nagy ötlet:keményítő(illetve időrendben így volt a következő fok:rizsliszt+burgonyakeményítő,ugyanis ekkor még kukoricát sem lehetett enni).
    Ezt követte a lenmagos tésztarizsliszt-kukoricaliszt-burgonyakeményítő alappal.

Most odáig jutottam,hogy kb.egyenlő arányban kevertem rizslisztet,kukoricalisztet és zabpehelylisztet a vízhez,olajhoz,szódához,csipetnyi sóhoz.A gyerek is nagy örömmel keverte.Meg is kóstolta,ízlett neki.
  Ez már egész jó.Sütésnél kevésbé ugrik össze,másfél merőkanál elég a serpenyőbe a korábbi 2 helyett.(míg rendes palacsintatésztából csak egyet mertem mindig,azt se tele...)
  Mivel kihűlve törik,főleg a közepe(egész életemben "hálás" leszek a tefalnak a fasza anyaghibás serpenyőkért,amik felfelé púposodnak,és nem is egyenletesen),ezért ami nem fogyott el rögtön,azt csak egymásra tettem,minden réteg közé másfél teáskanál cukrot és némi karobport szórva(karobból mehet több legközelebb).Leborítottam egy fedővel éjjelre és reggel se lett szárazabb.
   Azonban nehezebb vágni,mint a rendeset,és keményebb is.Így legközelebb vagy több olaj megy a tésztájába,vagy növényi tejszin,vagy esetleg csak simán tálalásnál öntöm le növényi tejszínnel és hagyom hogy picit beszívja.

 Nyamm!Nem biztos hogy nem sütök palacsintát 1 héten belül...:D:D

 

Szólj hozzá!

Címkék: főzés palacsinta gluténmentes tejmentes tojásmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr202261195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása