HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Valami császármorzsaféleség

2011.07.28. 00:41 Krilla

Tegnap elkezdtem volna palacsintát sütni,de az új trendnek megfelelően tápszerrel(a bűvös szó,mi nem kimondható,mert akkor a gyerek tuti nem eszik az ételből,amivel kapcsolatban használtam),mert azt is be kellene már vezetni állítólag.A híres Pregomint.Ami eleve csak tejsavóalapú lebontott cucc,de azért okozhat galibát és épp szép bőrrel vagyunk.

 

Megette a fene,úgy ragadt-égett tőle tészta,hogy rettenet.Grahamlisztes volt pedig kábé fele részben.Akkor raktam bele még lisztet.Majd Graham lisztet.Majd még olajat.Majd még zabpehelylisztet.Meg őrölt lenmagot,biztos,ami biztos,kettős "védelem".Majd még olajat.Majd még tápszert,mert nem is érzik ki talán annyira az íze(előző nap a szokásos tányér Sinlac turbózva 4 tápszereskanál Pregominnal erősen megbukott)Ok,azért sikerült palacsintát sütni,csak a szokottnál jóval sűrűbb tésztából.És az is törős lett kihűlve.Nem is tököltem vele 7-8 db-nál tovább.Majd én szépen csinálok vékonypitét(tejes pitét),mit több számítógép nélkül.
 Sose csináltam még,ideje azzal is kudarcot vallani.Utóbbi sikerült:a kudarcvallás.
 Kezdtem az Ínyesmester szakácskönyvével,folytattam süteményessel,Bártfai Laci bácsissal,Fitness szakácskönyvvel(3000 recept,vagy 80 féle palacsintarecept azon belül,tejes pite ó'ne mér'is?),meg ami még a kezembe akadt.Még a gombócosat is átnéztem,igaz azt a knédli miatt,ha már arrafelé matattam.Egyszer azt is kell csinálnom.
  Sehol semmi.Ok,akkor marad a szájhagyomány:sűrűbb palacsintatészta.Persze a dolog már ott megbukik,hogy mittomén 8 kanál liszthez 2-4 tojás.Ok,hogy összetart a zabpehely(nyákosít) meg a lenmag,de azért nem lesz attól olyan a tészta.A tápszerből meg nem tejszerűen volt,csak mutatóba(a végén azért elég sok)a tejhez képest.Persze cukrot is kellettbele tenni.Bő olaj a tepsibe(ugyan sok volt a tésztában) és több evőkanállal a tészta tetejére is.Hátizé,felnyomtam a sütőt 5-ösre és elfelejtettem levenni.Míg elcicáztam a tyúkokkal(tojászszedés,etetés)addig oda is kapott az alja.Gyors megmentés(ja igen,belekerült egy egész sütőpor is,így magas lett a tészta relatíve,de szanaszét repedt,így) az alsó réteg a tepsiben maradt,a közepe-teteje került másik tepsibe kisebb-nagyobb darabokban és az aljából kikapart ehető is rákerült,így sült tovább.Persze ekkor már világos volt,hogy ebből lepény nem lesz,csak valamiféle törött tészta,max.beadom császármorzsának.És...voilá:végül is az lett.

Még nagyobb voilá:ízlett a Gergőnek,ma is evett belőle.(A vacsorájába is sikerült tápszert tenni,de azt holnap írom-ill.talán ma csak később-mert igencsak húznak a szemeim,ellenben dolgom az lenne még)

Szólj hozzá!

Címkék: főzés császármorzsa tészta kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr453106126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása