HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:Gergőfagyi,hús,káposzta

2011.07.08. 09:14 Krilla

Mivel végre kisütött a nap de tiszta erőből,gyorsabban fogynak a jégkrémek,a fagyigép hűtő része meg ott unatkozik jó ideje a fagyasztóban.Logikus volt,hogy megint fagyizunk.És most először készült sárga jégkrém,ami már okozott problémát.
 Ovizárón ugyanis valaki tévedésből adott a fiamnak jégrémet(valszeg a dadus néni vagy egy lelkes szülő,én épp bontogatni segítettem),Anikó óvó néni szólt,hogy megeheti-e?
 Naná,hogy nem,el kellett vennem tőle,pontosabban kitépni a kezéből és nem vigasztalta az se,hogy maaaajd mi is csinálunk jégrémet.Mert ő is sárgát akat enni.Feküdt a földön és tombolt,ütött engem,muszáj volt eljönni,közben én épphogy nem bőgtem el magam,annyira sajnáltam őt.Na de most lesz,saját barackból.

Tegnap a papának maradt sok barackja a piacon,mondta,hogy vegyünk,amennyit kérünk,a többiből cefre lesz.Na akkor mindet leraboltuk.Teleraktam az aszalót(drága szilva,amúgy 340/kg volt.Nagyon édes,tyúktojáshoz hasonló formájú és méretű bordós-lilás puha fajta)de mondjuk legközelebb ha lesz még,inkább szilvalé lesz belőle,nagyon leves fajta.
 Ami nem fért az aszalóba,abból lett a pofonegyszerű jégkrém:magozva,turmixolva Sinlackal és vízzel,na meg mézzel.Ez szépen ki is fagyott a tálban.
  Második menetben kevesebb barack cukor+Sinlac(zsivány,mert ugye fagyva jobban megmaradnak a vitaminok,mint valami főzött kajában és ezt abszolúte szívesen eszi a ded),de ez már csak lehűlt,nem fagyott meg.Jutott belőle szilikonos jégkockataróba is.

A káposztát végül tegnap csak legyalultam és lesóztam,ma reggel pároltam meg.(közben írtam egy fél verset,délutánra be kéne fejezni,de ez csak alkalmi mellékszál,régóta nem írok)Az 5 fejet egyszerre...Illetve egy lábosban,mikor roskadt picit,akkor megint púposva pakolva.Vagy ötödére összement a cucc.Kb.4 és fél kiló volt torzsával mérve,közvetlenül gyalulás előtt.Jaaa,rendes biztonsági felszerelésem volt,gumikesztyű.Ugyanis reggel nem vettem észre hogy egy ép kávéspohár elpattant a mosogítóban és nagyon bevágta az ujjam.(na most van egy gyalult hüvelykem,egy vágott mutatóujjam és a másik kezemen egy gyógyuló kidurrant vízhólyag)Persze a gyereknek feltétlenül meg kellett nézni,hogy hogy folyik a vér,aztán mivel annyira folyt,gondoltam most nem áztatom szét a mosogatóvízben."Beleugrottam" egy fél pár új gumikesztyűbe,aztán egész nap abban voltam végül.Mert így csak az izzadság csípte,amúgy meg rengeteg kézmosás meg belekerülő ezmegaz csípett volna.Érdekes,észre sem vettem szinte,mikor fürdésnél levettem,az volt érdekes.Meg mikor felfújtam a kifordított kesztyűt és a kiforduló mutatóujjából kilőtt a sebtapasz-na ez nagyon tetszett a gyereknek.Kilövééééés!

Mára a sütőben sült rántott húst lőttem be,mint kipróbálandót,de se olajszóróm,se kenőecsetem jelenleg.Azért valahogy megoldom,vagy sütöm hagyományosan.Esetleg tepsiben,bő olajban,de úgy,hogy előre felforrósítom az olajat.Ahogy a nagymamám szokta csinálni,az borzadályos,gyakorlatilag a hús rostjai között is tocsog az olaj/zsír.
Nigellánál láttam egyszer sült krumplit sütőben:búzadarával szórta a krumplit és a forró olajat ráöntve tette sütőbe-klassz,ropogós lett,nem nagyon szívta be az olajat.Szóval bejöhet rántott hússal is.

Viszonylag nyugodt éjszakánk volt,elmaradt az esti ordítós pisilés,vakarózás csak reggel negyed 6-negyen 7-ig.Most az van,hogy nem hajlandó megenni a céklát a Gergő,nem ízlik neki,így a további céklapróba elmarad,megjegyezzük nem ehetőnek,és jön a nyers(fagyasztott) őszibarack próbája.Barack-és almatermelő nagypapával jó lenne ha az egyes érzékenységű barack és almaallergia nem okozna gondot.
Amúgy megpróbálok apától pénzt kérni,hátha jut zabtejre,nagyon inná a csibe.Apa meg tegnap úgyis jól járt,mert valaki a Lidliben nem vette le az akciós kiírást és mikor észrevette hogy túl sokat fizetett volna,megkapta a csirkecombokat az akciós áron.Z dicséretes!Szabály szerint ha egy terméken több ár található akkor a vevőknek mindig a legalacsonyabb árat kell fizetniük(ó,tanulókoromban árazásnál hogy kapkodták a 2-3 Ft-tal felmenő lisztet is,mielőtt ráírom az új árat:))de ezt nemigen szokták betartani,általában arra kérik a vásárlót(kalocsai Tescoban pl.vagy 3 éve mikor belefutottam egy át nem árazott festékbe)hogy vegye meg az aktuális áron,vagy tegye vissza.És a kiírást is kinn hagyják,mert "nem az én részem".Mondtam is tegnap magamban:szegény ember szerencséje.

Felkelt a gyerek,kivettem 10 jégkrémet a formából.Odatartottam,válasszon:"ez a kettőt!"Mondom én,hogy bélgépecske:).

Szólj hozzá!

Címkék: csirke fagyi káposzta jégkrém kimitfőz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr253049464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása