HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Szatyorgyár,derékmelegítő,újrahasznosító

2012.02.18. 08:52 Krilla

 Új hobbiféle esz a szatyorvarrás úgy néz ki,ha végképp elegem van,előfordult már hogy felhúztam a felső szintre,folytonosan fenyegetve a gyereket,arra az esetre,ha utánam jönne.Elvégre főképp ő akasztott ki.

Múltkorjában varrtam egy régi aranyos pólójából szatyrot úgy,hogy kifordítva az alját összevarrtam,a sarkait behajtva átvarrtam,így alja is lett.Levágtam az ujjait(rövidujjú),a varrásnál szétszedtem(pontosabban szólva kivágtam minden varrást belőle).A nyakkivágást kivágtam,de nem tudtam túl mélyre vágni,mert akkor belevágtam volna a mintába,így is kicsi lett a szatyor,illetve túl mélyen kivágott.Tehát a kapott trikóformát felül elvágtam és az elvágott ujjakat 3-3- csomóval odacsomóztam.Szuperül néz ki a zöld csíkos pelikános pakolós rész a lila csomózott fülekkel.Nem mellesleg belefér egész sok minden,jobban,mint a kutyás hátizsákba.(Avonos,ajándékba kaptuk)

Ez volt a első,mondhatni prototípus.
Mármint pólóból.Kékfestő anyagmaradékból(turiztam anno) már varrtam szatyrot(höhö,remekül látszik,hol csomóz a gép).Kicsit hosszú,kicsit randán varrva,de szeretem.Megkötőt is csináltam rá,azt és a fülét szintén a kékfestőből.Bevált,bár a füle hamar elhasznált formát mutatott.

A következő projekt tökéletes újrafelhasználás volt.Rongyok közül túrt férfi pizsamafelső volt az áldozat.A zsebet(hatalmas) sajnos az oldalvarrással együtt varrták fel,így maradt.Ez a szatyor nem csak nagy,széles is.Barna alapon kis mustársárgával és szép zölddel mintázott.A maradék csak hányódik még egyelőre.

Aztán jött a szép hosszú ujjú gyerekpulcsi majmos mintával.Tök új,úgy 3-4 alkalommal volt a kissrácon,mikor anyám hozott Ultra Szavót penész ellen,hőbörögve,hogy nem érdekli,hogy hipós,igenis azt használjuk.Míg vitatkoztunk,a dedenc nemes egyszerűséggel ellopta az asztalról és az asztal alatt ki is próbálta.Szerencsére nem az arcába.Ugyanis nem volt zárt állapotba.
Ennyit az ismerősök fenenagy jóakarásáról.Viszont fasza szatyor lett belőle.

Kisebb szatyor egy régi kedvenc Ecköred szélesen egyenes szárú tréninggatyából készült,illetve a szára egy részéből(ez is turis volt).Az anyag pamut alapú plüss,halvány kék,tehát belőle lett a szatyor "teste",a füle meg a majmos pulcsi hosszú ujjából-ezúttal az ujjat végigvágva,kiszabva,összevarrva,kifordítva felvarrva.

Jó ötlet a felnőttpólóból varrt bevásárlószatyor,de mondjuk "többikszellesből" marha nagy lenne.Lesz az is...
 Sok tervem van még,egy turis csipkemintás sötétzöld pulcsim kiszakította fiacska az autójával(autópálya is vagyok néha:D)és rossz helyen,meglátszana a varrása,másképp nem tudom javítani.Tehát nyárig megoldom,hogy valami selyembéléses táska lehessen belőle majd.
Meg kaptam egy klassz,nyakkivágásnál szép felvarrt csipkemintás felsőt,ami sajnos itt-ott fakó,tehát szatyrozódni fog,bár használatban a csipkéje épp nem fog szépen érvényesülni.
Satöbbi...

Derékmelegítőm már 4 van,röhej hogy az első kettő turis szűk-egyikük direkt e célból vett-polárpulcsiból készült,még szórólapozós koromban.Varrógépem nem volt,de polárnál ez nem gond.Kivágtam az ujjakat(ezek gyermek lábszármelegítőként funkcionáltak tovább),a vállvarrást végigvágtam aztán ennyi.Szegni nem kellett,a karlyukakat bevarrni nem volt kedvem,így könnyebb is volt felhúzni.Beváltak vagy 2 télen így(lazacrózsaszín és levelibékazöld).Közben egyszer kezembe akadt egy "normális" polár derékmelegítő,égkék színű,szintén turis.
És pár hete a Batman jelmezhez vásárolt sárga vastagabb polár nagyobb maradék része is derékmelegítőként végezte.Van persze a varrásában egy kis kurvaság itt-ott...

Az első mosható tisztasági betét viszont végképp meghaladta a képességeimet.
Felső rétege és a középső betétrész az említett Ecköred melegítőből készült,az alja direkt betéthátlapnak vásárolt műselyem gyerekfelsőből.Csak ugye a varrásvonal se lett jó,meg a melegítő rugalmas anyagát nem tudtam rendesen és pontosan felvarrni,lett rajta gyűrődés is.
Tudok róla,hogy van talpnyomás,ami talán állítható is,csak tudnám hogy...
Most mostam ki,tépőzár fog rákerülni,tesztnek jó,mert a műselyem elvileg túl csúszós lesz,akkor valami bolyhosat kell rávarrnom-persze úgy,hogy összehajtott állapotában ez ne látsszon.A Mamaján vásárolt Mommy's Touch selyembetéteim gyönyörűek,de túl kényesek,bár nem csúsznak-de igazi selyemmel nem bajlódnék,a mosás miatt-nem szeretném külön mosogatni mindig kézzel,speciális mosószerrel.Egy a színét vesztette már(eredetileg is foltos volt,a Mamaja vissza is térítette a betét árának 40 százalékát anno)a többi még "kiállítási darab".

Mi is készült még...?Ja persze:a Batman jelmez.
Nem nevezhető újrahasznosításnak,mert új pulcsi volt az alap,de mondjuk nem használtuk volna,így meg fogjuk-illetve Gergőberci.Röviden:sárga polárt vásároltam,sablont csináltam,kivágtam,feltűztem-felvarrtam,csak nem volt ilyen egyszerű.Alulra meg egy csík lett varrva,mint öv.
A köpönyeghez egy kis selyemszalagot vettem a megkötőrészhez,meg bélésanyagot a köpenynek.
Aztán rájöttem,hogy valahogy még csak-csak kirajzoljuk meg kivágm,de ha én szegem be,hááááát...
Az idő rövidsége miatt szegőt férj vett,mert mi épp Bpesten voltunk,másnapra meg kellett a jelmez(gyerek így is szomorú volt,hogy lemaradt az ovis farsangról,de másnap beöltözött,akkor piszkosul örült,míg a szemüvegét el nem tépték,amit az viban szorgosan ki is kezdett színezni fekete zsírkrétával)sajnos ferdepántot jó drágán és túl széleset-én pedig remek iskolapéldát hoztam arra,hogyan is lehet drága és jó anyagot elba..ni.Mivel se nem lett tökegyformán hajtva mindenhol,se az íveken nem sikerült jól a vezetése mindenhol.A sarkokról nem is beszélek,örülök,hogy valahogy sikerült éjjel.

Újrafelhasznált elem a köpenyben egy cipőfűző,mint megkötő,de rohadtul sajnáltam elvágni.


 

Szólj hozzá!

Címkék: táska szatyor jelmez betét polár varr derékmelegítő újrahasznosít

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr994128868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása