HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Gergő,télapó,allergia

2011.12.09. 00:28 Krilla

Nagyon fájt a hasa,fel is fuppadt-hja,így jár,aki kihasználva a figyelmetlenséget turkál a táskában és sunyiban beleeszik az anyja egyik kedvenc csokijába,a joghurtos Milkába.

 

Kért,hogy masszírozzam,sokáig,erősen.Közben kluttyogott a pocak.Elkezdtem tornáztatni is,ahogy régen.Egszer csak megszólal,ahogy észlelte a hasában keletkező hangokat:
-Anya,most már hagyjad abba,mert már nyikorogodok.
-Mit csinálsz?Nyikorogsz?
-Igen,nyikorogodik már a hasam is.
Érdekes amúgy,az óvodás télapó hozott földimogyorót neki és evett is belőle,naná...szólhattak volna,hogy vigyek oda is télapócsmagot...mindegy,majd jövőre résen leszek.Szóval amogyorótól rettenetesen viszketett a feneke,csupa ragya volt,a tejcsokitól(allergének számára minimum:tejszármazék,kakaó,szója ha van benne,aromák)meg nem viszketett így elsőre,(másodszorra meg nem jut hozzá)de csikar a hasa.
El fog jönni az az idő azt hiszem,mikor hagyni fogom,hogy egyen csokit,ami csak belefér,aztán ápolgatom.Egyszerűen nem hiszi el,hogy nem jó neki.
Azt a **** Kubut is sírva üvöltötte múltkor,hgy nem iszik többet soha,mert kiverős és viszket tőle és fáj,aztán persze a mamánál az az első...Az csak este veri ki,pedig abban "csak" aroma van.De mi a frásznak aroma egy 100%-os gyümölcslébe(mondjuk tudom,nagy része almalé,nem lehetne másképp répa stb íze ennyire) és akkor már hogyan száz százalékos hivatalosan is...?
Gyüminit bezzeg nem kapni a környéken,igaz nem is annyiba kerül,mint ezek a körbereklámozott vacakok(jelenleg 2000 lenne 5 liter meggylé zsákosan,de nekem Fadd is nagyon messze van).A Bioboltban van több féle lé,3 literesek,de az alapja mindnek az alma.Na meg nekem nem kéne bio,csak "rendes",amilyet én is csinálnék.Illetve csináltam is,csak kevés lett,nem győzöm beosztani.Még jó,hogy van tavalyi is.

Volt ám másféle Télepó is,az itthoni például Fakpáncsos pörgettyűt hozott,kicsi cintányért(utólag kiderült,rettentő helyesn,mert az oviban csak 1 van és sose jut a kezébe szinte),pár sütőformát(kekszhez és gyurmáhz,babakonyhába)és egy csomag krétát.ENnek örült a legjobban:).Csak aztán elkezdte összetördelni,mert egy ketté volt törve a csomagban:o.

Ahol dolgoztam(vagy ahonnan fizetés nélküli szabadságon vagyok vagy másfél éve)ott is volt Mikulás,raklapon húzták és a sok csomagot a krampuszok,jól jött ki a szöveg is,hogy lefogytak a hosszú úton,mert tényleg vékony srácok voltak:).
Abban a szerencsében részesültünk,hogy a boltban,ahol csináltatták a csomagokat válogathattam a megadott értékben.Így került a zsákba aszalt vörösáfonya(No.1;kár,hogy csak 1 csomag volt a boltban)aszalt sárgabarack(bár ez már kéndioxidos és nem is fogy annyira)Detki gyermekkeksz is.(na ebben meg aroma van.Én nem értem,hogy miért nem lehet háztartási kekszet kapni legalább aroma nélkül)Meg egy csomag 3 színű,jó minőségű tojásmentes tészta.Köszönjük az extra figyelmet.
Az egyik krampusz ugyan 1 szaloncukrot adott neki és hát azt megette,de ennyitől nem lett gondja.Néptáncon is amúgy mindig cukrot kapnak.Eleinte bevált az,hogy viszem a galagonyakockát,aztán már nem:(.Én személy szerint nem tartom jónak ezt a folyton cukrozást.Anya kapott egy szép jövő évi naptárt,majd meglepetésszerűen később 2500 Ft kajautalványt 15 éves törzsgárdatagságért.Ezen nagyon meglepődtem,főleg,hogy ugye vagy 5 éve nem dolgozom.És volt vendégség is,pogácsa,rétesek,üdítők,ásványvíz,almalé.Mikulás előtt az igazgató úr beszélt tervekről,eredményekről.
Sajnos részmunkaidős állások "forgalomba helyezése" egyelőre nem szerepelt a tervek között.

Múltkor összefutottam valakivel,aki a CKÖnél dolgozik,mondtam neki,odáig jutottunk,hgy ha hideget eszik a gyerek,akkor maradhat enni és elég fél egyre menni érte,mert ha fél 12-kor kéne hazahzni,még szemetet szedni se mehetnék közmunkába a cigányokkal.Erre ő megszólal:hát velük nem is,mert nemigen van munka már 4 órás se.
Polgi bácsitól valami olyat olvastam pedig ingyenújságban,hogy növelni fogják a munkaidőt,hogy 8 órában is dolgozhassanak a közmunkások.

Nem tudom,írtam-e:mikor az Aldiba lehetett volna jelentkezést beadni(gondolom volt egy állás,600 pályázat)akkor épp nyári szünet volt...Pedig amúgy szép lett volna:fél állás,egész pénzért.Mint a mesében.Aztán volt ugyanez Lidlben,de már a pénztáros hölgy a munkabeosztásra mondta,hogy fix műszakok vannak,váltóban,tehát a déltől négyig tartó műszakot nem tudtam volna vállalni.Voltam az éjjel-nappali italcentrumban,na de ott a beugró úgy indul,hogy vasárnap du.2-éjfélig,plusz mikor még menni kell.
Adtam fel neten álláskereső hirdetést,hülyeségek jöttek,600 Ft-ért mailben tájékoztatlak stb;meg egy olyan,amiből nem tudom lehet-e pénzt keresni,de nem kamu,legalábbis valaki adott fel hirdetést nemrég,mint képviselőjük.
 Szoktam vele néha viccelni,Pesten csak kiállnék a sarokra kéregetni vagy az aluljáróba,úgyse ismer senki(aztán jönnének a rendőrök meg a közteresek),de persze eszembe nem jutna igazából.Amilyen szerencsém van általában,fél órán belül járna arra ismerős is,égnék,mint a rongy.
De úgy mellesleg kábé másfél hónapja leadtam a diétánkat,de e kedves konyha nem tudta még eldönteni,hgy tud-e főzni a gyerekemnek legalább ebédet.Ennyit a szociális alapon járó ingyenes étkezésről.Egészségesnek jár,aki beteg oldja meg.Pénzt nem kap rá.A zabtej árát egyik napról a másikra 70 Ft-tal felemelték.És ez csak a zabtej.Nagy szívfájdalmam pl.a hajdina,1000 Ft fölött van kilója,az vagy 400 Ft-tal ment fel a nyáron.Én azért csak étkeztessem a gyereket változatosan,nem kiverősen,lehetőleg ügyelve a vitaminok és egyebek bevitelére-amúgy fingom nincs mennyivel eszik a kelleténel kevesebb vasat,kalciumot,magnéziumot,stb-t és diétás nővért se tudok,aki segítene TB alapon megsaccolni.
A lényeg,hogy azért kapom a gyest,hogy itthon tudjak a gyereknek főzni.Aha,ja.Nyugdíjalapom meg az egekbe nő.Na és a gyesből ugye fényesen lehet mindent fizetni,hónapok óta elkerültem azt a turkálót is,ahol 390 Ft kilója a gyerekruhának.Gyógyszert meg dehogy veszek.Magamnak főleg nem,homeosat sem már.
Mikor mondták Budapesten,hogy StalOral,igen,3-5 évig kéne szedni,mielőbb,nem tudtam,nevessek,vagy csak ledöbbenjek.Hiszen 16660 Ft egy dobozzal.Igaz,pár havi adag,de nem tanácsos megszakítani majd a kezelést.Nem,nem közgyógyos,nem lehet miatta keretemelést kérni.
Jó,hát majd megpróbáljuk a Kék Madár Alapítványt jövőre is,ha a doktor úr szerint annyira fontos.Hátha az első éves adagra lesz pénz,aztán majdcsak lesz valahogy. (nem írnám ide,mennyivel tartozom a gyerekemnek)Most padlózunk.Allergiaszempontból amúgy az se jó.

Gyerek amúgy kitalálta mit enne:babahamiját.Igen,bébiételre aztán végképp nem futja...Az volt az aranytartalék.Mikor még volt itthon,meg mikor(a gyerek pénzén) vettem negyvenpár darabot a pünkösdistáktól,ők kapták valahonnan,amit fizettem az adomány,100 Ft volt üvegje.De már réges rég elfogyott.Pedig jó volt rohanós,vagy orvosos napon felkapni egyet,vinni magunkkal.Vagy ha nem volt itthon készkaja és hirtelen kellett valami.
Na és a melegszendvics:kenyér vagy zsölme,babahamija és szalonnakockák-szigorúan a családból.És az ugye nagyrészt bio.

Szólj hozzá!

Címkék: gyógyszer télapó mikulás allergia

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr923449579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása