HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Gergődumák megint

2011.11.22. 09:25 Krilla

-...de mit főzzünk ebédre?
-Hát megmondom:békalevest!

Érkezünk a busszal Dunaújvárosba,mellettünk tekeregnek a hatalmas csövek(távfűtésé?).Beszélgetünk.
-És mit gondolsz,mi lehet a csövekben?
-Hát én tudom,epermálna!Epermálna van benne és bemegy a gyárba a bácsiknak a hasába egy szívószálon.
(Néztük ugye a gyárakat,kéményeket előtte is,hogy ott a gyárakban doglgoznak a bácsik)

Hazafelé megint a csövek mellett utaztunk.
-Tudom mi van a csövekben ám!
-Na micsoda?
-Hát rántotta!Tudod?Rántotta van benne!
-Rántotta?Nem epermálna?
-Nem,hanem rántotta,ott folyik benne,és belemegy a bácsiknak a pocakjába is.
-De hát a rántotta az nem folyik...
-De ez össze van turmixolva...

Itthon is volt valami érdekes,hogy valami nem tudom kinek a fejébe belefolyik(összetett saját alkotású szó,kosz is volt benne) és majd akkor a talpán van egy lyuk meg szelep és azon át kiporszívózzák.
-De hogy megy bele egy ember talpába a kosz?
-Hát úgy,hogy egy mágnes belerakja.

Meg vagyok fázva.
-Anya,ne beszéljél és akkor majd visszamegy a hangod,jó?

Fekete kabátban jön gyalog mellettem épp,sötétben.
-Gergő,kell majd neked valami jó kis fényvisszaverőket szerezni,mert így nem nagyon látszol a sötétben ha mész a járdán meg a bicikliúton.
-Jó lenne,ha lenne egy lámpa a hasamnál,ami világítana.Kivilágítana a kabátból,és melegítené közben a hasamat is.

Boszorkány kolbászt eszik(azt lehet).
-Mmmm,miiilyen finom ez a kolbász!Olyan finom,mint egy rágógumi!
-Rágógumi?De hát a rágógumi nem is olyan.
-Nem baj,de a kolbász az olyan finom.(sose evett még rágógumit,egyszer egy golyórágót borító cukormázat megnyalta mondjuk)

Reggeli első vágy:
-Anya,ha majd mindjárt felkeltünk és bekapcsoltad a számítót,akkor....akkor majd nézzed meg a leveleket hogy van-e fontos,meg a lányokat(írtak-e nekem a lányok a fórumban),akkor majd én játszok,jó?Akkor majd jön a palacsintasütő.
Mindezt rettentő komolyan,az utolsó másfél mondatnál a jobb mutatóujját felemelve elmagyarázva.Meg kell zabálni:).

Mesét nézünk,Duck tvben.Jön egy elefánt,csillagokat fúj a fenyőfákra és azokból másmilyen fa lesz.
-Látod,balázslás.
-Mi?
-Hát látod,balázsolt.Ráfújt(láfújt) balázsolást az orrmányával.
Ja,varázsolt...

-Anya!Elmúltam tizenévesnek?
-Nem.Miért?
-Mert most mondták,hogy nem szabad nézni tízévesnek.
........
-Anya!Te tízéves vagy?

Néztük Az ég ígérő fa részletét a youtubeon.Véletlenül a Nemes Levi is játszik benne,ezt tudja.Azt is,hogy melyik ő.Kedvenc részéhez vissza akar menni:
-Most a sárkányost,a sárkányost,mikor piros!
(visszaállítom)
-Levi-Levi...

-Anya,ha hazaértünk,tudod mit csinálj majd nekem vacsorát?
-Mit?
-Hát lántott tojást!

Tegnap,vacsora közben.Előbb főtt lecsókolbászt ettem,majd fagylaltot kaptam,ő levest evett:
-...és tudod majd mit főzzünk?Hát rántott olajat!
-Olajat?!
-Igen,olajat,rántott olajat,mer az nagyon finom.(rántott lyukat már ettem mondjuk,az sajtnak indult,de ez az olajrántási kérdés technikailag elgondolkoztatott)
Picit később.
-Anya,kérsz mustárt?
-Mire???
-Hát amit eszel,arra kérsz mustárt?
-A fagylaltra?!
-Arra hát igen,kérjél mustárot!

Szülinapi bulin nőnek öltöztem:hosszú szoknya,nylonharisnya...Az este vége felé a földre lefekvő gyereket felvettem többedszerre,de a harinya lefelé csúszott,én meg nagyot hajoltam nagyon,vagy 30 centi hosszan végigszakadt a lábam között.Itthon mutatom,mennyire kilyukadt.
-Júúúúúúj...hát ez...tatasztlóófa!
Pedig nincs is tisztában egy jobb minőségű harisnya árával;)-mondjuk én sem,ezt még dolgozó koromban vettem.Ritka jó darab amúgy,nagyon örültem,hogy sehol se lyukadt ki-erre ugye elrepedt.Tinikoromban volt,hogy egy lagziban 5 harisnyát lyukasztottam ki,azóta se vagyunk barátok a harisnyákkal.Arra emlékszem,hogy Szakmáron volt az ominózus "csúcstartó" lagzi,besegített a szálkás szélű fa pad is,és a B.Emi meg akarta varrni egyik harisnyát,mert ő idősebb és úgyis varrónő akar lenni-de a nadrágjához varrta:D.

Pár napra rá mutatom a zoknim,az is lyukas a talpán.
-Azért lyukadt ki,mert túl nagyot hajoltál.

Hallja a tv-reklámokat.
(Drágám,tedd fel a hűtőt az apródra,ingyen hirdethetsz és most még fél milliót is nyerhetünk)
-Anya!Tegyed fel a hűtőt,jó?Te is tegyed fel!
-Hová tegyem fel?
-Hát most mondták a tévében,hogy te is tegyed fel félmillióért a hűtőt az apródra.
(Félmilláért mind a kettőt akár:D:D)
Ugyanezt apának is előadta,ez ugye rettentő sürgős és fontos lehet,ha olyan sűrűn kérnek rá.
-Apa,hallottad hogy fel kell tenni a hűtőt az apródra.Máris tegyed fel!
-de hát itt maximum te vagy az APRÓd.Terád tegyem?
-Nem bírom el,még picike vagyok...

Később ezt meséltük valahol és továbbgondolta:
-Hát kell a hűtőre kerekeket szerelni,meg motort is szerelni bele és akkor nem lesz nehéz,meg megy majd.

Múlt este beugorhatott az a reklám is,mikor 3 lökött nő mindenhová pecsétel:"Miért nem 0 Ft?",ugyanis megint valahonnan előszedte a beszáradt tintájú Horváth Edina vállalkozó stb stb.feliratú-amúgy rég nem érvényes-bélyegzőjét és végigpecsételt vele mindent.A kis babakonyháját,a szekrényajtókat,de jutott az ablaküvegre és a tapétára is,a szekrény mögötti büntisarokba...Na igen,volt annyi esze,hogy bevizezte és újra működött.Cserében könnyű volt letörölgetni-kivéve a gipszről,ott megmaradt.

Másnap nem voltam itthon,de ez mindegy,10 perc alatt,míg apa kutyát etetett és rágyújtott szétszedte az ajándékba kapott hímezgetős képet,kiszedte a benne lévő 7 féle színű fonalat,felkötözgette ide-oda,ágy lábára,állólámpára,hintaszékre csavargatta lelkesen,3 színnel összekötötte az állólámpát a hintaszékkel.De ez még semmi.Egyik gyógyszertári keverős kenőccsel körbekente a szekrényajtókat vastagon és letornászta magasról a 10 dkg mentolos hintőport is,ezt szórta polcra,szekrényajtóra és legnagyobb részét az ágyra.
Előszedte a ragasztáshoz préselt faleveleket,párat szétvagdosott,meg némi papírt,a babakonyha végét leszedte,a konyhát felborogatta.Mindezt max.10 perc alatt,újry hangsúlyozom.Én fél 11-kor értem haza,a 2 hímnemű aludt,a gyerekszobában égett a villany,pardon világytott-a függöny se volt behúzva,+ ez a látvány...Nagyon örültem.Ja nem.Az ágyat apa leporszívózta.

Valamiért kapálódzik nagyon a mesében az egyik szereplő(Artúr nyomoz).Jaaaj,segítséééég,megtámadtak!
-Mik támadták meg a kislányt,darazsak?Méhek?
-Nem,hanem a pattogós kukoricák!
(Rekettyebokor magjai amúgy)

Korán reggel kinn a konyhában nem túl nőiesen fingottam egy hatalmasat.
Bent a gyerek,visszaadhatatlan hangsúllyal hitetlenkedve-vigyorogva:
-Hát én megmondtam hogy ez beszaaart!

Szólj hozzá!

Címkék: duma

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr273402805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása