HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Új felfedezés

2011.11.02. 22:22 Krilla

Lebuktak a vértyúkok,adhattam volna nekik mázsaszám kalciumot.Ma is 2.Már nem is tudom,hánynál tartunk,innen visszaszámlálás van.

 

Ma délután 3 felé 14 volt még(akkor 12 pusztult el,jajj),aztán sütétbe gyüttünk haza,de csak elég volt a 2 mára,remélem...Ma kaptak egy rakás zöldet,sok hernyóval.Brokkolimaradványok,kelbimbó,karaláblevél,almák taposva,gondoltam nyugi lesz,de nem és nem,mire egyeske kész lett,ketteskére is sor került.Ez már bizony durva szívás tényleg.Főleg,hogy mire kiderült hogy megint van egy áldozat,addigra épp a víz is eléggé kihűlt.Az idő meg remekül elmegy így.Mindenesetre már nagyon rutinosan kötöm a tyúkot az almafára kivérezni.
 Elvileg a nyúl nyúzása tisztább meló,de azért az az agyonütés...Illetve,hogy is van?Egyszer egy kezembe akadó szakács tankönyvben azt olvastam,hogy " a nyulat egy,a tarkóra mért ütéssel elkábítjuk,majd megnyúzzuk..."Elkábítjuk.Nem megöljük...Pápá,alszik,közben nyúzzák.Itt kajakra sírtam picit,úgy megsajnáltam.(volt egy kolléganőm,aki pucolta a halat,az meg csapott egyet-kettőt.Erre ő,én az élő halat is feldarabolom,ha nem sikerül jól agyoncsapni.Na kérem,halat is rég pucoltam és keveset.értek még hozzá vajon?Ebben a csirkézésben is az a kínos,hogy hol kezdjem ki a hasüreget,mi legyen a tüdővel-mindig szétmegy,hol kéne pontosan kettőbe vágni a hátát meg a mellét és ilyesmik.Van egy nyeletlen kisbárdom,az is valami,ma fejlesztettem a technológiát,a kést ütöttem vele,amit mi eszünk azt mégse trancsírozhattam agyon.)Aztán ha a nyúl is megy,mehetek a vágóhídra:s.Na nem,azt nem szeretném végképp.Az EUs disznóvágásról annyit,hogy egyszer vágtunk kábítással,na az a disznó összevissza vérezte a falat,sokkal nehezebb volt a fiúknak lefogni stb.Többet szenvedett,mint sima vágásnál,azért ugyan kár volt hentest hívni...Mondjuk darabolt,mint a villám,egyszer férjem kezére is majdnem rásózott a bárddal,mikor el akarta venni a húst,a szaki meg az egyszemélyes munkához szokott.Vissza a kábításra:asszem nem is csak 1 szöget lőtt bele,tökre úgy tűnt,hogy nagyon rendesen el van kábulva.
Na mikor a második felpucolódott és eltakarítgattam utána hopp,valami furi volt a hokedlin.Némá,2 giliszta.Csak lesetem:férgesek?Van ilyen?Van bizony.De honnan jöttek a giliszták,mikor bele se volt már a tyúknak?Sógornőm épp itt volt,ja,kiérzik a giliszta szagát és amiatt eszik a belét ki egymásnak.(ismét horror,egy száradó vesét találtam egyik régebbi tyúk helyén.Most belegondolva ilyet nem is nagyon láttam belezgetés közben.De nem értem azt se akkor:amelyiknek nem ették ki az egész belét az nem volt férges?Akkor azokat miért nyírták ki?)Ezek után telefon az állatorvosnak.Szerencsére épp hazafelé tart,ott lesz a rendelőben.
 Írt receptet.Teszem hozzá,ezért a tevékenységért nem kért pénzt.Mondjuk apukámnál rengeteget járt mindig,főleg malac-ügyekben. (Arra emlékszem,hol a kicsik fogait szedték ki,hol herélés-öhöm,nemcsak rántott nutriát ettem gyerekkoromban,hanem malachere pörköltet is-,hol fosás miatt Ridegazol,hol más)Naná,hogy nem volt a patikában...Azt se tudták mennyi lesz a kiírt cuccból a 2 g,de talán párszáz Ft.No akkor még hullanak tuti,mert én holnap nem leszek pátyolgatni.Na meg holnap ne kapjanak inni,hogy az egész cuccot megigyák majd lehetőleg. (vagy a környék ide járó verebei,gerléi nem lesznek férgesek)
 Innen meg azt nem értem megint,hogy a kutyának a féreghajtó 10 kg-onként 100-270 Ft,a tyúkoknak 100 kg-hoz párszáz Ft(csak a kiváltott cucc harmadát kell megkapniuk 1 liter vízben),a 13-14 kilós gyereknek meg bő másfél éve volt 2800 Ft.Merthogy a féreghajtó jó hatással lehet az allergiára.Ez nem nagyon jött be mondjuk.
Ha nincs szerencsém,még szed is össze valahonnan férget és megtudom,mennyit emeltek az árán azóta...neee,neee,így is tartozom már a gyerkőcnek.

Amúgy vettem biciklizárat,ha már arra jártam,talán normálisat.Edzett lánc,jó nehéz,remélem a zárszerkezete is tök oké tényleg,mert garancia erre sincs,habár 4 ezres volt 10 Ft híján. (Ja,igen,megkérdeztem,nehogy olyat vegyek:a nemrég a Vigadó környékéről ellopott fekete-fehér Merida,aminek a nyomravezetéséért 100ezer a jutalom épp nem volt lezárva arra a pár percre.Basszus,azért egyszer kipróbálnám,mit tud egy ennyire drága gép vajon?Gondolom nem dobálja le a láncot és nem fog be hidegben a féke.Az én bringám most épp a fékezős játékot játssza.Állítólag le kéne vennem a gyerekülést.Jó baszod,de hová teszem a gyereket akkor?Mondjuk még köthetném a hátamra,de nincs már közös kabátunk,2 kabátban meg nehézkes.)Így már ott fogom merni hagyni a buszmegállóban lezárva a biciklit.
 
Aztán persze rájöttem,hogy ha holnap megyünk,nem ártana kaját venni,hopp 3ezer.Na jó,több napra.Meg vettem gyerekeknek dolgokat,de jól ki van ez találva,nem mondom.
Pennyben voltam,akciós májkrém-szójás,ízfokozós,stb:65 g,39 Ft.Van új fajta(gyártó ugyanaz)májpástétom,szép bötűkkel rája írva,hogy tejet,tojást,szóját nem tartalmaz.2x elolvastam,Na-glutamátot se.75 g,119 Ft.Épp csak 3x annyi,mint az ízfokozós.(azt is vettem,magunknak.A jövő reménysége kapja a rendeseket,ízlik is neki)

Aki keres,elbassza a időt,így javítanám a közmondást,mert a délután nagy részében kerestem az icipici pénztárcámat,még sincs meg.Az még nem lenne nagy gond,de holnap megyünk Bpre és benne van az utazási kedvezményes kártya.(Mint megtudtam nemrég:ingyenbékávézós.Hiányában 640 Ft a 2 metrójegy és össz.6-8 km gyaloglás vár rám hátigyerekkel,hason hordott hátizsákkal.A dokinak 10ezret kell vinni,ez csak az injekció ára.Legutóbb az útiköltség maradt itthon,bankkártyát meg direkt nem vittem,mert ugyan minek is,aztán hitelbe kapta szegény srácom a szurit.Pedig hogy örült előre,ment be nagy pofával,hogy bibi,ő nem kap szurit,mert anya nem hozott pénzet) Pedig már ketten is kerestük.Gyerkőcke rejtekhelyein is néztem,ágy mögött,stb.Szóval keresem rendületlenül még egy kicsit,bezzeg az ikerpárja megvan,naná.Medve sajthoz volt egyszer csomagolva amúgy,kék.Nagyon szeretem.Azt meg még jobban szeretném,ha hirtelen meglenne,de lassan be kell zuhannom az ágyba,mert kelni is kell majd.

Szólj hozzá!

Címkék: pénztárca tyúk baj májkrém zár

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr533349025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása