HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Megyünk a búcsúba...

2011.10.08. 09:51 Krilla

...azaz mentünk múlt héten,Homokmégyre.
Kivételesen időben mentünk reggel segíteni,érdekes adatok:3 órán át paníroztam csirkét-karfiolt,erre elhasználtam 29 tojást.Hát nem semmi!
Ez van,relatíve nagy a szűk család,szüleim testvérei és lemenői+férj/feleség/vőlegény/barátnő-kinek mije van és gyermekeik,1 nagymamám(a másik sajnos nem tudott jönni)2 fő nem jött el csak,akire számítottunk.Nálunk egy ilyen szűk körű búcsú úgy 30 fős.
Volt persze más is

 

,nem csak rántot karfiol és csirke.Itt beszúrnám azért,hogy ebben az esetben a szakács nem a karfiol szagával lakott jól délre:D:D,sőt a hagyományoknak megfelelően az érzező vendégek is le-lemeózták.Szóval volt nagyon finom tyúkleves,tárcsában sült húsok és sült krumpli,sült hagyma(ami sose elég,olyan kapós tud lenni)krumplisaláta,savanyúság.Meg sokféle süti,mert ugye a rokonság is hoz(mmm,az a tiramisu..!Én hab és kenőcspárti vagyok nálam az lett a végső nyerő)nekem meg ugye kötelező hogy a gyerkőcnek vigyek sütit.Ezúttal annyiban könnyű dolgom volt,hogy volt a fagyasztóban a szakmári akcióból tej-és tojásmentes karobos tortalap,meg tudtam venni 2 liter zabtejet,így a gyerek pocakjába is jutott bőven,nem csak a krémbe.
 Csodálatos módon a bioboltba érkezett galagonyakocka és egy új fajta cucc,galagonyából(és sajnos káliumszorbátból)szárított milliméternyi vékony kis korongok(16 dkg 360Ft,de ebben van vagy 40 korong.Misére járóknak:kb akkora,mint az ostya),ebből lett a torta oldalán és tetején a díszítés.Na meg aszalt cseresznyéből.Egyébként a relatíve vékony kis méretű kerek tortalapot lapjában kettévágtam,és a 2 szinten elosztottam egy nagy bébiételes üvegnyi cseresznyelekvárt(tavaly nyáron főztem,idén nem,mert nem volt miből.Na meg a bébipapis üveg érdekes módon nem biztonságos befőzésre és kis üvegekkel nem jól állok),arra jött a keményítőből,zabtejből,karobból főtt,margarinnal kikevert krém.Megjegyzem,megint kicsit híg lett.A torta nem volt rossz,de a rátett kis halmok némelyike-amikre ferdén fektettem a "galagonyaostyákat"elcsúszkált.
Volt,aki meg merte kóstolni és túlélte(+ fiacska,meg a barátja és tesója kapott 5 szeletet és én is ettem)

A búcsúba menés nagy élmény volt,mert anyu öccséék ígéretükhöz híven lovas kocsival jöttek,így a gyerekek lovagolhattak picit rövid száron vezetve,és lovas kocsival mentünk a búcsúba.Ültünk rajta vagy 12-en,tarppolt a Kedves meg a Kacér,de a 3 gyerek(4,5 és izéééé...azt hiszem 8 éves?)igyekezett túlkiabálni és végig lelkesen sorolták:
-Megyünk a búcsúba,megyünk a búcsúba...!
 Nagy sikerük volt.
A búcsúban meg alaposan meglepődtünk,erősen "összement".Volt egy vattacukros,az kaszált,2 édességes sátor,több játékos sátor és 2 ruhás.Körhinta sehol.
 Merthogy Miskén is búcsú van és nagyobb,a körhintások tavaly is csak ott voltak.
Döbbenet,a végén ez is eltűnik,mint a híres kalocsai vásár...amihez fogható nem volt a környéken sose!
A pályán épp a szokásos meccs volt éppen.Ennyi.
 Illetve annyi még,hogy az volt a terv,hogy Gergő nem kap játékot,előre vett neki anyukám egy távirányítós markolót,
(Teszkóban,féláron,minden rosszallásom ellenére.Gyerek amúgy imádja,hazahozni nem engedtem,mert nem tud rá eléggé vigyázni,majd anyuéknál játszik vele)amit ott meg is kapott,de mivel körhinta nem volt,mégis kellett játékot venni.
 Gergő választhatott,3-ból(azért az erősen sugalltam,hogy az 1000 Ft-os műanyag Thomasps vonattal nem jár jól,mert 1 hét alatt szanaszét töri.Így választéknak maradt egy piros autó mentőcsónakkal,meg egy locsolóömlőt húzó traktor.
A traktor nyert(bár az volt az olcsóbb,jééé,ilyen is van).
 Aztán jött a tipikus gyerektünet,lefittyedő szájszél és elkeseredés,mert a Csonginak sokkal nagyobb traktorja van,és vegyünk inkább olyat.
(a Csongi nagyobb is,a játékaira is tud vigyázni,egyébként lelkes traktor-és munkagépgyűjtő,zsenge kora ellenére volt hogy ő szólt az árusra,hogy az az alkatrész nem az,amit ő mond.Az anyukáját meg simán meggyőzte azzal,hogy x traktor olcsóbb a búcsúba,mint a játékboltban:).Ő is a nagypapájával traktorozik néha kicsit)
Azért hamar megvigasztalódott.Kivételesen kapott egy kis csomag Maoam gyümölcskaramellát,hétköznapi nevén:olvadó rágó.Esküszöm sehol nem hallottam még a gyümölcskaramella szót,csak a tankönyveinkben olvastuk anno.Akkor még leginkább csak a kislány mintás Frutti volt ebben a kategóriában,ő lett az egyik iskolapélda szó szerint,a másik a Maoam.
 Citromosat kapott a ded,nem okozott problémát.(2 nap alatt kapta meg,mikor nem figyeltem a Martintól is kunyizott viszont,mert neki is vettünk.)

Új bevezetés altt áll a Karát turista szalámi.Némelyik gumiízű-ízetlen Turistával ellentétben ez most finom,viszont sajnos minden előzetes olvasásom ellenére nátriumglutamátos.

Megint egy kis élelmiszerelemző/hamisító a folytatásban...
  Elkeserítő,hogy nátriumglutamát és szójaliszt/fehérje nélkül szinte nincs is étel.Kedvenc kis vesszőparipám még a füstaroma is.Bekenjük,belegyúrjuk és defasza,az élettani hatások meg le vannak szarva ívesen.
És közben mondogatjuk,hogy bezzeg a parasztok régen...azt az egészségtelen kolbászt ették.Mér'?Ezek mitől jobbak,amik most a bolti készlet 80-90%-át kiteszik?
 Nem beszélve arról,hogy régen volt mondjuk 2-3 féle lecsókolbász,leginkább a Délhúsos meg a Zalahúsos meg mondjuk még 1 és mind finom volt(mondjuk összetevős terméklapot sose láttam róla),ma meg a fene tudja miket raknak bele,találkoztam én már "feldolgozott euchema moszat"-ot tartalmazóval is
(szar az íze,Pennyből jött,Price tarméknevű.Az egész termékskálát kitiltottam rögtön.Ettem én már nutriát is,de legalább tudtam,hogy azt eszem.Finom volt.Csak rettentő régen.Na és apukám állata volt)

Szólj hozzá!

Címkék: játék búcsú hamis vendégség élelmiszer

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr413287023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása