HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Mozgólépcsők városa

2011.09.08. 10:20 Krilla

Tegnap tettünk egy terápiás olcsó kirándulást Budapestre(meg szociális állatkertben is voltunk,höhö)hogy szegény gyerkőcnek ne csak a félés meg a fájás ugorjon be Budapestről.
Először is 6-kor ki kellett robbantanom az ágyból,hogy a 6.55-ös buszt elérjük.A Petőfi utcáig biciklivel mentünk,majd ott hagytuk egy ismerős udvarában lezárva-mégis biztonságosabb,mint a pályaudvaron.
 A busz Bajáról jött-jó kis túra onnan Pestre...Mögöttünk egy baba utazott,1 és másfél év közöti.Az út fele táján kiderült,hogy ketten vannak.Mármint nem a szülők,de a babák is.A mögöttünk lévővel elkukucsolt a fiam meg eljátszott egész jól egy magunkkal vitt autóval,jól telt az út.Úgy 9.40 felé kiszálltunk a Népligetben és láss csodát:mozgólépcső.Izgatott ugrálás,örülés,menjünk le rajta.Majd fel.Majd megint le,s mindezt majdnem másfél órán keresztül(azért evő és pisiszünetet sikerült közbeiktatni).Nem baj,ingyen van.
 Egyszer kinéztem,körbejártuk az állomást,nem láttam a fától az erdőt a Népligetet.Se fa,se bokor...Merre lehet?Na mindegy,lépcsőzzünk tovább.
 Majd rávettem a Gergőt,hogy akkor menjünk már másfelé is,ekkor tettünk az aluljáróban vagy 3 kört,majd átmentünk a 3-as metróba.Szerencsére nem bíztam az automatában és a jegyárustól kértem jegyet,így kiderült,hogy a metrószakaszjegy az azért olcsóbb,mert csak 3 megállóra szól,tehát nekem a 320 Ft-os kell.
 Elmentünk a nyugatiig.Ekkor a ded a hátamon csücsült a lila indioban,hátizsebben,mert az aluljáróban 3x esett el(csúszhatott gondolom) azt meg nem akartam,hogy a peronon is baj lehessen-így legalább a magas,kicsit rángatós mozgólépcső is biztonságos volt a Nyugati Pályaudvarnál(-Menjünk még egyszer!-Nem lehet).

Páran nagyon néztek,hogy lementünk és nem szálltunk fel,hanem megvártunk 2-3 szerelvényt minden irányból,mielőtt felszálltunk.Ülőhely volt bőven,de maradt felkötve a gyerkőc.Kiszálltunk,vidékiesen tébláboltunk,majd megkérdeztünk egy szimpatikus fiatalembert,vajon merre kéne a Margitszigetre menni.

Elég nehezen találtuk meg a Szent István utat,de meglett.Itt felmentünk,szétnéztem,Duna sehol,sebaj.Elindultam nagy sebességgel az egyik irányba,majd megkérdeztem egy idős hölgyet,mégis jó irányba tartunk-e.Sokáig jött velünk,jól bírta a tempót:).Ezek után jött még egy aluljáró és fel a hídra.
 Jól megnéztük a hajót,közelről a híd korlátai nem is olyan szépek már:(.A hídon dolgozó munkás szerint"majd az átadás után leszerelik és visszarakják a régit".Valamint ahogy néztük,hogy jééé,egy helyen milyen zátonyos a híd lábánál,szinte sziget bukkant ki,mondtam a gyerkőcnek:kár,hogy fúj a szél,meg akartam mutatni,hogy itt a Duna alig folyik,nem úgy,mint nálunk(-Honnan jöttek?-Kalocsáról,ott a derékig érő vízben sem tudnék árral szemben úszni általában),valamint hogy itt mégsem szabad benne fürdeni.("Tegnap is itt fogtak ki épp egy hullát"-na nem ellenőrzöm,igaz-e)
   Ja igen,azért álltunk meg a munkás mellett,mert én megint türelmetlen voltam,a hídnak a végéhez közeledtünk,de sziget sehol,a túloldalra meg nem lehetett átmenni,se átlátni rendesen.Logikus volt,hogy ott lesz,de akkor az egész hidat meg kell kerülni és a túloldalon visszamenni?
  Nem,lesz egy átkelő nemsokára-és tényleg.

Hogy a szigetből keveset láttunk,az azért is volt,mert fiacska jobbra le akart menni,ahol futópálya van(bakker,gumis borítással) így ott mentünk.Ismét nénisegítséget vettünk igénybe,a pusztuló Európa-házat láttuk és a kisállatkertet.
  Nagyon sok őz volt,szavrast egyet láttunk(itt megjegyeztem hogy na,itt van a szegényeknek a szociális állatkert,a gazdagabbaknak meg a nagy valahol máshol:)-a 2 kisgyerekes anyuka mellettünk kicsit furán nézett erre.Aztán mit is láttunk még?Szirti sast(hatalmas!Múltkor voltak itt solymászok sólymokkal,ölyvvel de azok kisebbek voltak)pónilovakat...Vicces:ki volt írva,hogy vigyázat a lovak harapnak.Nem is mentem közel 3-hoz,volt egy barátságos barna,aki kidugta a fejét egy kis simire.Ezért letettem a cuccainkat logikusan a padra-erre rohannom kellett a barna ló mellől,mert a fehér elkapta és kezdte behúzni a reklámszatyrot:D.Majd a táskát is.
  Sok kacsa volt meg gólya és volt legalább 4 különleges,gyönyörű akármi,valami(japán?)kacsára emlékeztem,de most mandarin réce néven találtam képet róla.
  Ja,és a gólyák,bár én szerencsére elég sokat látok néha.Ohó,pávák is voltak,de sajnos hosszú tollak nélkül.
 Elég gyorsan néztünk körbe,mert randink volt pár másik anyukával a játszótéren.Úgyhogy mentünk erre-arra,kérdeztünk,láttunk futtában egy régi templomromot(állítólag apátság volt) kikötöttünk a játszótéren.Ketten voltunk.Majd jött egy csöves,majd egy másik(pardon,hajléktalan).Gyerek elvolt,több telefon bonyolódott,közte egy olyan,amiből kiderült,hogy nem találnak bennünket,tehát nem jó helyen vagyunk.
 
Ekkor elkezdtük keresni a másik játszóteret.A "sárkányos játszóteret".Én sárkányt abszolút nem láttam,rákérdeztem ismerőstől.Kiderült,hogy amit én valami 3 árbocos zöld csigának hittem bemenetelkor,az volt a sárkány,míg a fejei megvoltak.Szuper a játszótér és nagy,nagyon tetszett,sikerült mindenkivel találkozni,akivel meg volt beszélve,elrepült a 2 és fél óra,amit ott tudtunk tölteni.4 után 10 perccel indultunk ki,hétmérföldes léptekkel,hogy biztos elérjük a 17.45-ös buszt.Elértük,naná,még mozgólépcsőztük is a Népligetben ismét,erre és az evésre volt még vagy 40 percünk végül.
 
Úgy tudtam,a metrojeggyel egy vonalon 1 órát lehet közlekedni,akár átszállva lent ellenkező irányúra majd vissza útirányba,de a jegykiadó szerint nem.Ezért az ellenőröket  a Nyugatiban(annyira jópofa,odafelé azt hittem,biztonsági őrök)megkérdeztem,ha most vettem a jegyet és most érvényesítettem,az belefér,hogy a mozgólépcsőn többször menjünk le és fel?Hát nem tudja,hérdezzem meg ott szemben a főnököt(5-en voltak összesen).Na elővezettem a kérdést,mosolygott,persze,de miért?Hát,mert mi 120 km-re lakunk és a gyerek ma látott először mozgólépcsőt és annyira tetszik neki,hogy többször is menne(ismét batyuban volt amúgy).Még szélesebb mosoly,persze,menjenek csak,ahányszor akarnak,hadd tapasztaljon az a gyerek.Szóval lementünk és feljöttünk legalább 3x,majd elköszöntünk attól az ellenőrtől,akit először kérdeztünk.Erre megkérdezte a kollégája:ez valami fogadás volt?:D:D

A buszon volt elég sok nyűg,rendetlenkedés,amivel az volt a legnagyobb baj,hogy nem volt 2 egymás melletti ülés,leghátul voltunk és a Gergő a mellette ülő férfit megkoccolta néha egy picit.Szerencsére nem vette ezt az úr zokon,persze mikor el tudtunk ülni onnan,bocsánatot kértem tőle.És juhééé,Tassnál már aludt a csemete,s Kalocsán se kelt fel arra,hogy hozom ki a busztból,mikor kötöttem fel akkor kezdett magához térni.Ettől függetlenül úgy fél 10 felé vissza tudott aludni és végre nyugodt éjszakánk volt(leszámítva a fülfájásomat).
  Azt erősen sajnálom,hogy se a zenélő szökőkutat nem sikerült megnézni-csak elvágtattunk mellette-se a zenélő kutat,sőt a víztorony se tűnt fel,bár a rendőrség megvolt(lényeg a lényeg,amögött volt az első játszótér)meg az angolpark egy része,de csak sietősen.És ugye minden szenzoros útba eső kutat ki kellett próbálni...
A buszjegy 2x215 Ft volt(90%-os),a metrójegy 2X320,ezerhetvenből megúsztuk+kaja.
 Gyerek is menne még alkalomadtán és én is,de majd hosszabb időre kéne.És akkor nem veszünk buszjegyet csak Dunaharaszti felsőig,és onnan hévvel megyünk,az is kedvezményes.
  Persze ez már aligha idén lesz és addig át kell alaposan néznem a hév-metro-stb hálózatot,hogy hová mennénk,mit néznénk.

A nap kedves beszólása:A Margitszigetről kifelé tartva negyed 6 tájban valahol harangoztak.
-Csöngetett a templomtorony,hogy dél van,anya,hallod?

Szólj hozzá!

Címkék: budapest busz kirándulás mozgólépcső

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr703210897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása