HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Bejögyzés az első Királyi Vacsorámrú'

2011.08.22. 01:17 Krilla

S eljöve az Úr 2011.esztendejének István napja,s Kalocsa városába látogata a mi híres és kedvelt István királyunk(kinek szent jobb körmenetén egyszer én is részt vettem népviseletben),s Gizella királyné(vagy aki beöltözött annak).
 Férjem főnöke "udvari beszállító" volt,ő küldte a szóda-avagy finnyásabbaknak szikvizet(jó volt az is,lemeóztam:))mi meg megörököltük a tiszteletjegyet a vacsorára.Köszönjük szépen,rettenetesen jóllaktam,annak ellenére,hogy a sült malacból igen kicsike volt a kóstoló.Ezt nem is vitték ki,aki kért sorbaállt a tányérral és Németh József(banyek,nem tudom a hivatalos címeit,mindönesetre elég hírös szakács és a Paprika Napok elmaradhatatlan szakácsa Benke Laci bácsival:)))))osztotta személyesen.
  De nem is kért mindenki és bőven elég volt kóstolni,annyira jóllaktunk.Én mondjuk edzett vagyok zabatéren,gyerekkoromban úgy adódott,hogy jó sok lagzi volt,na meg akadnak búcsúk is,névnapok és háááát.Bőven szokott lenni kaja.
 Hogy a királyi tortát ki osztotta azt nem tudom,igen csinos volt a hölgy,ő készítette a tortát ha jól értettem,de sajnos a felkonferálónak nem adtak mikrofont,pedig hűen és hangosan elsorolta az est támogatóit.
 Idei Istvánunk jóval magyarosabb volt,mint a tavalyi ifjú titán(olyan néptáncos kinézete volt amúgy,nem Piros Rózsás esetleg vagy ilyesmi?),az idei Gizella meg szintén jobban tetszett.Ült a főasztalnál alpolgármestör bátyánk,2 papi gúnyás férfiú meg a rádiós Fekete Anti többek között.
 Nagyon helyes cserépizékből ittunk.Se nem kupa,se nem korsó,pohár inkább,de nem lehetett elhozni.Meg fogom nézni,a Kovácsék csinálnak-e ilyesmit(Fazekasház a Hámán Kató leánykollégiummal szemben),hátha egyszer szert teszek hasonlóra.
 Szép volt minden,korhű zenék szóltak.(véletlenül felismertem egy számnál a tavaly koncertet adó Kecskés zenekart is.Óóó,őket kéne majd még hallgatni)
A menü bivalynak legjava zöldséges gerslivel.Ez végül is egytálétel volt,paprikás,naná.Gyökér és répa volt benne nagyobb hasábokban és nem volt szétfőzve sem:).Sajnos csípős volt eléggé nekem(én vagy 3 éve nem főzök borssal,ill.csípőspaprikával,másnak csak épphogy volt csípős)de azért vígan betoltam.Saláta is volt hozzá egy kevés,meg savanyított kis patisszon,és lepénykenyeret adtak hozzá kettévágva.Ez utóbbit ette a ded.Az egyik maglódi asztalszomszédét is.Majd hotak belőle repetát:).
 Rétes,na az se volt semmi.Sajnos nagy túrósrétes rajongó vagyok(igaz ez édes volt és kicsit citromos én meg a sósat szeretem de ezzel sincs bajom,csak a másik jobban ízlett)és ezért a meggyes-diós-rumos-almás rétest ettem meg előbb.Nem szeletek voltak,hanem(ha lenne hirtelen mérőszalagom megírnám kb.mekkora)kis rudak,amiket kettőbe vágtak.Hát,van,ahol 2-3 rétes ekkora,igaz ez meg keskenyebb volt.De a Karamelles rétesből is 2 szelet lett volna,ami itt 1 volt.Mikor megéreztem az illatát nem csak a nyál futott össze a számba,de megemlékeztem a Vekni Kft-ről is.Óóó,azok a szép idők,micsoda illatok voltak ott is,nagyon finomakat sütöttek,egyedül a sós kiflijük nem vált be nagyon,abból a Karamelles a sztár-mondjuk az előállításában is volt különbség,az egyik olajos volt a rétegek közt és széttekerhető,a másik lisztes és összekelt.Akkoriban a túrós batyu,túrós ökörszem és a sajtos csomó voltak kábé a kedvenceim.Meg a pékek,nagyon jó banda volt ott.Amilyen voltam akkoriban,még egy szép hosszú verset is írtam róluk,egy darabig kinn is volt egyik ajtajukon:).
 Egyébként a rétest(Mosolygó rétes,vagy Mosolygós rétes)lehetett kapni a sátraknál is,300 Ft-ért.
 A felsoroltak után következett a malachihetetlenül puha,porhanyós; meg a torta-ebből 2 fajta volt,emeletes és vármakettes,nekem jutott a kék zselés várárokból is egy pici:).Ez jobban ízlett,mint a nagy,bár túl édesnek találtam összességében. (Ja,a malacot meg túl sósnak,férjemnek pont jó let volna kábé,én már kicsit lejöttem a sóról is).
 Bort is ittam,ami nem semmi,mert nem szeretem.A Kovács féle muskotályt kifejezetten megjegyeztem,de ami először a kancsóban volt vörös az is bevált,több,mint 1 decit ittam.(Ez nálam nagy szó,apukám aranyérmes borát se tudtam meginni anno.Mondjuk apu borai erősebbek szoktak lenni)Egyébként 3 fajta bor volt,a rozét nem sikerült kóstolnom.
 Ne feledjem,jégbort is kell majd kóstolnom egyszer-árulta a sétálóutcában azt is amúgy.
 Nagyon jó volt,nem éreztem feszélyezve magam.(Hát a Vigadóban meg tán a Nyárfa kiülős részében tudnék tök lazán enni,meg lagzikban,nem vagyok az az idegen társaságban,pláne vendéglőbenhiggadtan evő fajta.Mondjuk a gyerek hol az asztal alá mászkált,hol a fülembe kiabált,így legyél higgadt...)
 Kár,hogy a tűzzsonglőrök zenéje nagyon behallatszott.A műsorukból nem sokat láttam,a gyerek a nyakamban ülve annál többet.

Külön kiemelném,hogy a törökméz mintha picit kisebb lett volna a szokásosnál,ám 250 Ft volt egy adag.(Tavaly Paprika Napokon 300 és 500,de a gyereknap rablógazdálkodás volt,750 Ft-ért vette anyukám:o.Én visszaadtam volna.
  Vazze,még méz sincs benne...esküszöm,egyszer csinálok én is.Gyakorlatilag cukorhevítés,kissé karamellizálás,szódabikarbóna belekeverése majd ecet v.citromsav hozzáadása,kikeverés,formázás,dermesztés,darabolás.Meg persze mézet is lehetne hozzá tenni.Azért sarkalatos pont ez,mert ilyen vásárokban egyedül ezt eheti a gyerek.És amit ma árultak a kecskeméti az a finomabb:).
  A törökmézben nincs aroma,tejszármazék,színezék stb.(tehát vattacukor is kilőve,mert Béla bácsi is már bekevert cukrokat hoz.A pattogatott kukoricát meg Rama margarinnal csinálja sajnos)Egyébként nem tartom nagy bajnak,hogy nem "kell" habosított gumicukrokat meg mittoménmit venni és alkudozni a gyerekkel,hogy hány félét kapjon,az egészségének csak jót tesz.Csak ugye mindenki vásárol,ha mást nem világítós bizbazt-utóbbi most elkerülte a figyelmét.A legnagyobb sztár ugyanis a mozi melletti söröző elé kitett Bobby car vagy kismotor,most is ment vele pár kört.Most épp nem égett a képem,hogy vagy 5 éve nem ittam ott semmit,de a járműparkot használjuk.

 Az utcabálon azt hittem,többen lesznek,de azért elég sokan táncoltak.A tegnapi tűzijátékról elfeledkeztem és mikor már durrogott,akkor téptünk fel az emeletre,de csak a magasabbakra lőttekből láttunk valamit.Az én szememnek mondjuk az is elég volt.

Szólj hozzá!

Címkék: király evés vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr843169944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása