HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Mai dolgok

2011.07.29. 23:27 Krilla

Azért tegnap készült még este krumplislángos is.Az első adag ugyan nem lett eléggé lisztes,a tetejében valami rejtélyes okból bő olajban kezdtem sütni.Na úgy megszívta magát,hogy csak túrósajttal(jó-jó,tudom,Cottage)tudtam legyűrni.Ma délutánra meg engem gyűrt le tőle a hasmenés-mondom én,hogy az olaj fogyaszt:D...Ma már rutinosan sütöttem az újabb adagot.De előbb még volt ez-az.

 

Pl.délelőtt megint kertészkedés,vagy inkább csak tűzoltás jellegű gazolás.Majdnem 2 óra alatt mindössze a zellert és a végébe ültetett padlizsánt gazoltam ki(3-4 centisből meg gyökerekből maradt),meg egy sor kelbimbót.Csakhogy ezek 4 méteres sorok voltak.Van valami kb.50 literes hordó kinn,azt 2x szedtem tele.Atyaég!!A kerítés mellől is szedtem mondjuk valamennyit(a nagyját,a fűzfáim se látszottak a talpasmuhartól.Valahová át kéne már ültetni őket.Itt jön megint az a probléma,hogy kicsi a kert...),meg a gazosabb paprikából.Olyan vajszívem van,hogy a fűnyíróval és rotakapával kiirtott,ám egy helyen újrasarjadó málnát meghagytam továbbra is.

Karikáztam is negyed órát,meg az előbb 10 percet,ha már öt centivel egy méter kelett van a haskörfogatom.De valahogy nem hájasodok régóta,csak puffadok.Fene a belem.Meg a gyomrom.Érdekes,de a 68 dekás karika nem tűnik nehéznek,sőt,nehezebb is lehetne picit.

Benn csak söprés,felmosás volt leginkább,meg wc takarítás csempemosássalNa itt jön egy jó sztori.Kimentem a tyúkokhoz,megint gazolás lett belőle,majdnem 1 óra.Hazajött apa,én is jöttem be.Szentségel,mi ez a büdös.Hát,amíg kinn dolgoztam,a fiam önkiszolgálta magát,megkereste a gyerekülőkét,kakilt,majd-mivel tudta hogy a kertben vagyok-nem szólt,csak jött vissza játszani kakis fenékkel:D.
Délután elmentünk itthonról 6 körül,hazaértünk nem is tudom,fél 8 felé,fél 9-ig még elökörködtem a kertben(tehát majdnem 4 órát,ebben a kicsiben:aaa:),de már kezd látszani.A Kritikusabb növények tövére dobtam komposztot,de az kábé 2 esőig lesz rajta.Ugyanis a sok eső kimosta a földet a növények alól,ezt nem értem,de kinn voltak a gyökerei paprikáknak,padlizsánoknak,szinte az összes zellernek,pár paradicsomnak is.Ez külön gáz,egyszerűen nem tudom már mivel kikarózni őket.Úgy mellesleg volt olyan,ahol a paprika a karóval együtt dőlt,úgy megcibálta a szél.
  A bazsalikomot,amit most kaptam elfelejtettem hová kéne ültetni(pizzán a paradicsom mellé:p azt tudom),így a zellerek közé ment a sorba,az már kinéz úgyis valahogy.Tettem arra is komposztot.Előtte permeteltem,én már nem tudom hogy kéne hígítani,folyton beleesik az eső,úgyhogy másfél liter löttyöt hígítottam úgy 7-8 literre.Tettem bele tejet is(asszem tapadásfokozó)meg hirtelen felindulásból 3 csepp mentát.Mire ezzel meg a komposztozással végeztem,el is kezdett szemerkélni,de szerencsére hamar abbahyagyta.És mivel úgy belendültem a sütögetésbe,meg kérvényt is kaptam rá,ma is krumplislángost sütöttem.

A mostani permetező löttyöm úgy indult,hogy 1 kg friss csalán 10 liter vízbe,meg a múltkori kifőzött(3,5 dkg) zsurló,4 gerezd fokhagyma.Ebből lett majdnem 15 liter,mert folyton beleesett az eső.Holnap lenne 10 napos.Mivel folyton elfelejtünk kenőszappant venni,amiatt került bele a tej.A menta meg azért,mert az is fertőtlenít,és hirtelen nem tudtam hol a teafaolaj.AZ a 3 csepp amúgy is kábé semmi.

Érdekes még,hogy tegnap leráztam rengeteg szilvát,fele éretlen volt.Tegnap esett,ma nem,de felhős volt,mégis volt a fa alatt(ok,ez lehet a tegnapi időtől is valamennyire)és ahová először nyúltam,ott mindjárt 3 jó volt.De körülötte sok kemény.Volt,ami akkor esett le és érett.A fene se érti.Hiszen tegnap leárztam ugye.
 Az tuti,hogy el kell takarítanom az egész termést 3-4 nap alatt,mert ha a darazsak,böglyök kikezdik,akkor annyi.Tehát szilvára fel!Lesz natúrbefőtt,még szilvalé és aszalt szilva is.Ha túl sok időm lesz,akkor lekvár is.Egy bánatom van:bodzás szilvalevet nem tudok csinálni.Ugyanis az általam ismert pár bodzabokrot már megkopasztották a cigányok(épp láttam is,mikor toltak egy kis adagot biciklin),illetve tudok egy nagyon tetveset rossz helyen,talán megnézem.Nemes bodzát tudok kérni a rokonságból majd,de mire az érik(kb.2 héttel később,mint a vad),addigra nem lesz szilva.
  Kísérleti konyha:megaszaltam a leböngészett utolsó adag zöldbabot,némi gyalult karalábot és lehet,hogy megpróbálok krémlevesport csinálni belőle.Csak folyton üveg-gondom van...De ezt lehet majd zacskóba is.

Szólj hozzá!

Címkék: szilva lángos főzés permetlé

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr653110845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása