HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Lábdurrdefekt és csirkefogás

2011.07.11. 23:11 Krilla

Sikerült úgy időzíteni tegnap,hogy este 11 felé tettem be a csirkét a cserépedényben sülni(szerintem én már az életben nem sütöm tepsiben,ha csak elő nem áll az a helyzet hogy eltörik és nem tudok másikat venni).Így aztán fenn kellett maradnom.Ideültem a gép elé,mert itt mindig kiszáll a szememből az álom.Tegnap épp nem így volt.
Tutira a csirke az oka,gonosz egy dög,holtában bosszút áll.
  Mert nem ez az első csirkés sztori.Tinikoromban apukám valami továbbképzésre járt és rá volt bízva a grillcsirke,mely békésen pörgött a sütőben.Apukám ugyanis emberemlékezet őóta nem tud végigaludni egy éjszakát,legkésőbb 2-3 óránként felkel.Akkoriban nagy divat volt a sóban sült csirke(sókéreg alatt,ezt apu is megcsinálta néha)meg ha valaki forgatós elektromos sütőjű tűzhelyet vett,akkor a grillcsire,alá rakott sóhalommal(ez szívta a kisülő zsiradékot,hogy ne égjen le,aztán a sültcsirke ízű sót is elfőztük apránként).
  Na aznap este/éjjel nem sikerült neki.Reggel(hajnalban,gyakszira mentem a boltba)alig tudtam kaját pakolni magamnak,olyan penetráns bűz volt a konyhában-spájzban.Hát apu elaludt egyszer végre rendesen az asztalnál,a csikre majdnem hajnali 5-ig sült.Mindössze 2 lábszárcsont maradt belőle,mint a filmbeli kalózokból,meg egy kupac hamu.A bűz kitartott azon a héten.
 Évekkel később is lehetett rajta röhögni,mint az almateás rántott húson-ígérem,szentelek neki egy bejegyzést.

Na mikor lefeküdtem volna kelt a gyerek(menetrend szerint,mondhatni),jött a sikítós pisilés,a fél órás vakarózás-kenegetés.Végre alszunk,erre hajnalban valamiért felriadtam,apa meg bezsólt a szobába,hogy 5 perce még nem volt semmi,de most fele tyúk kinn szaladgál az udvaron.Megette a fene,mehettem tyúkokat fogdosni.Örülnöm kell,hogy még nem elég fifkásak,így végül hamarabb megfogtam 12-t,mint tavalyelőtt ilyenkor 4-et-5-öt.Azok elröpködtek nagyon,elvoltak napokig az udvarban(csak sajnos ki-be jártak a kerítésen,míg egy el nem tűnt)ami egy főnyeremény volt a Roxy kutyának,aki lelkesen kísérgette őket és röptében kapta el a tojást,majd arrébbvitte és szemmel látható örömmel megette.Mi meg csak röhögtük,még böködte is néha az orrával a tyúkok fenekét,hogy jön-e már a kaja:D.

A durrdfekt meg úgy történt(mikor máskor,mint vasárnap délután) hogy épp meglocsoltam a tetszhalottazó brokkolikat,mikor arra lettem figyelmes,hogy ha hozzáér a kanna a bal lábamhoz térd alatt,akkor egyszerre viszket és fáj.És jééé,majdnem kisujjnyi vastagon ki van dagadva,meg kemény pár cm-es szakaszon,meg fájós.Na mikor befejeztem a locsolást,felhívtam a védőnőt,hogy ilyenkor be kell-e menni az ügyeletre(2 dologtól kell ilyen esetben félni:1;elszabadulhat vérrög ami embóliát is okozhat-már ha van vérrög.2;Nehogy be akarjanak fektetni mozdulatlanra hetekre.Komolyan,volt kolléganőm,aki mesélte,hogy wc-re is csak tolószékkel,felpolcolt lábbal mehetett anno befáslizva,amúgy egész nap hanyattfekvés és vagy 2 hét kórház kapásból.a,igen,3 a magyar igazság:a visszérproblémáknak elég erős anyagi vonzata is van)
  Ledőltem,felpolcoltam,fél óra múlva örültem,hogy már nem kemény.Nem,nem volt kemény.Eldurrant.Mára lett rendes nagy folt.És este a nagymamám is észrevette a kórházban,hogy a bal lábam sokkal vastagabb.Ez kész,képes itt nekem dologidőben begyulladni.Sőt,most úgy ülök,hogy a lábam már fel kellett polcolni,a hátam egy nagy kérdőjel,így kevésbé fáj.Volt pofája estére megfájdulni.
 Pedig tornáztattam:ma is sokat locsoltam(jobbára slaggal)kislattyogtam a tyúkokat,kutyát ellátni párszor(vizet vagy 5-6x kapnak ez alap),este mentem a kotkodáknak füvet szedni.Ágyat húztam,szedegettem barackot,lementem párszor a pincébe és fel párszor az emeletre,szedtem a tyúkoknak füvet és hoztam egy kis mulcsnak való száraz füvet is,ástam lyukakat és a naaagy paradicsomokból ültettem ár vagy 10-et-van közte 1 termő is,a többi csak virágzik és térdig ér.Holnap kiderül,mennyire haragszanak hogy kissé megdolgoztam itt-ott a gyökereiket.Kísérleti jelleggel ültettem át ugye,hátha nem kell ölni vegyszerrel a káposztalepkéket,hanem eltakarodnak.Amúgy a padlizsán meg krumplibogarasodik,abból is öltem.De sajnos van valami alul is a leveleken.Kerestem padlizsán betegség ill.fertőzés képeket is,de nem sikerült beazonosítani.Apa szerint bolhakaki.Holnap a zöldbabot kellene szednem és feldolgozni,érik a barack,utána a szilva.(ma még barack-szilvalé elrakás van betervezve)

Ja,igen:rakjon már fel valaki a youtube-ra egy videót arról,hogy lehet azt a kurva szuperszoros visszérharisnyát felhúzni!3x nekikezdtem tegnap,beleizzadtam,de felhúztam valahogy.Csak 20-30 cntivel rövidebb kéne,hogy legyen,lehetetlen rendesen eligazgatni rajta a ráncokat.Végül a seggem alatt vágott,később bokában,térdben is.Pedig méretre készült.Közsajnálkozás tárgya voltam nagyterhesen,hogy 3-an alig bírtuk rámadni és azt egyedül kéne felvenni minden nap.Haha!
  Jó,terhesen mire betöltöttem a 36.hetet és felkelhettem,már ödémásodtam rendesen.Tehát most a méretvételi alkatom,súlyom van kb,jónak kell lennie.De nem,de nem,de nem...Nem méretre készítettet nem is tudok venni(van ám görénység:próbálni nem lehetett anno),mert én olyan ortopéd vagyok,hogy a lábszáraim,bokáim(parasztosak)vastagabbak és a méretes szabályosan elvágott térdben,menni nem tudtam benne rendesen,nemhogy leülni a buszon anno.Így el is volt hosszú évekre felejtve.Meg el lett ajándékozva.

Na most akkor nem elég,hogy el vagyunk adósodva,még gyógyszert is vegyek...Mint megtudtam a vérhígító 10 napra 90%-os kedvezménnyel majd' 1300 Ft,de inkább szúrok,csak befeküdni ne kelljen ugye,ja,meg minden nap menni beadatni.Nekem olyan böcsületes körzeti orvosom van,hogy gyomorszájműtét után se akarta engedni,megtanítani,hogy lőjem a Clexane-t,mint más rendes halandó,hanem hetekig be kellett menni beadatni,ami azért volt sirály,mert olyan hirtelenfosások törtek rám,hogy a Széchenyi lakótelep közepén is csúful járhattam volna,nem lévén olyan jól,hogy biciklire üljek,így mindig el kellet vitetni magam.
 Folyt köv:a heparinos krém állítólag 3ezer Ft,a vénaerősítő kapszulák havi adagja 2600-4900-ig.

Mondjuk a védőnőm a télen adott 2 kis homeos kiadványt,amit elfelejtett visszakérni(rája van ám írva,hogy kiadvány szakemberek részére,gondolom valami repi volt)és abban találtam is alkati szert,amit jó eséllyel ezerpárszáz Ft-ból megúszok.Juhhééé,a net szerint lehet hogy 600 körül megúsznám:) azt,ami jónak tűnik,a másik viszont 1700.Végre valami jó hír.
  Illetve várjuk ki a végét.Egyelőre jussunk el a körzetihez,aztán gondolom belgyógyászat vagy sebészet jön elvileg meg vérvétel talán.Csak fiacska nagyon ki ne boruljon.Tuti félni fog,hogy őt is szúrják:(.Jó rég voltam vérvételen és akkor is elég volt előre megvigasztalni,akkor meg attól félt,hogy nekem fog fájni.Én attól félek,hogy ha bemegyünk az aulába,nekilát rohangálni meg sikítozni a visszhang meg a nagy tér fölött érzett örömében és lecsesznek a laborosok.Nyilván ezzel a lábbal nem lenne nagy élmény guggolva kisautózni,de ezt hamar el szokta unni,megy kávéautomatát szerelni,kiabálni,hogy anay igyál kávét,kérek pénzet,ÉN nyomom a gombot.Ááá,a franc,leviszem a szilvát a pincébe,a baracknak nem lesz baja.És bízom benne,hogy holnap délelőtt nem fog fájni.Jut eszembe:a visszérharisnya szépen nyomja fel a savat...

 Még mászok egyet fel,ablakokat becsukni.Mióta kánikula van,fenn is nyitok ablakot.Láttam is benn már többféle poloskát,egyre több szúnyogot...sehol sincs ugyanis szúnyogháló még.Idén már gondolom nem is lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: tyúk kert paradicsom visszér

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr473058999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása