HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

2 tepsi sós,fosókaszilva meg egy rossz éjszaka

2011.07.06. 23:54 Krilla

Főztem megint újfélét.Finom lett.Attól eltekintve,hogy szó szerint beleborult a só és-bár kimentettem belőle sokat-hümmm...nagyon rossz lett emiatt.Amúgy finom,de ez így együtt furán hangzik.

Esőnek a töltött cukkinit lőttem be.Nem értem,cukkinit-rendeset-miért nem kapni,csak valami minimanó extrazsenge cukkinicskéket.Szóval eleve 2 kajára készültem,töltött cukinire és karaláblevél töltikére.

 

Darált hús(kb.fél kiló),vöröshagyma,főtt barna rizs,a cukkinik belseje kis kockákban,kakukkfű+oregánó+tárkony:1-1 teáskanálnyi,kb.1 dl paradicsomszósz(itt erősen ellenálltam a kalocsi lány mindenbe tesz pirospaprikát-szokásnak)meg 4-5 evőkanálnyi zabpehelyliszt.És ugye,a só.Frankó tartóm van,mindig utántöltöm,csak ha nem jöneléggé és megnyomom az oldalát akkor néha le tud jönni a teteje.Mint tegnap.Massza elfelez saccra,nagyobb részébe került 1 marék reszelt sajt is.
Mindez a megmosott kivájt(és sajnos ugye előre természetesen megsózott)cukkinik 3/4-ébe,ezekre kis sajt,a maradék cukkinibe a másik,sajt nélküli keverék,az lett a gyermeké.

Második tepsi:karaláblevél töltike ugyanezel a töltelékkel,illetve 2 töltött paprika is összejött.Meg pár marék zöldbab-csak mert volt hely a tepsiben.A karaláblevél érdekes volt,mert kicsit lepkés.Tehát főz pár percig bő vízben,majd hideg alatt megmos.Ami túlontúl zsenge volt azt kivettem,a többit frankón lehetett még gyötörni kicsit,így jól átsimogattam meg átnéztem,hogy tényleg ne maradhasson rajta semmi és senki.
A maradék paradicsompürébe tettem saccra cukrot(hülye fejjel sót is,mert nem gondoltam,hogy annyira gáz lesz a töltelék)és azt öntöttem rá némi vízzel együtt.Hát mit csináljak?Karalábom nincs még és kábé a paradicsomszósz meg a besamelmártás közt választhattam.Előbb fólia alatt,majd szabadon sütöttem.
 Apa mikor megkóstolta nagyon húzta a száját és odáig volt,hgy elb...tam a darálthúst,pedig milyen ritkán hoz.(pedig ő szereti a sósat,képzelhetné,nekem milyen sokk volt:p),de azért bevágott egyet.Majonézzel.Én is egy másfelet tejföllel.Gyerek meg közölte,hogy finom a töltelék,és ő csak azt kér.
  Egyébként mit morog apa?Ő be van fizetve,minden nap van kétfogásos főtt kajája,amit én főzök az már csak plusz.Én meg amit főzök csak az a meleg kaja és ha kell,3 napig eszem.
 Finom lett(volna:p)a töltike is.Zsemlében tejföllel-majonézzel már jó.Meg is jegyeztem,hogy ilyesmit lehet csinálni felvágott helyett.Gergő nagyon bánatos,hogy ő nem ehet felvágottat,szalámit(se) de ha ilyesmit elfogadna az tök jó lenne.(Nem,a pörkölt vagy a sült hús nem jó neki zsemlébe)

Közben zöldbabot pucoltam,pároltam,és aszalni is kezdtem.Mára sajnos rengeteg áthullott a gép tálcájának lyukain,így délután áttettem tepsikben a napra.Baj csak azzal van,hogy nem lett kész.És holnap munkák leszenk kinn,nem tudom mennyire járnak porolással...

Vissza a tegnapra:elmentünk a Liza kutyát megsimogatni és szedtünk pár szem fosókaszilvát az egyik ház elöl.Na,akkor már becsöngettem,mennyire szeretik,el szokott-e fogyni.Kaptunk engedélyt,így egy szatyorral szedtünk(létrás felvonulás volt)majd a lehullott levelek miatt is visszamentem még egyszer.Megy a fagyasztóba,ill.marad enni is.Gyümölcslevesbe nagyon jó.Befőttnek nem,sajnos.
  Továbbá vettem fel pár céklát,és meglepődtem.Ugyanis nem sok íze van nyersen,de valahogy jobban tetszett,mint salátának.El is döntöttem,hogy céklacsipszet is csinálok,amivel nagyon jól fogok járni:apa nem szereti különösebben és már a gyereknek sem ízlik,egyébként egyhén ki is tudja verni.Szóval a céklacsipsz az én saját különbejáratú csemegém lesz:).

Jaaa,Zoli szomszéd teljesen komolyan vette,hogy hajítson át a kerítésen nyugodtan repedt káposztát,találtam ma 5 fejet(nyilván bejött neki a barack,amit adtam cserébe a múltkoriért.Na meg a repedtet amúg sem veszik nagyon át.És tegyük hozzá azt is,hogy alapból egy jólelkű szimpetikus ember).Én mondjuk olyan 3-ra számítottam,ara se ma,hanem a közeljövőben.Így holnap nagyüzemi káposztapárolás lesz a legnagyobb lábosban.

A tegnapi éjjel viszont nagyon rossz volt.Megint éjjeli virrasztás volt és a tököm tele vele,hogy hajnali fél ötkor már simán lehet olvasni a szobában olyan világos van,ergo nehezebben alszik vissza a gyerek.Tetejébe bealudtam altatásnál,majd felriadtam,fél óráig agyaltam,hogy felkelek,ekkor kikapcsoltam mindent,kaják a hűtőbe,éjfél,alvás,és 1 óra múlva kelés pisilés miatt,a második alkalommal,hajnali 3 felé az ágyba is,tehát ágyhúzás is,de úgy üvöltött a gyerek,hogy apja is felkelt,ígyhárman óbégattunk egymással...ill.mi ketten,a ygerek különszólóban.Aztán jött 2 és fél órás vakarózás,kapcsold le a villanyt,vakarózik,hallgatom,majd kend be,villany fel,majd ne kend,majd villany le,majd vakar,majd ken sötétben,majd világosban,et cetera.Keltünk 1-kor,3-kor és fél 6 után lehetett visszaaludni.Majd fel akartam kelni 7-kor,majd fél 8-kor,végül 9-kor sikerült.De legalább ma nem vagyok annyira agyoncsapva.
És senki nem érti,miért vagyok néha annyira lekettyenve.Agyilag,lelkileg is.
Mikor ott kell feküdni mellette és hallgatni,hogy szenved,sír,kaparja magát,de ha be akarom kenni üvölt,később meg azért üvölt,hogy kenjem már,máskor azért,hogy húzzam vissza a ruháját.Egyet nem lehet:elmenni.Néha elfordulni se.És semmit nem tudok tenni.És ez megy évek óta és annyira tele a tököm.
Hiába jobb valamivel,mint egy éve,ha egymás után van több ilyen nap,akkor nekem annyi.Szoktam gondolkozni,hogy hogy van az,hogy másnak lehet akár 5 gyereke és mind egészséges,vagy van akinek nagybeteg,műtik,de utána helyrejön,nálunk meg különösebben semmi se változik,csak a család baszogat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: főzés cukkini cékla vakarózás karaláblevél

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr143045909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása