HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Siker,pénz,csillogás....

2011.07.02. 23:56 Krilla

...énekelte anno a KFT,és ezt én is maximum énekelni tudnám,az erre utaló jelek fényévnyire elkerülnek.Különösen ma tették ezt.

 


 Csak lapszélen említem,hogy tegnap megint végigszambáztam a csalánlépermettel a veteményen,de később lemosta az eső.Nem baj,maradt még.Ma azt is szétfújtam.Na,vajon mi történt később?Bingó,eső.Ennek a kőműves is "örült",mert mire a szabadtéri fugázáshoz látott volna,beázott a munkaterülte.Evvan,no.
 Én meg nem tudtam jó helyre teregetni,viszont szerencsém volt.Nem egyszer volt már,hogy a második adag ruhát teregettem,egy következő már ázott,mikor jött az eső.Szoktam is mondani,ha én mosok,akkor vagy az eső jön,vagy valami füst(az esetek 80%-ában így is van)
 A tyúkok még mindig nem tojnak,ellenben a kukoricát jó messzire képesek kikaparni az etetőből továbbra is.És van már akkora egészséges önbizalmuk,hogy jönnének utánam,ki az ólból.Na hogyne...

Holnap megyünk vendégségbe,kettőpluszos búcsúba(minimum 2 kilót felszedünk nap végére-esély legalábbis adott rá).Én jeleztem,hogy viszek süteményt,Gergőbarátot.Titokban másfélét is akartam.(Ja,közbeszúrom,a lepénykenyér jó lett,ma is kellett bekevernem.Kétszer is.Bő másfél kiló lisztből sütöttem másfél nap alatt,úgy 4 kicsi lepény maradt.Hogy valami jót is írjak)Apa nem vette komolyan,hogy tojást is hozzon a boltból-elvégre vannak tyúkok és eddig se nagyon kellet ilyesmi.El is döntöttem,hogy akkor a másik is a"diétás" piskóta leszen.
 Majd elment boltba és mégis hozott tojást is.Meg valami pácolt karaj-tarja csomagot.Lehet találgatni...a második fele meglehetősen átsült,sőt...ehető maradt,de épphogy.
 Na lássunk a piskótának.Ütöm az első tojást és máris áll a számra a szidalom.A fehérje híg,szinte,mint a víz,a sárgája szétmegy...Na öcsém,ebből se lesz piskóta...rendes legalábbis.Nem is sikerült felverni.Nem baj,apa biztos szereti a habos rántottát.Közölte,hogy nem-pedig azt meg se kérdezte,beletettem-e a cukrot;).Szóval akkor minden mindegy alapon befejeztem a csokis piskótát,még egy tábla étbevonó 90%-át is belereszeltem(sose vegyetek kékfehér teszkós éttáblát).Előbb persze tepsimosás-örököltem ismerőstől tepsiket,hát amiben akartam sütni,azt nem győztük vakarni,pedig 3 napot ázott mindenféle forró Ultrás vízben-ezer éve nem használta és nem mosta el,az olaj belekötött.Meg az alufólia,amit rátett anno,hogy nem a tepsiben süt,hanem fólián.Mellesleg tegnap elgyalultam a hüvelykujjam,így külön öröm volt a dróttal súrolni)
  Na szóval elgondolkoztam,mi lenne,ha tennék ebbe is szódabikát meg ecetet,de nem mertem.Izé.Az alja kissé odakapott,a tészta vékony maradt,a széle is megégett picit.Jó,lesz apáé.Süssük a gyerekét.(Egy megjegyzés:nagyon éget alul a sütőm,tettem alulra most is másik tepsit.Mindegy.Én még ebben jó piskótát nem sütöttem,pizzát leszámítva kelt tésztát se sok sikerrel)

 Ismét Szamóca receptje szerint,de 2 változat van,mindkettőt kiírtam,a másikat csináltam.Azt leszámítva,hogy hamar rányitottam és hirtelen villával szúrtam meg,de az kiszedett egy darabot és körülötte kicsit behorpadt a süti teteje nem lett baj.Hanem kivettem hűlni,felmentünk az emeletre és lefelé a gyerek hamarabb ért a konyhába,mint én.
 Kicsi bélgép a szívem,sose ehet ugye sütit.Mire odaértem,belevágott egy nem éles fém sajtvágó lapáttal vagy mivel.Hosszában,szinte végig,2 sávban.Mer'ő eszi is a sütikét.Pedig tudta hogy tortasüti lesz,krémmel.Nem segített rajta már a kétségbeesett kiabálás sem.Mikor kiborítottam még volt valahogy,aztán elvágtam kettőbe-másképp nem érte volna át a kés.Elszeltem lapjában és bármilyen trükkel akartam visszafordítani egy alkalmas másik edénybe,darabokra esett.A másik fél is.Ekkor kicsit jobban káromkodtam.És gonoszanya közölte a gyerekkel,hogy egyedül ő nem ehet holnap sütit,mert ebből már nem lehet csinálni.Ő meg persze javasolta,hogy süssek másikat(holott a zabtejet is megitta).
  Na nem,mert kellett beraknom a 3.adagot.Ez érdekesebb volt.Ugyanaz a recept nagyjából.(mert dupla:60 deka liszt,30 cukor,3 deci étolaj,5 deci víz helyett 3 tej/2 víz,sütőpor,szódabika,2 ek ecet,3 ek kakaópor)
  Őkelme szépen megsült,bár az alja lehetne szárazabb.Nem mertem még elvágni.
Ja,hát ugye diós lett volna a tészta,de a kis őrlőt nem láttam vagy 2 hete(gyerek kedvenc játéka,sose tudom eléggé eldugni.Szép sárga nyele van többek közt)Na van elekrtomos darálónk,örököltem,anno 280 Ft volt,még a 80-as években.Csak egy a baj:diót cukor nélkül nem lehet.A 4 oldalú reszelővel is vicces lett volna,főleg hogy az elgyalult ujjammal is fognom kellett volna a diót.Így ez kimaradt.A nagymamám hagyományos tortáját akartam előállítani megközelítőleg,de ez már csak annyiban hasonlít lassan,hogy van benne Szerencsi kakaópor.

Ja,hogy teljes legyen a kudarc,zenei gondok is vannak:tönkrement a cd-s rádiónk végleg(trafó meg még valami,hiába volt márkás)és apa hazaállított egy használt cd-s kazettás Sonyval.Naaa,hallgassunk cd-t is,mert a 2 fellellt Aerosmith-basszus,hogy örültem,de rég hallgattam őket)kazit húzta.Miután 2 nap alatt 4-5x hallgattuk a Vukot és legalább 4x a Pinokkiót,valamint próbáltunk valami Hendi Dés nevű franszia pasast,az Aurora meg nem nagyon gyerekkompatibilis(tegnap este:berakom már a válogatást.Mivel kezdte?"Előre kurvák,gengszterek,szóljanak újra a fegyverek..."Apa rögtön benyögte,hogy reméli ezt a gyerek majd az óvó néniknek is előadja),bár az Illegális bált végighallgattam,mint nem annyitóra csúnyát.(Itt is köszi,Ada-aki küldött nekem egy rakás kazit pár hete.Ja,meg egy Auróra pólót:D-mondjuk az nem polgárpukkasztós,csiga van rajta,majd azt mondom önarckép,elvégre én se vagyok egy olajozott villám általában.Itthon legalábbis)
 Na szóval hirtelen 2 régebbi-ám eredeti-Madonna cd-t találtam(Music és American dream)de nem volt jó.Pedig az üzletben jó volt.Később megtaláltam a másolt,de eleve ugrándozó Szalóki Ágit.Ez se volt jó.Na akkor kaptam elő váratlanul a gyűjtőt és betettem egy Alice Coopert(másolt,Welcome to my nightmare),de a Some Folksnál az is elakadt.Itt feladtam és visszatettem a Pinokkiót.

Szólj hozzá!

Címkék: zene főzés sütés

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr423033754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása