HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Pipekábszer,sütpárol és vakarga

2011.06.29. 23:36 Krilla

Néha asszem megengedhetek iyen hülye címeket magamnak.(bloggert címről,nem?Még ha bloggernek is purutya vagyok,akkor is)

Mai napunk is éménydús volt hellyel-közzel,bár inkább nekem.Gyerkőc apaszindrómás volt ma(nem lehet a tv elől kirobbantani,illetve a számgépen nézett Fülesmackót és Legkisebb ugrifülest is)elég sokat,megbeszéltük,hogy akkor viszont holnap NEM.
 Itt volt a kőműves,folytatgatta a munkáját.
Papa hozott tápot,amitől a tyúkok új erőre fognak kapni:).Pedzegettük,hogy a kukorica-feketeszotyi-zöldféle kombó nem megoldás,főleg hogy szinte több földet esznek,mint kukoricát(utóbbi ma lett világos,mármint a sok föld)Na vittem nekik tojótápot(igen,basszameg,szójás,de szerintem szója nélküli nincs is),ettől totál bevadultak.Megérezték a szagát és mentek,mint a drogosok a kábszerre,öröm volt nézni.

 


 Először csak egy,és esküszöm valami extázisban kárált,rögtön lettek is 8-9-majd 12-en az etető körül.Később kaptak másik edénybe is.Amúgy büdös dögök;),rájöttek megint,mire jó a lábuk(egyik már fészket is kotort magának,a többi az udvaron edz és jó kis fürdő-hűsölő lyukakat ásnak)és rendesen kikaparásztak csomó kukoricát(hja,mikor tavaly folyton esett az eső és kikelt frankón a búza az ólban:D,olyan is volt ám itt,csak nem írtam)de alapvetően onnantól csak ettek és ettek.Pár nap és nem 1 tojás/10 tyúk lesz a hozam.Most annyira lekötött a dolog,hogy csak néztem őket vagy 10 percig,de még este is bújták az etetőt,akkor már veszekedtek is rajta...
  Ja,és van egy milliónk.Neeem,ez nem igaz.Siklónk van,gyönyörű(gondolom csakis az lehet)végre egyszer látam rendesen.Bár amit a Roxy fogott pár éve az nem ilyen volt.Meg az se amit gyerekkoromban Szeliden láttam,mikoris a bősz nyaralók agyonverték egy kerítésen-az pl.fekete volt emlékeim szerint.Ez pedig szép középszürke,valami mintafélével,a feje 2 oldalán alul(mondhatni nyaknál)valami kisebb fehér foltokkal.Nem nagyon láttam sokáig,bebújt a kopottasra csipkedett,amúgy elburjánzott porcfű alá.Onnantól nagyon óvatosan lépketem arrafelé.Tudtam én hogy van siklónk a gazban(vagy valami afféle),de azt hittem a vénlányok megjelenésével odébbállt őkelme.De tuti nem felnőtt-legalábbis azt azért vastagabbnak és nagyobbnak gondolnám,de majd utánanézek.Innentől lehet izgulni,hogy ugye a sikló nem bántja a tyúkot-és ugye a tyúkok sem fogják őt később agyonverni.Tavaly a vértyúkok agyonvertek egy kispatkányt:).
 De mint tudjuk a családi mondás szerint:Nem bántjuk a siklót,mert többet ér az nekünk,mint egy millió forint.

A délután többek közt kísérletezéssel telt-a enmrég ajándékba kapott elektromos serpenyő nevű készséget próbálgattam-véletlenül volt mivel,meg a szintén ajándékba kapott párolót.Mindkettőn erősen meglepődtem mellesleg,csak állítólag akkor ez nem látszott,se az örülés.Tegnap krumplit és 2 féle csirkeszárnyat sütöttem(sós illetve nagyjából egyenlő arányban tárkonyos-currys-római köményes).Ma  faros csirkecombot egyben,majd krumplit,majd káposztát,ha már szert tettem rá.(Szomszéd Zoli adta,ezúton is köszönjök,majd megháláljuk)Eközben a párolóban is elvolt 2 faros comb,egészen pontosan 50+40 percig,délelőtt meg a zöldbabokat pároltam benne.Épp jól jött ki,3 fajta bab,3 szín,3 keménység.Mondjuk az nem jött ki jól,hogy a fekete zöldbab totál zöld lett,de 35 perc alatt kész volt mindhárom egymás tetején.Feléből saláta lett-nagyon amatőr módon,merthogy ecet meg balzsamecet volt itthon,olajból szőlőmagolaj(olívát ugye elintézte a gyerek régebben,ja ezt nem írtam még itt:a fenti nyersfehér padlószőnyegbe,valamint a fürdetőedényébe és a lefolyóba.Utálja,ha kenem.Pedig tudja hogy muszáj),só is akadt.Hát finom nem lett,csak ehető-szerintem.Azért elfogyott több,mint fele.Kigugliztam hogy fokhagyma,tejföl,majonéz vagy mustár kellett volna még.Majd máskor.Ezek kzül kábé csak fokhagyma van,de azt nehezen veszi be,én meg rögtön ettem volna.A babok másik fel lement cidrizni a fagyasztóba.
  A káposztából pesze csak felet pároltam(beleáldoztam a Gergő nádmelaszos barna kockacukrából 3 darabot),a többiből-másfél fej,de nem voltak nagyok-meg káposztasaláta lett.Én ettől a dologtól mindig fáztam,saláta az vagy jó,vagy nem,a titkokat nem tudom.
  Ez eleve úgy indult,hogy cukor nincs,tehát akkor:káposzta(kurvára nagyon vigyáztam az ujjaimra,miután tavaly jó nagy darabot sikerül levágni az egyikből,de olyan gyorsan,hogy a vér sehová se fröccsent hirtelen,elég volt megtalálni a levágott darabot-érdekes módon azóta is tud érzéheny lenni az a rész.Mármint nem a levágott,hanem a helye),köménymag,só,ecet-és itt jön a svédcsavar:méz és steviaporJó-jó,csak nem voltam elég bátor,asszem teszk még bele steviát meg ecetet.(mézre fiacskának van a legtöbb joga ugye)

Úgy mellesleg vakarózás is van megint a napokban-erről nem szoktam írni és egyéb negatív dolgokról,de miért is ne?
 Szóval megint van pár nagyobb kaparás.És tegnap-tegnapelőtt is volt vakarózás,annak ellenére,hogy csak ki-és bepróbált kajákat evett a ded.Anyu káposztája,sült csirke,párolt mexikói zöldség,tej-tojásmentes meggyes pite,Sinlac,tejmentes margarinos zsemle...Persze attól is lehet rosszabb,hogy megint szörcsög kicsit.Reggelre meg büdös volt a szája,ollé.Tehát:reflux,éjjeli savfeljövés=büdös reggeli lehelet.Feljön a sav=csaszteti a torkot,mandulát,tehát ettől is lehet elkapni dolgokat könnyebben-csak tudom,huszonjónéhány évig rendszeresen félrekezeltek,állítólag nekem is már gyerekkori refluxom volt-a 7 éve végzett műtét ellenére maradt tünetem...+ a fínom kis allergia,ami születés utáni (nem sookal,ahogy a sárgaság lement)extrém hasfájás-puffadás stb-vel indult,most meg több,mint egy éve null-il.keresődiétázunk,én magam se tudom néha mi van,pedig vagy 30-40 féle alapanyagot ehet a gyerek.És ebben benne van külön-külön pl.a búza,tönkölybúza,kukorica,hajdina,köles,amaránt is.Az árpa nincs benne,mert az maradt gyanús.Kellene is itt valahol vezetnem,mit lehet enni és mit nem.
 Vissza a bőrre:megint az a törős az állapota a sebek körül,ami érintésre fáj.Érdekes,hogy mikor vakarja sose üvölt,csak mikor kenném.Aztán egyszercsak rájön,hogy jó az neki,akkor meg azért üvölt,hogy kenjem már,de rögtön-rögtön-azonnal.

Érdekes dolgok vannak itt is amúgy.Már egy éve rájöttem,hogy teljesen mindegy mivel fürdik aprómanó,az Avonos habfürdőm se rosszabb,mint a gyógyszertári fürdető;de van mikor a víz is gáz,főleg klórozáskor.Van még egy frankó tapasztalatom:az úgynevezett babafürdetők a legkárosabbak-nekem a bőrt is szinte lemarja némelyik a kezmről ha szappannak használom.(Pl.a Rossmannos kék fürdető,de nagyon szar rossz a hígítva is rettentően erős szagú Chicco babafürdető macis flakonban.A babé omega 3,6 zsírsavas se volt jó különösebben,a valakitől kapott maradék Weleda meg iszonyú drága.De az olívaolaj is jó volt-amíg volt)Viszont eddig bőrgyógyász(a megyei is),allergológus(több is,legalább 3)és ha jól emlékszem,a gyerekorvos is  mindig azt sorolta,hogy ekcémás gyereket ne fürdessek,főleg ha sebes,csak zuhanyozhat.Én meg azért néha megengedtem,mert nem láttak különbséget nagyon,aztán meg úgyis bekentem.
 Na most Szegeden meg jött egy olyan bőrgyógyász doktornő konzíliumra,aki felmentett,mert épp azt mondta,hogy jó a sheavaj ha bevált,használjam nyugodtan,de vízre is szükség van,nyugodtan hagyjam fürödni,ázni a gyermeket,csak utána kenjem rögtön.Stimm,ezt nem lesz nehéz betartani.
 Azt viszont nem értem(iletve dehogynem értem,orvoslátogatók,gyógyszercég javaslata gondolom)budapesti főorvosbácsi miért ragaszkodna ahhoz,hogy a megszokott 2ezer Ft körüli szteroidos kenőcs helyett(amit a legfrisebb bőrgyógyászati javaslat szerint max.heti 2x,hígítva alkalmazzak)-amiből van is itthon még pici 4-5ezer ft-osat vegyek és töményen kenjem.Nem beszélve arról,hogy ezt a szteroidos(drágább)krémet tavaly javasolta a megyei bőrgyógyász(bár épp alig volt tünet,mire odáig jutottunk)de már akkor azt mondta a körzeti gyerekdoki,hogy ő különösebb különbséget hatásban nem látott a 2 között.Tekintve hogy osztályos orvos volt előtte és használta,elfogadtam a véleményét és nem vettem a drágábbat.
Ahogy azt se értem,miért kell mondvacsinált okkal antibiotikumot akarni adni átlag fél évente. (látja,milyen csúnya a bőre,felül van fertőződve.Ebből az állásból indultunk anno a megyei bőrgy-hoz is a helyi után,antibigyós fenyegetettség nélkül,akkor se volt fertőzött,bő egy éve figyeltem már a folyamatot,és ki is diétáztuk)Aztán az érveimre vettek torokváladékot és orrváladékmintát.Ha abból az jön ki,hogy kell az antibio,akkor megveszem.De legutóbb is úgy szétcseszte az emésztését,hogy 3 hónap probiotikumozás se volt elég,hogy helyreálljon.

Egy kis kenőcsológia:pl.a gyógyszertári kevert testápolók akkor estek ki a pikszisből,mikor 2-3 órát kellett folyamatosan kenni kezét-lábát.Nem szívódott be,pörgött le ahogy masszíroztam.Majd jött az étolaj,de az ugye folyik,meg az olíva is.Csak az rettentően büdös is.Lanolinos babakrémek-nem az igaziak.Vettem tiszta gyógyszertári lanolint,na az se volt semmi.2 hét alatt 20 dekát elkentem a gépzsírszerű cuccból,és azt vettem észre,hogy tulajdonképp szárít.Azt persze nem tudom hogy mossák-vonják ki a gyapjúból-elvégre az étkezési napraforgóolaj előállításánál is használnak benzint-de más is írta már,hogy szárít.Ellenben a sok kenőcsöt lehetetlen a pizsamákból,lepedőből kimosni.

A bőrromláshoz még annyit,hogy valahára elkezdtük a lycopodiumot szedni,ettől is lehet romlás-ha ettől van,akkor azt jelzi csak,hogy dolgozik a szervezet.De 3 felé menve többféle vélemény,javaslat mellett...háááát...tetejébe homeós kontrollra sincs pénzem.

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke főzés tyúk krém zöldbab káposzta szteroid

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr763026100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása