HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kimitfőz:A lehetetlen megkísértése-első lencsefasírtom

2010.08.09. 16:36 Krilla

Na ez nem semmi...
Főztem a minap lencsét,sima sós vízben,ami bekerült a hűtőbe szűretlenül.Ma meg eszembe jutott,hogy én meg nem eszem,ha ő nem esz meg engem.Na,akkor mondjuk a lencsefasírtot kipróbálnám.Néztem vagy 5 receptet,de valami nem stimmelt sose.Vagy tojás kell bele,vagy zsályás vízben kell a lencsét főzni(emlékeim szerint),esetleg paradicsomban,netán hing kell hozzá,amit már a szegedi Sas Reformházban se találtam(római köményt viszont vettem hirtelen felindulásból kettőt.Ebből még problémák is lehetnek,mert 2:1 arányban szeretjük,apa nem.)
 Na szóval első próbálkozásom eleve kudarcra volt ítélve,már csak azért is,mert elvileg csak sütőben szabadna sütni,forró olajban,gázon nem.
Én azért megpróbáltam.

 


  Úgy folyt az ügymenet,hogy a fene fogja villával törni,van nekem jó turmixom.Térfogatra majdnem a lencsével megegyező adag reszelt sárgarépát tettem bele.Úgy turmixoltam,hogy azért picit darabos legyen.(itt már jelentősebb sikert aratott,rizsire kenve,szóval lesz még ebből szendvicskrém is;))
 Beletettem 3 púpos evőkanál rozslisztet(az volt kéznél,a tönkölyben valami icicpici bogarat láttam,az a tyúkok,kacsák és a liba csemegéje lesz),de kevésnek bizonyult(ajajj,szűrve kellett volna tárolni),ezért lett belőle 5,majd még egy nagy evőkanál kukoricaliszt is,biztos,ami biztos.Na és a római kömény:).
  Kicsit törős lett a serpenyőben,az első,ezét kapott még 1 ek burgonyakeményítőt(mivel nemrég még a kukorica sem jöhetett szóba,kukoricakeményítő nincs még itthon)meg némi sót.
  Az adagolása úgy történt hogy beleplaccsantottam a zsemlemorzsába,mikor vizesebb volt kicsit formáztam,hogy bevegye a ráragadt morzsát,majd újra paníroztam.Vizessége folytán a helyes golyók helyett a kissé amorf lepénykék mellett döntöttem.
 Sütögettem és vártam a csodát...

Még nem tudom,minek a függvénye volt,hogy egyes darabok szétestek,mások nem.Mindenesetre annak tudatában vagyok,hogy pihentetni kellett volna-a végén a gyors sütés sem volt gond-de nem értem most rá.
 Gyerkőcke kicsi kecsöppel ette.(naná.Tudom,ez se a legjobb,bár aránylag jót veszünk,de sajna kecsöpreceptem nincs.Gyerekkoromban közkézen forgott egy,de az inkább öntet volt,híg.Nem olyan rossz,de nem az általam elvárt ízű.Mindenesetre a közeljövőben kecsöpreceptet is vadászok.)Nagyon ízlett neki,annak ellenére,hogy a szétesők inkább voltak ropogósak,mint finomak.És sajna ugye ezek több olajat be is vettek:(.
  Szóval lesz mit fejlesztenem,de a kezdet biztató.
 Azt hiszem,legközelebb is sok répával csinálom(mindenképp),picit még darabosabbra(a répa szálai azért zavarnának lehet)és a lencsét paradicsommal főzöm.Lehet hogy sárgaborsóliszt is fog bele kerülni-azzal is kell valamit úgyis kezdenem;).

Szólj hozzá!

Címkék: lencse répa főzés fasírt kenhető

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr732209875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása