HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Árvízi marha és extrafront,meg egy új gondolat

2010.08.07. 02:17 Krilla

Előbb az utóbbi,illetve címváltoztatás miatt már középső:
Én nem tudom,milyen front volt ma,de engem becsülettel kikészített.Merthogy a gyerek b...ott aludni este.Érdekes lesz holnap kelni.Ő ugye képtelen rendesen elaludni,egyszerűen mintha nem tanulta volna meg,hogy ilyet is lehet,összeesés előtt,akár minden nap.

 

Na hát ma délután sikerült aludnia(ezt az elfoglaltságot olyan heti 1-2x űzi),persze az első fél-háromnegyed óta után ordítva ébredt,onnantól nem akart elengedni maga mellől.
  Hihetetlen érzékelői vannak,álmában tudja,hogy én most fordulni akarok és már kb.3 cm-nyit forogtama tengelyem körül.Na ezt a podukciót vette elő most is,azzal megfejelve,hogy ha véletlenül a lelépés útjára sikerült jutni,az ágyról való felállást tuti ordítva ébredéssel honorálta.
  Miután elvergődtünk így olyan 2 és fél órát-nyilván fáradt volt amúgy,ha 1;hagyta magát elaltatni,2;ennyit akart hunyni.Egyébként olyan is volt,hogy hipphipphurrá kijöttem,de ő meg álmában feltehetőleg ismét engem keresve leesett az ágyról.
  Megijedni nem nagyon kell,igazából nincs most ágyunk,csak egy matrac,de hát ugye eszelős ordítást eredményezett ez a helyváltoztatás is.

  És este jött a feketeleves.
Nem és nem sikerült elaltatni.Már ígérgettem,fenygetőztem(altatónótán,sok beszélgetésen túl)...és ki ne hagyjam a pohár vizet,amit újabban minden este alvás előtt-de némi sötétben való cicizés után-kér.Na ekkor jött az égzengés,villámlás,amitől ugye félni kell.A végén fél 12-kor megígérte,hogy ha felkötöm batyuba,ő bizony alszik.Nem hittem neki,igazam lett.Ezt is pár kanyar követte.
 Azért én előkerestem a zöld batyut(tudatosan azt:egyrészt a második normálisabb kendője volt,másrészt nagyon szereti,harmadrészt keveset hordozom benne mostanában,negyadrészt a zöld szín nyugtat)és felkötöttem a kiscsókát.Az első dolga volt dirigálni,hogy ott a legyecske a szekrényen,anyának le kell csapni a legyecskét...
  Na ezek után gondoltam majd mosogatok ő meg elalszik.Nem és nem.Krattyol.Néha beígérem,hogy leviszem a pincébe és ott hagyom.Gernyó vagyok tudom,de már nagyon ki voltam akadva.
  Aztán új varázsszerként jöjjön a cd-lejátszó a konyhában,meg a Diótörő.
 Igen,ettől se aludt el.Már kb. a 18.verést helyeztem kilátásba(üres szólam.a max.fizikai bántalmazás abban merült ki,hogy a lábát megfogam meleg vizes kézzel:D-de ezt is kikérte magának,vizes kézzel ne simogassam)Mosogatás után nekiláttam darabolni a húst(tudniillik az árvízi marhát,akiről ekkor még nem tudtam,kivel lészen dolgom),amit direkt éjjel akartam,mikor alszik a gyerek...
  Nna,ez is megvolt,teszem hozzá,ekkor már 2x eleludt és ugyanazzal a lendülettel fel is ébredt.Először ahogy elernyedt,dobott egyet magán,hogy "apa nem ette meg a gyógyszert".Ez kissé érthetetlen,apa nem kapott gyógyszert,csak én.Nekem fél nap ma gyógyszert kellett ennem a sütős bőröndből*,hogy meggyógyuljak játékból(ja,ilyen az,mikor a gyereknek csak keresik,csak keresik a betegségét és már 3 elmúlt,de csak ott tart a tudomány,hogy egyen gyógszert allergiára,melynek amúgy semmi észlelhető hatása nincs.)

  Második alkalommal ahogy elengedte magát,felcsapta a fejét és közölte,hogy ott egy pillangó(ja,inkább készletmoly,de valóban ott repült).És nem és nem akart hozám bújni,nehogy elaludjon.A vállam fölött hátranézve láttam,hogy már csak 1-2 mm-re tudja nyitni a szemeit,de nem akart aludni a kis piszok...

  Végül csak beapplikáltam az ágyb a kis kókadt fejűt,aki menetrendszerűen fel is ébredt..Mindenesetre pár perccel 3/4 1 előtt elaludt.Na de holnap hogyan kelünk...?
  A marha főni kezdett(egyelőre hagyma nélkül),illetve előbb kissé lepirítottam.
Hát nem tudom,honnan jött.Ez bizonyára a húsipar remeke.Nyilván úgy tenyésztették,hogy ne kelljen rá inni...
  Sok mindent főztem már,de ilyet még nem láttam:annyira vizes volt a hús,hogy eltűnt a lé alatt,de bőven.Itt be is ugrott,nem tudom hol olvastam és főleg a kommentekben,hogy ugye a bolti hússal nem csak növekedési hormonokat,antibiotikumok garmadáját,meg egyéb hasonló szarokat,de jó csomó vizet is.(amúgy ákszijós teskós,de nem hiszem,hogy az akció miatt ilyen,gondolom rendes áron is hasonló)És nem vagyunk ennyire kúlmájer gazdagok,csak ugye a gyereknek kell próbálni a marhahúst is.Ez azért is lesz érdekes,mert tejelő állat-mint anya,sic!-és lehet hogy nem fog neki jót tenni.
  Szegény állatok!Vajon mit adnak nekik,hogy enyi izet megkötnek?Vagy ez valami kóbor árvízi állat volt,aki evés helyett is ivott jobb híján?
 Na és hogy mi is lesz belőle,az még a jövő zenéje.Szerintem simán ragu,amiből pár konc megy majd a lencselevesbe(nagy egyetértésben rotyog a másik gázrózsán,belőle se tudom mi lesz,hagyma és gyökér nélkül...répáért is a fagyasztóba kell lemásznom.Jó,hogy tettem be múlt nap)a többit meglátom,mit készítek még hozzá.Naná,fagy is,kénytelen lesz:4-5 napig kell próbálnunk.

  Hát a legújabb és nagyon szomorú gondolatom az,hogy talán be kellene ruházni egy növényi tej készítő gépre.Beindult a nagyüzem:a gyerkőcöm minden nap fél liter rizstejet meg tudna inni.Már csak örökölni kéne,hogy meg tudjuk venni ezt a mennyiséget.
  Namármost eddig 2 fajta gépet találtam,az egyik 47 ezer fölött van,a másik 30 alatt.Asszem az könnyen kitalálható,melyik esélyes,ha esélyes bármelyikük.Ha elosztom,pk-val együtt tuti kijön 30-ból az egyik(lehet hogy 29-ből is)-ezt osztom alegolcsóbban a városban eddig fellelt rizsital árával(519 a Rossmannban,de a bioboltos fajta 650,azzal ugye még jobb az arány;)),akkor kijön,hogy 57,8 főzéssel megvan az ára.Jó,fogyaszt áramot,míg dolgozik és kell bele egy kis alapanyag is(tényleg kicsi,ugye 6% körüli rizstartalmú a bolti asszem),de behozza,ha szükség lesz rá huzamosabb ideig.
  Azért azt nem tudom,mikor fogom azt mondani,hogy a tejeskávé jó rizstejjel...:p
De a rizstej karobbal finom.És a géppel nem csak rizstej,hanem szója,zab,dió,mandula ill.ezek keverékei is készíthetőek(valamit tán ki is hagytam..?)
 A lényeg még,hogy őröl,főz,mindent elintéz,sőt időzíthető is akár-szójatejnél legalábbis-csak mosogatni kell.Abban a szerencsés helyzetben vagyok,hogy van egy netes ismerősöm(és talán még egy)aki használja,így sok mindent tudok előre kérdezni róla.Főleg hogy egyiküké már romlott el.Ez pl.nagyon érdekel,milyen jellegű volt a hiba,mennyire könnyen volt javítható-azt tudom,hogy épp a garanciaidő lejárta után romlott el és talán minden nap főztek vele.És vannak jó kis receptjei.
  A mandulatejre amúgy erősen kíváncsi vagyok.Biztos nagyon finom lehet,csak 850 Ft-ot nem adnék 1 literért...Jaaa,kókusztejet már próbáltuk abban a formában,hogy a nagyobb szálakból álló kókuszreszeléket őztem 10 percig,mint a törökös kávét,aztán állni hagytam még(turmixolásnak emlékeim szerint nem olyan sok eredménye volt,se értelme)majd kinyomkodtam.A tyúkok baromira szerették a kifőzött "kókuszzaccot".Holnap is ilyet kell készítenem azt hiszem.Tuti holnap is fog kelleni "karobó".

 

*Ui:sütős bőrönd:a ragsztópisztoly kis bőröndös csomagolása egyszer előlépett kedvenc játékká.És felfedezte Gergő,hogy a szobájában lévő varrógépasztal(pelenka és ruhakupactároló)egyik részét le lehet nyitni és ott van egy jó kis benyúlós hely(ahol a gép lenne,ha lenne)és onnantól ez a lyuk sütővé avanzsdált és eddig 3 féle edényben lehetett benne sütni:a becsukott sütős bőröndben,meg 2 kis,kb.10x10 centis képben(ezek tepsik),amiben kutya illetve malad látható.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr742204769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása