HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Hiperhüle

2010.02.04. 00:51 Krilla

(Hopp,ezt febr.4-én írtam,csak valahogy vázlatolódott...Pardon!)

Tegnap valami extra nap volt megint,én ezt már nem is értem.Tél van,talán front is,meg kelünk,de ennyire meg kell mihálylani???!
Bő 1 hete nem megy a délutáni alvás.Ezt úgy kell érteni,hogy abszolúte,semminemű lefogás,altatás,ordíttatás(mikor lefogom és kezdi hinni,hogy mégse lehet játszani)ellenére se lehet elaltatni 1-másfél óra alatt se a dedencet.Esetleg ennyi kínszenvedés(érdekes,én 5 perc után tudnék aludni,ha ő is ezt tenné)után esteleg jön a hátamra batyuba és elmegyünk valamerre-ekkor hamar megnyugszik,elaludni mondjuk akkor se nagyon szokott.Viszont az alvás hiányzik,és akkor van nemulass,mert kiabál,dobál,elrohangál minden elől stb;meg káromkodik,üt-rúg-csapkod.Szóval jobban járok,ha bármi módon megpróbálok altatni.
  Kelés:ez annyit jelent,hogy nekem csörög a telefon8 és 9 órakor.Gyerek visszaalszik cicin,én előbb-uóbb kimászok az ágyból,a gyerkőc meg 5-35 perc múlva,esetleg én keltem legkésőbb fél 10-kor.Hogylegyen már valami rendszer.De hiába van.Szerintem ez a gyerek az első 8 hónapja során bevéste magának,hogy eleludni csak 2 féle módon lehet:
1;Addig üvölt,míg elalszik
2;Addig van fen,míg beájul.
Havi 3-4x van más nappali alvás,mint az ordíttatós(tuti módszere,hogy azt üvölti,hogy nem tudja a cicimicit megenni,akkor elengedem,szív kettőt és vigyorogva közli,hogy megy játszani,tv-t ki/bekapcsolni,apának puszit adni-kvázi bármit,csak aludni ne kelljen.
De mondom,ha nem alszik,az sokkal rosszabb...
Olyan is van,hogy a kínlódását egész nap folytatja,akár éjfélig,mert hát ugye túlpörgött és másnap akar inkább délig aludni.
  Állítólag az óvodában 1 hét alatt megszokják,hogy délben esznek,egy után alszanak...Aha,persze.Majd még arra befizetek...azért lehet 4 hónap meg 1 év alatt beszokó gyerekekről hallani annyit...épp ma mondta egy ismerősöm,bár nem íratta volna be a fiát 3 évesen,de hát kötelező.(és állítólag be akarják hozni,hogy 2,5 éves kortól lehessen oviba menni)A gyereke hónapok óta jár oviba-már ha jár:ugyanis beíratta,1 hét ovi,1 hét szünet.1 hét ovi,1-2 hét betegség.Megint ovi,megint beteg.Ez megy végig.
24 gyerekre 2 óvónő,java gyerek pelenkás,vagy időnként bepisilős,nekem ez az arány nem tetszik...Mármint a gyerek-gondozó arány..

Ja,ategnapi estéről akartam írni,de inkább hagyjuk...Sétáltunk,vagy mi,még jó,hogy visszahoztam a szánkót,mert egyszer nem ült volna rá ez a kis világ csodája.Ellenben minden kerítés mögött hirtelen ugató kutyától betottyant a hóba,úgy kellett felemelni-neeem,batyuba nem akart jönni.Volt,ahol mindenáron az útra akart kimenni folyton,ott már némi kapucninál fogva irányítás is bejátszott.
Aztán megint totojázik...Ha türelmetlenül elindultam valahol(ezt olyan 3/4 óra után,mert dolgunk is lett volna)akkor jött a hiszti,meg ő nem tud jönni,kezét fogjam:ekkor visszamentem,megfogtam a kezé,2 lépés után elengedte és szaladt előttem-hogy aztán megint túl hosszú időre stoppoljon be.Aztán megint hiszti,menjek vissza,fogjam a kezét-de mire odaérek,kilő,mint a nyíl(de legalább úttest nem volt nagyon közel)...mikor mégis felkötöttem(kapucni elmarása után:( )akkor rugdosott,himbálózott,hiába mondtam,hogy ha elcsúszunk,nekünk annyi.Meg persze ordított erősen,elsétálgatott volna ő hajnali 3-ig is.
Az persze nem tétel,hogy anyája nem bír kikeveredni a náthából,csak hadd fagyjon.
Anya fagyasztásár több módszer van:l.fél délelőtt nyűgösködés,cicinlevés,mikor anya is nyűgös,hogy szétfagy,akkor további nyűg...Meg van ez a sétáljunk,de úgy,hogy álljunk inkább egy helyben a hidegben-téma.Aztán alvásnál rúgjuk ki anya kezét a paplan alól,amdj rúgjuk le a paplant,hiába rimánkodik a vén csaj,hogy megfagy,igazából tuti nem kell az neki.Teát meg egyszerűen nem ihat 2 kortynál többet egyszerre.Nyüzsgés,ezerrel...

Eszébe jutott valami pogácsa is,hogy azt akar enni,és igenis van bolt este 8-kor(előtte látta még 7-kor,hogy nincs...)mg ilyenek...Mire hazaérünk(vagy fél 9)egészen lehiggadt.Be is aludt cicin az ölemben,ruhában...

Engem ez a miért nem lehet elaltatni-ügy azért is érdekel,mert ha sikerül(nappal ugye),akkor viszont általában 2 órát alszik-tehát mégis csak álmos lehet.


 

Szólj hozzá!

Címkék: alvás hiszti

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr1001728273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása