HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Keptő,Safranek,Lenin meg a többiek-emlékezés tanárokra

2010.01.03. 02:34 Krilla

Áááá,ma se megyek innen időben...
Elmélázgattam iskolai dolgokról,tanarakról...
Volt nekünk egy matektanárunk a Keptő.Asszem M-né I.Rózsa.Beszédhibás volt szegény:).Egészen tűzbe jött az osztály és többen boldogan vinnyogtak a röhögéstől,mikor a tábla felé fordulva számolt és képes volt elmondani,hogy a kapott eredmény mondjuk Keptőszázhuszonkeptőezer-hatszázharminckeptő.
De nagyon jó fej volt amúgy,rendes,kedves,szerettem.Később hallottam,hogy a lányát is főként úgy emlegették: a Keptő lánya:).

Safranek bővebb sztori,ő Vas megyéből jött,talán 6.-ban.Előtte a Klára tanárnő elment szülni,ő meg asszem vált,költözött egy tündéri arcú fehér bőrű szőke fiúcskával és itt kötött ki.(Lehet volt-van másik gyereke is,én erről tudok egyelőre)
Azt elismertük később,hogy ő volt az egyetlen,aki kiharcolta (vagy hajlandó volt megszervezni)a 4 napos osztálykirándulást 8.-ban és nála a faliújságon is többet munkálkodtunk.Bár osztálybulira nemigen lehetett rávenni-a Lenin osztálya meg szinte havonta bulizott...
Kezdetben viszont egységesen utáltuk.Nem volt valami hajdenagy osztályközösségünk,de az utálat összekovácsolt:együtt,egy cél ellen.Majd mi elűzzük.
Idősebb volt,mint aki elment,szerény külsejű,nem nagyon divatos stb.(jajj,most eszembe jutott a földrajztanárnő,aki folyton az asztal sarkára ült a nagy szemölccsel az arcán,a menő,de nagyhasú bőrszoknyájában betűrt blúzzal.Viszont tőle rettegett sok tanuló)
Még az is megesett,hogy egyik lány mondta,hogy enm kell sokáig elviselni,mert az ő anyukája ír egy levelet neki majd a férje nevében,hogy mindent megbánt,nagyon szereti és akkor majd jól visszaköltözik Vas megyébe.Elfelejtettem pontosan honnan jött,de nem is írnám ki rendesen.
Na vele ment a szemétség.Volt egy kedvenc seszínű tüdőszín szerű pulcsija(bár annál fakóbb,rózsaszínesebb:mondom,seszínű)az baromi jól nézett ki,mikor a székre tett valaki kisebb kaktuszhajtásokat és ott himbálózott rajta tanítás után.De volt azon a széken krétapor is,szerintem víz is meg rágó,már nem emlékszem mindenre.A kaktuszt jóóó sokszor odatettük.Nem érezte mikor ráült....
Plusz ugye Satrafa lett a neve,lcázva Safranek.Megtörtént egyszer,hogy az idősebb csajok kérdezték:na és milyen az új tanár:Jaj,az a Piszkafáné Satrafa?Hú,az tök hülye...Ő meg épp kilépett az udvarra és hallotta.
Feleltem is órán,mert csodálatos módon épp nyelvtan következett,amit ő tartott.
És nagy jellem,4-est adott.Kábé annyit is tudtam.Nem pontozott le.(Mondjuk az a rohadt Walesi bárdok azért rosszul esett irodalomból:sokan vagy az egyik,vagy a másik felét tanulták meg,hogy úgy fog feleltetni.Én simán csak a feléig jutottam.És előttem nem sokkal elkezdett öszevissza szólítani,pedig névsor szerint épp jól jöttem volna ki a dologból.Ez OK,de az felháborító,hogy nem engedett lesni a könyvből a kettesért,a 4-es 5-ös tanuló szerényke kiadású J.A. meg az egészet úgy olvsta fel-a tanári asztal előtt ülve!-és megkapta az 5-öst.Egyszer nem nézett oda,hogy tudja vagy olvassa)
Nem tudom,nyugdíjas-e már,vagy hogy mi van a kisfiával-ő is abba a suliba járt és sűrűn megverték.mert a Satrafa fia,meg mert olyan kis szelídke.Nem lehetett könnyű gyerekkora.

Lenin:mert hasonlított.És Oroszt tanított.És a tetejébe úgy hívják,mint a Pa-Dö-Dő zenekar egy sokat emlegetett figuráját.(nem,nem Szása,de azon az albumon van ha emlékeim nem csalnak)
Volt az oroszteremben egy szekrény(na 2,de csoki csak egyben volt)asszem a csokik úgy kerültek oda,hogy aki nem írt leckét,az hozott csokit is büntiképp,amit jeles alkalmakkor szétosztott-ha ki nem zabbantották a szekrényből,mert azért ki lehetett nyitni.Sajnos ritkán vetemedett arra,hogy harmonikázzon(rendes tangóharmonikán ám,nem szájharmonikán)pedig a hangját is jó volt hallgatni.Az ő óráit szerettem,bár nem voltam az élmezőnyben.Utolsó évben már tuti ketté volt választva az osztály:a 2-3 és bukósok kaptak valami feladatot,és a jókkal foglalkozott inkább érdemben,akik tovább tanultak és kellett tudniuk a nyelvet.És az ő osztálya szinte havolna osztálybulizott-nagyon irigyek voltunk rájuk.
Szigorú volt egyébként,felügyelő tanárként az udvaron sorakozónál osztott néha pofonokat a nygaon rászolgálóknak.Erre különleges módszere volt.Higgadtan a mély hangján szólt az illetőnek,hogy lépjen ki a sorból.Majd a 2 fülénél fogva felemelte a hitvány kölket és mikor elengedte röptéban lekent egy csattanós pofont.
De senkinek nem jutott eszébe,hogy feljelentse vagy ilyesmi-ahogy ma néha hallani,sőt,úgy láttam a fiúknál kis büszkeséget is jelentett,hogy mindezt egy szisszenés nélül kibírták.A szigorú tanárok közül,akiktől tartottunk ő volt a legszimpatikusabb.

Voltak még tanárok,pl.Zsanuária,aki tornatanár volt szinte Zsanuária idomaival(nem,később láttam a Rabszolgasorsban:az igazi Zs.rengőhájas volt)-őt is nagyon szerettük,csak a tornatanárokhoz hasonlóan volt egy olyan heppje,hogy kell futni minden órán x kört-ám ma már belátom:talán többet kellett volna.Persze én külön eset voltam,mert sose kaptam rendesen levegőt,meg akartam fulladni-akkor még nem tudtam hogy a refluxtól.Mindenesetre a rendes futásra képtelen voltam,maradtam is azon a szinten.

Kalapos,aki nem tudott fegyelmezni.Jó tanár volt,csak ha bejött helyettesíteni,akkor ahogy a táblához fordult,röpködtek a papírgalacsinok,előkerültek a köpőcsövek...:(

Karsai tanné:ő kezdte az orosz nyelv oktatását,na őt abszolúte kiröhögtük.Ő se tudott rendet tartani.Mániája volt a zsoltüj dóm-sárga ház.Razolt ő mindenfélét,kéket,zöldet,pirosat,de a sárgát mindig 2-vel többször mutogatta el.
Nagy jelenet volt,mikor tanultunk valami történetet a könyvből,hogy Szása összepiszkolta a kezét.Csak ennyire emlékszem:-Vot rukí/Íme a kezei:itt odament a táblához és szemléltetésképp a kezeit jól összekoszolta krétaporral.
Ezek után az orosz szövegre nem emlékszem,magyarul ez jött:-Szása!Mosod meg rögtön a kezeidet!És csípőre tette őket,mint aki Szásával veszekszik.Aztán a krétafoltok szépen ott is maradtak.Egyszer valami nyűg volt velünk,már teljesen ki volt akadva.Fel kellett állnunk és térdemeléssel helyben járni fej fölé felemelt kezekkel.Aztán kifakadt,hogy miért nem lehet szót fogadni,"Mit akartok,hogy kimenjek?!"
Én nagyon halkan,szinte súgtam,hogy igen,de naná,hogy meghalotta-mindig lebukós voltam.
És mikor rákérdezett:ki volt az,az osztály egyszerre kórusban:a B.....mintha gyakorolták volna.Féltem én,főleg a beírástól,de hát mikor kérdezte miért mondtam?Hát ő kérdezett...Na,indíts ki a folyosóra(asszem elkérte az ellenőrzőm,de nem írt bele)
Persze jó 10 perc múlva épp az igazgató jött arra,kérdezte,miért vagyok kinn.Én meg mondtam,hogy rosz volt az osztály,ideges volt a tanárnő,megkérdezte kimenjen-e,én meg válaszoltam-erre mégis nekem kellett kijönni.
Visszaküldött.
Addigra a tanné lehiggadt,kérdezte,miért jöttem be?Mert az igazgató úr mondta,itt jött a folyosón.Akkor ülj a helyedre és figyeld az órát-ezzel el volt intézve.

Azért hozzátenném:tényleg jó emberek voltak ők és rossz tanárnak se mondenék egyet se.Ha pl.Kalapos jobban tudott volna bánni velünk,tán a töri is jobban ment volna többünknek.Vele épp szoktam is néha összefutni,rendes nő tényleg:).(Szó mi szó,a bukott tanulók úgy általában züllesztettek eleve bennünket meg azért nekünk se a boltba kellett menni csibészségért...)

Óóó,az iskolafogászatot is meg fogm írni egyszer-arra kaptam ofőit a fél osztállyal:o),az se semmi sztori és talán ide is jöhetne még valami,de most elég ennyi,késő van(vagykorán:kinek hogy';))
 

Szólj hozzá!

Címkék: iskola tanárok

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr61641076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása