HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

2-9 éves mesterszakácsom

2009.10.14. 01:12 Krilla

Tegnap rántott gombát készítettem,jött a fiam(2 év 4 hó)hogy segít:pucol.Bommbát.(ez a gomba)és nem,nem engedtem.Mondtam,majd ha nagy leszel,8 éves.Ezért főzött.Azhogy pucoltam,úgy lopkodta,sózottat,natúrt vegyesen.
Elvett egyet és kimagyarázta magábnak,hogy nyissam ki a sütőajtót.Először az elcsórt gázgyújtót(csak szikrázik és lehetőleg mindei eldugom)betette a sütőbe,úgy tett,mint aki a gombot tekeri,majd becsukta és közölte hogy forr.Meg hogy Nyidd ki,nyidd ki!Ffff(Megfújta)Fojjó!Meeg...Ffff.És betette a gombát a muffinsütőbe.Ezt játszotta úgy 10 gombáig,utánaáttért(ünk)a panírozásra.
Nála ez abból állt,hogy hol a zsemlemorzsába tette a sütőből nagy nehezen kiimádkozott gombákat(én fohászkodtam,ő néha nagy kegyesen kivett párat,máskor én vettem ki),hol a lisztbe,máskor a zsemlemorzsás edényre akarta rátenni a tetőt.Az nem zavarta,hogy én ott panírozok.

Ma töltött omlettet gyártottam a maradékból,hagymával,sajttal,debrecenivel.(Neki akkor is pajin=palacsinta)Persze kukoricaliszteset.(2 naponta még gluténmentes kaja van)
Nekiláttam a gombapucolásnak-ő is akarta.mondom negint:nem,majd ha nagy leszel,8 éves.
De elmart egyet(kése nem volt persze)és megpucolta:pontosabban apróbb darabokban kitördelte a szárát,és közben sorolta:pucoj,pucoj.bommbát.
Kérdezgettem:pocolod a gombát?Pucol,pucol.Ilyen ügyes vagy?Bólogat,ügyes.Akkor már nagy vagy?Naj,naj.8 éves?8.9.éves.:D
Egyébként rájött a titokra és nemsokára egyben törte ki a szárakat.Majd dolga fogytával mondjuk szétdobált párat,de mikor rájött,hogy gujul,gujul,akor boldogan vigyorogva gurítgatta hozzám őket.Később a gombás edényt dobálta,majd segíteni akart főzni,vagy ha azt nem,hát az ideiglenesen a földre tartóstól letett tojásokat pakolászni.Ez az első tojás földre való lekoccantásáig tartot,akkor szépen megbeszéltük,hogy elmennek a tojások,hogy ne törjenek ösze.

Egyébként iszonyú szél fújt egész nap:városszerte kukákat borogatott,a legtöbb virágunkat felborította(a 8-10 kilós gigászi cserepest is),2 nagy almafaág almástól terört,épp be a tyúkudvarba,de egy tyúkot se ütött agyon szerencsére.
Na meg a férjem által gondosan és hosszasan feltakarítottudvart is lerendezte:tuja-alkatrészekkel,nyírfaágakkal-magokkal és almával.És először az ablakban lévő futós virágok hajtásait is letördelte(már reggelre)délután pedig ledobott egy muskátlit is az eresz alá akasztottakból.Szerencsére ennél nagyobb baj nem történt.Viszont a szél erősségét jelzi,hogy hajnalban már folyamatos füttyöket hallottunk.Eddig is befújt a szél az ablakon,de először hallottam hogy fütyül is.Gergő szerint dudál:)-neki tetszett nagyon.

Egyébként tényleg remekül felnőtt a kis lámpamániás,mert ha én nem(tuti)akkor ő kapcsolta be a gázkazánt...Okos szerkentyű,1 gombnyomásra indul,mint a rakéta;).

Még annyi érdekes történt,hogy a kutyán fekcsapott csontkovécsnak,mert miközben szaladtam volna be,elémvágott egy méterről(derékig ér)és el nem estem,mert a hárfal megfogott,de a derakam,gerincem végig kiroppant jobbra.
Nem fájt utána,csak olyan érzésem volt(néha még picit most is)mintha jobbra lennék hajolva folyamatosan.Csontkovács után volt ilyen "nem tudom hogy tartsam magam,mintha gumiból lenne a gerincem" érzésem.
 

Szólj hozzá!

Címkék: kutya lámpa virág gomba szél gerinc kuka segít főz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr861448853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása