HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Szőrős kis szörnyetegek

2012.05.06. 09:22 Krilla

Avagy a kényszerű vadtartás megszüntetésének küzdelmei.Valahogy november végén jött be szerintem egy egér,mikor véletlenül buktatva hagytam a teraszajtót,mikor mentünk Bpre dokihoz.Annak tudatában,hogy elég sok egeret fogtunk a pincében és mikor mérgezni kezdtünk,a kinti konyhában sok megdöglött-s gondolom még több itt-ott,elbújva-nem is nagy gáz.Rettentően magabiztos voltam.Pár éve a felső szintre költözött egy példány,mikor valahogy lekeveredett,második nap megfogta a fogó.Idén sajnos nagyon nem így volt.

 

Hola-hola zegérfogó?Franc tudja,vettünk.Találtunk 1 tavalyit,műanyagot.A nagyszobában felállítottam egy dunsztos üveget dióval(elég sokszor),de semmi haszon.

Kapott a kis dög minden jót,ömlesztett sajtot,pulykafasírtot,trappistát,diót,szalonnát,több féle kolbászt,tuggyistenmit.Nem köllött.Illetve a szalonnát többször is leeszegette,gondolom röhögve,mert az egérfogók nem működtek.Mikor a"takaréskosba" raktam(amin műanyag védőkosár van a csali fölött,hogy ki ne egye,de megfogja)Én ilyen kupáncsapáspárti vagyok,mert a ragasztó mindent összeken,az egér meg órákig szenved benne.De a végén már nem érdekelt.Kentem,betyárosan,oda,a sütő mellé,ahol már többször láttam elsurranni.Eltelt legalább 1 hét,mire sikerült a csel.A ravasz dögök mellette jártak el,a széttépett rizstejes dobozra nem mentek fel,a sajt ellenére sem.Mikor már elég sok lefolyt róla,akkor ragadt bele 2,éppen május elsejére.Reggelre az egyik megdöglött,a másik küzdött még fél napot,míg nem voltunk otthon.Én egyszer próbáltam agyoncsapni ragasztós egereket,merő sajnálatból-akkor 5 volt a kamrában,nem itt,máshol laktunk-de megsajnáltam őket,megakadt a lendület,csak a gereblye ragadt oda pluszban:D.
 Aztán csak felmérgeltem magam annyira,hogy agyoncsapjam őket,miután a gereblyét kirángattam a kulimászból.Pediglen akkoriban volt egerésző macskánk,egy gyönyörű fekete kandúr,de mint kandúr,csavargott is;meg a ház és a melléképületek is olyanok voltak és úgy,hogy az egerek tudtak helyiségről helyiségre csatangolni-hol a fal volt közös,hol a padlás(viszont a villanyóradobozba-házon belül-szerettek menni,gondolom rágcsálták valamelyik drót végét,sok megdöglött.Utána randszeresen tettünk oda is mérget)

Gyerek mellé nem szívesen mérgez az ember,meg az se vonzó,hogy hol itt,hol ott fordulnak fel a mocskok,akkor aztán lehet keresgélni a dögszag forrását,ha nincs meg,hetekig szaglik.
 Már ez sem érdekel,állítólag a bórax tuti vaníliáscukorral,én tettem hozzá tej-tojásmentes muffinkeveréket is,mert abba beleettek a kis mocsadékok,így legalább egérszaga is van.Nehogy most meg azért ne egyék a finnyások,mert bekerült az emberszag az ágyneműtartóba.

Ugyanis ma kivettem már 2 nyári paplant,hogy kimosom őket,és hát persze ott sprintelt még egy versenyző.Nos,innentől nem érdekel,ha a fél konyhát is kell kipakolni a dögszag miatt,vagy a takaróba rohad bele.
Azt e lenne rossz tudni,hogy ide ellett az eredeti egér,eleve több jött be és "nem tudott" kimenni,vagy mostanában is jön esetleg be szellőztetésnél.
Egy biztos,nem igényesek amúgy,az első hetekben kb.csak a szekrény alatt rágott az első a gyerekszobában(így tudtam meg,hogy van egerünk),de mikor a padlózáshoz kipakoltunk,csak a bútor forgácsait és papírfecniket találtunk.Kaját nem vitt be.
 Láttam én már építkezésen malterosládában álló vízbe fulladt egérkét,így eleinte joggal bíztam abban is,hogy a szántszándékkal itt-ott lerakott mosó-vagy öblítővíz,felmosóvödörnyi víz,mosogatóban hagyott majd elvégzi a dolgot,de sajnos nem így történt.

Amúgy totális dögvészre készülök,van itt minden,kérem.A teraszra a tető alá bújnak a legyek(szúnyogháló még sehol,de folyamatban van),a darázskolónia továbbra is a csatornában hátul-sajnos csak pár centire a végétől,de ennek ellenére állítólag biztonsággal ki tudjuk majd irtani őket nagyobb veszély nélkül-én azért féééé-zek,rohadt nagy dögök.Megjegyzem mellettük a szilvafa telistele van levéltetűvel,azokat valahogy nem eszik.Kirajzottak a készletmolyok is megint(hurrá:(,1000 Ft fölött van a molycsapda is,asszem ebben a hnapban sem veszek új felmosóvödröt,jelenleg 2 olyan van,ami kül.helyeken kopott-törött,a fül egyikben sem marad meg semmilyen trükkel,és ilyen 2x leejted,eltörik jellegűt nem is hiányolok.Megnéztem a Tecsoban a Spontexet,de nem tudom,legyen-e hozzá bizodalmam,asszem inkább Viledára fáj a fogam,azzal dolgoztam,strapabíró,és "kényelmesebb" is,mint a 100 Ft-os boltiak)
 Léggyel eleve tele fogunk lenni,kész áldás,hogy szúnyogok még nincsenek nagyon.
 A kutya vagy bolhás picit,vagy nem,megfigyelés alá helyezem.Kullancsot tegnap szedtem ki belőle.Hogy emellett van-e gondja nem tudom,de mostanában néha köhög,meg néha kevésbé eszik,és már nem akar mindig és mindenáron kiugrani a kerítésen ha jön a postás-szórólapos.Én azt hittem,csak megjött az esze és rájött,hogy nagyon mérges leszek és úgyis visszaparancsolom.Tegnap elengedve is egy idő után befeküdt a házába,a gyereket viszont megmorogta kicsit,mikor be akart nyúlni megsimogatni-ilyet se csinált még soha,tehát mindenképp betegséggyanús.A kertben is túl jólneveltem szaglászik,a tyúkokat se akarja annyira megregulázni,mint pár hete.És nem ugrál annyira.
 Irány azállatorvos-más se hiányzott anyagilag,valamelyik este el kell vinni.

Szólj hozzá!

Címkék: kutya egér baj légy szúnyog darázs moly

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr674491034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása