HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Varrok,bár nem tudok-újrahasznosító

2012.02.19. 17:01 Krilla

 Délelőtt felmentem az emeletre "egyedül lenni",meg varrni egy újabb felmosó pótfejet,kísérleti jelleggel.Az első 2 réteg frottírból készült polár tartózsebbel,de varrás előtt túl nagy volt,méretre varrásnál kellett levágni belőle.A mai meg szűk kicsit,bár használható.Mondjuk csak úgy saccra szabtam.

Az alsó rétege a zöld frottír,a vastagság miatt került bele 1 réteg polár is és a felső rétege a már említett Ecköred plüss melegítő"szőrös"felével felfelé,így mindkét oldala használható,kifordítható ez is.De mivel szűk lett és picit rövid végül,ezúttal a polár bújtatózseb mentette meg attól,hogy ne nagyon lehessen használni.

Mikor befejeztem még varrhatnékom volt,ezért a múltkori tesztpéldány után készítettem még pár mosható tisztasági betétet.Konkrétan délelőtt 3-at és most délután is 3-at.
 Az úgy volt,hogy vagy 2 éve használok mosható egészségügyi és tisztasági betéteket,de akivel régen varrattam,most nem ér rá.Némi töprengés után kénytelen voltam belevágni.Reménykedtem benne,hogy ha nem teszek bele túl nyúlós anyagot,jobban sikerül-így is lett.
 Az első 3 belső rétege a zöld frottír és a belső betétje is,dekoranyaga a férfipizsama maradékából lett.Vízzáró rétege ugyan nincs,de vastagsága folytán gyengébb napokon normál betétként is jól fog funkcionálni,bár az eü betéteket valamivel hosszabbnak szeretem.Azokból a varratottak 24 centisek,a tisztaságiak kb.18 centi hosszúak.A mostaniak is 18-19,5 cm-esek lettek.
Miután eldöntöttem,hogy beütős patent vagy tépőzár kerül rá és beszerzem,készen is lesznek.Fejben a tépőzárra szavazok.
 A másik 3 a piros alapú műselyem gyerekfelső ujjaiból készült,legalábbis a dekorrétege.A belső(test felőli) fele rózsaszín alapon kisebb-nagyobb cseresznyemintás polár pizsamafelsőből készült(ez is turis,kicsi lett volna picit,de annyira tetszett az anyag,hogy anno megvettem mégis,s most örömmel fogom használni)a betétrész pedig kezdő varrogatásokhoz turizott flanel paplanhuzatból.(Úgy volt,hogy majd pelenkát varrok belőle,legalább prefoldot,de túl későn lett varrógépem ehhez,következő gyerkőc meg ki tudja,mikor lesz.Pedig még Y gumit is vettem,hogy majd frottír pelusokat is tudjak varrni)
 A baj csak az,hogy még volna kedvem csinálni párat,de nem baj,ha nem szenyózik a gép és a gyakorlatom is nagyobb lesz,varrok ismerősöknek is ajándékba:).

Azoknak,akik félnének ilyesmit használni,vagy ellenérzéseik vannak:a fehérneműnket is kimossuk,ezt miért ne lehetne?Egy mosható egészségügyi betét szebb,mint a bolti,többet elszív és nem is büdösödik annyira.Hogy két kis történetet megosszak a múltból:nemrég úgy alakult,hogy a vártnál hamarabb"jött meg",így munkahelyre nem volt még benn váltásom,kolléganőmtől kértem eldobhatót.Elég hamar tele lett,de annyira büdösnek tűnt már akkor is,mikor még alig használtam,hogy szinte rosszul voltam a szagtól.Előtte való nap Budapesten s cseréltem,ismerősnél-a moshatót.Összecsomagoltam szépen,kértem egy zacskót,mégse csak úgy legyen magában"bár még nincs szaga".Nos,későn értünk haza,benn maradt a hátizsákban,csak 2 nap múlva jutott eszembe:bakker,a betéééét,ki kéne mosni.Nos,be sem száradt és büdös sem volt.
 Persze használat után ki kell áztatni hideg vízben és néha enyhén foltos maradhat-bár ezen a nátriumperkarbonátos áztatás állítólag könnyen segít,én mégis mosószappannal szoktam állni hagyni-a lényeg,hogy ha marad benne halvány folt néha,akkor is tiszta,60 fokon is mosható.

Szólj hozzá!

Címkék: betét polár varr flanel újrahasznosít felmosófej műselyem

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr534135187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása