HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Ovifrász,meló,szaladós kaja,kísérleti kertészet

2012.01.18. 23:24 Krilla

 Nem a gyereknél,nálam.Mindig van valami apróság,és én vagyok a H.Hülye vagy hibás,bármelyik bátran behelyettesíthető.

Most épp az van,ami nem lenne akkora kardinális nagy gond,de nálam mégis.Nemcsak hogy járna az ingyenkaja,de épp eléggé nincs is pénzünk mindamellett,hogy a fene se tudja mit főzzek folyton.Mer' az embert megszólják,molnár,fia és a szamár esete.
Például főztem nyaklevest(nemröhög).Merthogy akciós volt a levescsomag,de külön a nyak meg a farhát,meg a kaparó(nagyvárosban csirkeláb.Nálunk az alsócomb a láb a köznyelvben),hát akkor azokat hozott az ember.
 Elég zattyosan nézett ki az oviba beküldött leves a lefejtett nyakhúscafatokkal,kicsontozott kaparóval,viszont finom volt.Nem mondom,hogy nincs gusztustalan kaja,csak nem kellő fokban éhes ember,de basszus,ma kidobták a gyerek kajáját,az indok:össze volt csócsálva":o.Nem értem,itthon nem köpködött semmit vissza sose...
-Egy az,hogy az utolsó két fagyasztott faros csirkecombból kapott;
-kettő,hogy ha olyan a kaja hogy én nem eszem meg,akkor az én kutyám egye meg,ne a másé.Gyerek épp a húst nem szokta megenni többnyire.
-Három,hogy eléggé gyanús a magnézium-vashiány,de erős kétségeim vannak a kalciumbevitellel is,hogy az 500 mg Calcimusc mellé bemegy-e a napi 300 szükséges még.És akkor még mennyi minden van,attól kezdve,hogy a fehérjehiányos táplálkozásnak is lehetnek hosszú távon káros hatásai.Épp készülök,hogy a gasztrón kérek már segítséget,ajánljanak már valakit,aki meg tudná mondani pár hétig vezetett napló alapján,mit kellene még pótolni.(Ja tudom,a vasat meg lehet vérből nézetni,de épp most szúrták gyerkőt megint,2-3 havonta van valami vérvétele és hát az allergológusnál nem jutott épp eszembe.Ha én kérnék valamit,káliumot is nézetnék,legutóbb magas volt)Na de kit?Anno pl.a refluxomhoz se volt korrekt diétás leírás,szaktanács(Szegeden se,de azért hozott a fiatal hölgy egy gyomorfekélyes vagy hasnyálmirigyes vagy vékonybélgyuszis vagy hasonló leírást és azt átnézte velem,ahhoz képest mit javasol változtatni),vagy az előírt 1000 kalóriáshoz.Gondolom azért a házi gyerekdoki is tudna hozzászólni,de ehhez korrekt leírás kell.
Na és ha nem tudom mit és mennyit eszik,akkor hogy...?

Ma pl.reggelire aszalt áfonyát evett.Tízóraira úgy 1/6 zsemlét a benne lévő minimális ketchuppel és az arra a részre eső Rákóczi szalámival(ja,abban kevés az izé).Ebédet ugye nem tudom,de hazaérve megint áfonyát evett,jó sokat.Majd kunyerált 1 szaloncukrot.Este brokkolikrémleves,sunyiban belerakott Sinlackal.Evett vagy 1 dl-t.Ja,meg előtte 1 karika kolbászt a maradék zsemléből.Akárhonnan nézem,nem tetszik,Azzal együtt sem,hogy kapott fél liter gyümölcsleves levet,és szerencsére abba is pakoltam valamennyi tápot,meg abban volt a napi Calcimusc nagy része.És abból is kiöntöttek,nem tudom mennyit,ezt délután szedegettem ki apránkint a gyerekből,hogy ő öntött magánál tízórainál pohárba és nem itta meg,de az nem volt már meg ebédre.Viszont ivott,az is valami,tegnap fél deci hiányzott a teájából.Rengeteget mozog,ugrál,de inni el szokott felejteni a gyöngyöm.

No hát szóltam,meg most írtam is,hogy kérjük vissza a maradékot,vagy pontos beszámolót,miből mennyit evett.Aztán most várjuk a folytatást.

Vicces,mikor felvetettem,hogy néha meg lehetne próbálni tápot adni neki,mert tényleg gőzöm nincs mit adjak,beküldeném a port,csak össze kell keverni langyos/meleg csapvízzel,méricskélni se kell,kanállal legyen ehető,ne teljesen folyós(de ugye mikrózni nem kéne,meg állásban elfolyósodik)-na azt nem vállalták.A kávét,teát azért talán még meg tudják keverni,meg beletenni a cukrot.
Tavaly olyan volt ovikezdés előtt,hogy adnék be organikus sheavajat(akár meg is lehetne enni)és ha nagyon feltűnően kaparja magát,akkor be tudnák kenni,hogy ne vakarja magát vérzésig mire odaérek.A következő választ kaptam:"Sajnáljuk,de ezt nem lehet.Nincs az óvónőknek olyan szakképesítése,ami ápolási feladatok elvégzésére jogosítja fel őket."
Nabassz,akkor én profi traumatológus vagyok hozzájuk képest alighanem.(pofára esős a gyerek)
Azért az megnyugtató,hogy naptejjel viszont be tudják kenni a gyerekeket,sőt meg is kérdezték,enyémet is be lehet-e.

Na aztán azért is én vagyok a hibás(végül is igen,én megyek vissza dolgozni),amiket művel.Kérték,legyek már következetesebb,mert szétdobálja az összes játékot csoportszobaszerte amihez hozzáfér,és nem akarja elrakni,meg felmászik a babakonyhára.

Hát hümmögtem,hümmögtem,itthon elég 2 doboz játékot kiborítani és néha segítget is összeszedni.Bárhol van kiskonyha,az az első,amivel játszani kezd-kivéve itthon,bár ma pezsgőtablettákat főzött a kis csészékben épp-fel nem mászik rájuk.Mászni rám szokott az öltözőben,meg itthon az éjjeliszekrényre,de csak azért,mert az oviban folyton világít a villany,hát itt is folyton felkapcsolgatja és arról éri el.(Esküszöm,a torkom kiordítom néha,mikor másképp nem jut el az info,hogy most már ráragasztózom a papucsot a lábára,mert hiába szólok akár 30-szor,hiába mutatok példát,nem és nem,és ha nagyon izélem,előbb húzza fel az apja cipőjét vagy az enyémet,mint a saját lábbelijeit.De fejlődik,néha már mégis felhúzza a 8.szólásra,sőt meg is kérdi ilyenkor,kacsaláb-e.Most azt a technikát alkalmazom,hogy "mosolygós" legyen a papucs.Kis piros klumpája van és ha jól húzza akkor ugye íves,mintha mosolyogna.A "kívül vannak a zsiráfok,belül a gombák" és a " látod,így,ahogy kényelmes" okítások bebuktak.)

Meg is kérdeztem:és ez egész évben így volt,esetleg tavaly is?
-Nem,csak mostanában.
Na hát akkor nemigen tudok mit csinálni,valszeg így vezeti le a korábbani keléseket,hogy többet van benn,kevesebbet lát.(és majd' 2x annyi ideig kéne benn lennie 2-3 héten belül,alvásidőben is.)Remélhetőleg pár hét alatt ez is átmegy majd rajta.Sajnos ha meglát,átlagon felül megvadul,rohangál a folyosón,pedig szépen kialakult már,hogy ha aránylag szépen és csendben öltözik,elbújhat az udvaron és megkeresem,aztán ő is engem egyszer.Ha már úgyis folyton elrohan előre és el akar bújni,legyen ez a jutalom.
Reggelente is renitensebb.Pedig hajjajj,hol vagyunk még a céltól...
 Ha 8-ra kell beérnem dolgozni.(ja,úgy volt,hogy 6 órában dolgozok.1 héttel később már 7 lett belőle...mire megyek is lehet eljutunk a 8 és félig...?Mert a 20 perc kajaidőt is le kell dolgozni 8 órás munkarendben)Tehát a gyereket fél 8-kor le kéne passzolni kajástól,innivalóstól,satöbbi.Egyelőre örülök,ha 7-kor bírom kelteni.
Akkor meg jön a darueffektus,emelj-emelj,és akkor én vigyem a wc-re:o:D,onnan visszafelé már sprintel,de reggel ez a kicsi összebújás kell neki,ha hamarabb kelek föl.Nekem se megy a koránkelés,hiába rikoltozik 2 ébresztő felváltva 9-9 percenként,5.45-től 6.20-ig csak lenyomkodom.Régen is az volt,hogy fél 4-től csörgött az óra,aztán vagy elértem az 5-ös buszt,vagy nem.Este bezzeg 10-11 előtt nem tudtam elaludni...Hétvégén meg próbáltam ráhúzni.

Na hogy valami aránylag jóval fejezzem be,leírom a tegnapi szaladós kaját.Volt az az ominózus,fagyasztóból kiengedett 2 db faros csirkecomb,ők sózva,4 felezett fokhagymával és 4 nagy szelet aszalt paradicsommal lepihentek a pároló alsó táljába,föléjük rizs került,némi vágott zellerzölddel és sóval,a legfelső edény karikákra vágott karalábot tartalmazott,pár félbe vágott kelbimbót és  negyedekre vágott kisebb aszalt paradicsomkarikákat sóval.Aztán elvoltak együtt egy darabig.1 óra után a rizst kivettem,és ráhúztam még fél órát.
 Ha már van ez az edény,használjam is néha.
(a karaláb,zellerzöld,kelbimbó a kísérleti kertészetemből származik,tegnap szedtem.A zellerzöld szára itt-ott sajnos elfagyott,remélem a gumók nem mentek tönkre az utóbbi napokban,mégse takartam le őket.A karaláb nem fásabb,vagy pudvásabb,mint 1-2 hónapja és mégsem a kinti konyhában szárad szét,ellenben utódokat nevel.A kelbimbó mellényúlás,amit anno nem rágtak me,abból a 80%-ban belül van több-kevesebb száraz levél,nem sok marad,mire kivadarászom.
 A hamis babérfám úgy nézem nem sikerült kinyírnom,hajt megint-lehoztam a pincébe és elfelejtettem,hogy idén nem áll lenn a víz és nem olyan párás a levegő...Ezidáig fehérpaprikát,paradicsomot és pritamint vetettem,hátravan még padlizsán,másik paradicsom,saláta,bimbóskel és zeller vetése.Jégsalátát is szeretnék.Nem nagyon flancolok,elmosott műanyag húsostálcákba kerültek az elmosott,felvágott és meglyuggatott tejesdobozok,abba a föld,magok.A paradicsomot a pritamintól körbetépett Medve sajtos dobozdarab választja el.Mindez egy wc papíros nyloncsomagolásban van egyelőre.
Na most muszáj lesz a szobának késen lenni pár hét alatt,mert hová rakom én ezt a sok növényt,ha kikel?
Továbbra is agyalok a kertnagyobbításon,valami francba kéne sok-sok föld,elférne a betonon,pl.az eper mehetne bele,abból kéne minél több,epret nem is ettünk,a lekvárt meg leginkább utódocska kapja;de tőlem a padlizsán is akár,akkor lehetne klassz,szélvédettebb helyen.Ahol ősszel több meleg jutna rá.Vagy a paprika,azokat se győztem visszatemetgetni tavaly.

Nna,hát én ezt jól megírtam,szóömlésem volt,időm meg már nincs.Pediglen még akartam tenni-venni ezt-azt.

Szólj hozzá!

Címkék: munka diéta főzés ovi kert

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr563575657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása