HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Csetlő-botló-ógó-morgó

2011.12.14. 10:24 Krilla

Reggel felkeltem.Előtte félálomban hallottam,hogy apa levert valamit,ami eltört,majd szentségelt egy sort.
Aztán én jöttem,valami kómásan kb.8 különböző dolgot vertem-ejtettem le,ide számolom a telefont is,ami ugrott,mert hülye fejjel egy üres,széles szájú ám rettentően keskeny aljú csészére tettem,a msogató szélére.Aztán jött a Run,Run,Rudolph Billy Idoltól,mint ébresztő,mikor wc-n voltam.Üvöltött,rezgett,és a csésze befelé dőlt,a telefon kifelé,leesett a földre.

 

Ha igazak Murphy törvényei,a telefon kizárólag abban az esetben esett volna befelé a mosogatóba,ha abban épp víz van.
Gyereket alig tudtam kivakarni az ágyból...azér'negyed tízre beértünk:o:.(mire indultunk volna parasztos egyszerűséggel leírva fosnom kellett,városiasan ment a hasam,még szebben mondva ismét jelentkezett a hascsikarás.Nem fog sokáig tartani,csak kb.amíg élek,ezt már levettem az utóbbi huszonévben és melegen kívánom mindenkinek napi max.5-6x hidegrázással,görcsökkel és fájdalmakkal,mindig lehetetlen időpontokban,aki röhög rajta,nem hiszi,vagy csak nincs kedve normálisan kivizsgálni.Ab abszurdum,hogy én vetem fel,mit vizsgáljanak ímmel-ámmal.)
Szóval oadérünk az oviba,rádöbbenek,hogy nincs benti cipő,mert a hülye anyja(én,ugye)hazavitte méretvétel és szabásmintarajzolás céljából.Addig persze nem jutottam el,ellenben itthon maradt.Állt a gyerek a kopott,kilyukadt-megvarrt orrú,amúgy szép és autós harisnyájában.Egyszer lepisilte a cipőjét is az udvaron,akkor odatettek a szekrényébe valami 3 számmal nagyobb leharcolt randa csukát bentinek,jobb híján ráadtam azt.
És gyerekecske nem akart bemenni a csoportba(ja igen,valami Peti meg a Zsadány bántotta,most a Milán épp nem-ezzel bezzeg nem törődnek annyira.Amúgy ok,hogy szólnak ha rosszul van tényleg,annak örülök,csak ne úgy adják elő,hogy miért hozom a gyereket ha 3 hete köhög.Mert tegap kábé az volt.Séta közben rosszul lett a gyerek,elsápadt és 37,3 volt a hőmérséklete.Csak azért nem riasztottak telefonon,hogy hozzam haza rögtön,mert ebéd után úgyis mentem és nem lett még rosszabbul.Mert amúgy is kicsit köhög,fertőző.Nemtom,én ezt így orvosi diploma nélkül nem jelentettem volna ki fixre,max azt hogy "előfordulhat".Hogy lappanghat valami,azzal egyetértettem.A rendelés végére vittem orvoshoz,vittük is az "egészséges,közösségbe mehet" című igazolást.Talán majd egész télen itthon tartom,nem?
 Mellesleg pici piros a torok felső részének bal oldalán-jaja,rohadt büdös volt a szája 2 éjjel,jött fel a sava nagyn,attól lehet,most kiderül,hogy romlik majd vagy elmúlik,magától meg kell gyógyulnia,ha nem telepszik meg benne baci.
Ja,tegnap másik óvónő-másik csoporté-csodálkozott,hogy ehet a gyerek mandarint.Elmagyaráztam,hogy igen,nem napi rendszerességgel max.3-at/nap,de citromot,grapefruitot még nem.Azt elfelejtettem,csak itthon jutott eszembe,hogy képzelje a mandarint ehette meg a télapócsomagból csak és azt a kurva szerencsétlenül összeállított csomagot 3 napi sírás-ordítozás követte,hiába kapott 3 másik csomagot is.Inkább nem kapott volna semmit,hogy rossz volt,másnap kap vagy nemtom...)
Rühellem ezt az időt,hogy nincs tél.
Hajt a fügefa,az aranyeső,remélem más még nem.Virul a tarack is,minden el fog aztán fagyni(kivéve a tarack ugye),sztár ez a füge,egy évben akár 3-4x is el tud fagyni,de idén ettem vagy 5 szemet...
És megint akkor van 2-3 napig ilyen taknyászos szar csöpögő idő,mikor kabátokat kéne mosnom.Valamint megrohadásesélyesek valóban a bútoraink kinn,hiszen a köd a tető alá is lecsapódik.
Innentől nem is tudom,jó-e letakarni,befojtani nejlonnal.(ja,a mosástól se férünk el benn,meg amúgy se:mi gyerekkel az ebédlőben alszunk,jövőre is ha így haladunk,illetve nem haladunk.A szekrények 1 kivételéval-amiből a gyerek öltözik- kinn,tartalmuk mindenfelé szatyrokban,stócokban és kardinális összevisszaságban)2 délután tartott felszedni a kisebb szoba aljzatát,kivinni nem tudtuk a cuccot.Mer'dögnehéz és bedurrant a férj térde.(nekem a csukló-és könyökízületeim fognak a cipeléstől)
Vissza az időre:én örülnék pár nap fagynak,a hóról nem is beszélve,bár ugye azzal is munka van.De nem esek seggre a sárba a tyúkólban ha etetem őket,praktikusan megfagy a kutyaszar is.Ki lehetne legalább a teraszra teregetni,legalább nap közben.
Leszarom a fűtést,átalányt fizetünk.
Karácsonyfánk remélem nem lesz,nincs hová rakni(apukám szokott venni nekünk).Karácsonyi világítás se lesz,azt se tudjuk megoldani.Illetva a fényfüggönyt nem tudjuk feltenni,az új ablakokokon nincsenek a rászerelt függönypálcatartók,amikre szoktuk rakni,a pálcák nemtomhol,gyerek vagy elgörbítette már őket,vagy nem.A fényfüggöny meglenne.A kinti futófény szintén el fog maradni szerintem,tavaly is sokára és nagy morogva lett felrakva,pár napig világított pár órát,én azért nem veszekszek.
Majd elmegyünk a gyerekkel esténként sétálni,biciklizni és "nézzük a karácsonyt",másoknál hogy világít.Különben is bulizni jár a csemete,minden vasárnap nézi az adventi gyertyagyújtást élőben,műsorostól.
 Szombaton meg valami meglepetés vagy jutalomosztás vagy mi lesz neki,mint szorgalmas könyvtárlátogatónak.

Neki kell látnom ennek-annak,mert a gyerekért is hamarabb kell menni,irány a szemészet.3 felé jön a sógornőm.A kettő között,vagy feltétlenül 6 előtt,de minél előbb,annál jobb le kell fénymásoltatni még pár dolgot-zárójelentés,varratszedős papír,mostani táppénzes papír és a kereseti papírokkal(höhö,férj főnöke olyat tudott csak adni,hogy mennyi az alapja annak,amit a tb kiszámol majd ugye,az meg ha hinni lehet a népnyelvnek,3 hónap is lehet,mire ideér.Úgyhogy kölcsönt már kellett kérni a leendő következő fizetés terhére-pedig hol van az még...) együtt leadni a rendkívüli segélykérelemmel.A dolog menete a következő:beadom az igénylést,szerencsém van,épp holnap lesz bizottsági ülés(2 hetente van).Innentől ha szerencsénk van megítélnek valamennyit 1500 és 6000 Ft között,erről értesítést küldenek,amit el lehet fogadni vagy fellebbezni,ha visszaér a tértivevény és iktatják,onnan 15 nap a jogerőre emelkedés,aztán jön a pénz.Azt hittem ez valami gyorssegély.Ha én ezt tudom,meg hogy évente 3x kérhető,biztos nekiugrok múlt hónapban is,de én marha csak akkor megyek érdeklődni,mikor már hoppábébibazmegjú van.

Az óvodát még kiemelném,illetve a konyháját.Adjuk be a férelmet az üzemi étkeztetésre,tuti tudják vállalni a diétát.És lassan 2 hónapja ülnak a papríokon(október volt,mikor a papírokat leadtam,hogy közepe vagy vége,már nem tudom.ELŐTTE UGYE AZON PROBLÉMÁZTAK HÓNAPOKIG,HOGY ORVOSI DIÉTÁS PAPÍRT HOZZAK.nEM ELÉG HA az általam írt ételeket lepecsételi a doki,meg aláírja,meg a júniusi zárójelentésen Szegeden ráírták,hogy az általam összeállított ételsort eheti.A klinika és a körzeti gyerekdoki szerint elég.),nem tudják eldönteni,elutasítsák-e e kérelmet.Mert ugye jár ingyenkaja a gyereknek szociális alapon,de csak az egészségesnek,meg annak,akinek tudják vállalni a diétáját.Annak havi 6-8ezervalamennyiért.Akit elutasítanak,annak lófasz a picsájába nem jár semmi állítólag,se kajajegy,se élelmiszer,se pénz;de ha lenne elutasító határozatom,talán mégis lehetne valahová menni kéregetni,ha már úgy belejöttem.Hát csak a zabtejen emeltek 70 Ft-ot literjén...Volt most egy időszak,hogy többször is tudtam venni,meg ha kapok fizetést jövőre,akkor bevásárlok a gyereknek ezzel-azzal(nem sok mindent,orvosra is kell),de hogy legalább alkalmi munkám mikor lesz legközelebb...?
 Siralmas a helyzet kissé,szerencse,hogy a karácsonyi ajándékok már rég megvannak a gyereknek,meg hogy tőle is tudtunk pénzt kölcsönözni,meg van valami minimális vésztartalék dolgozó korom túlóráiból,viszont annak többszörösével segítettek már a szüleim,most lehet hogy abból kell betonoztatni a szoba alját,bár tőlem lehet 6-8 centivel lejjeb is a szoba szintje végül...pár zsák estritch úgyis fog kelleni.Meg valaki,aki elkeni rendesen jópénzért.Gyerek kap csak ajándékot,meg unokatesója/unokatesói.Szaloncukrot meg úgyis muszáj nekem csinálnom.Ha nagyon nekiveselkedek,valami keksz is készülhet majd.Olyan,amihez kb.minden van itthon,bár karobot muszáj lesz vennem meg margarint.

Gyerekmamusz ügyben van pár régi bőrcucc innen-onnan,talpbőr a cipésztől(jó drága volt,de azt tuti nem tudom kézzel átvarrni),turkálóból picit dohos szakadt bőr ezmegaz,ezek használt vackk,ki lehet őket simán mosni,több bajuk már aligha lesz.És akkor kikísérletezem a szamásmintát papírból,rongyból,majd megkeresem a legolcsóbb varratási lehetőséget és megvarratom a mamuszokat,lesz megint puhatalpú oviscipő:).

Szólj hozzá!

Címkék: betegség szoba karácsony pénz diéta baj mamusz

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr863462566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása