HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Gyün a fagy

2011.10.14. 07:29 Krilla

Vagy má'vót is.
Ezen alkalomból(alkalombú-kéne mégin má égy tájszólássaa írt bejögyzés,jó esne a lelkömnek)tegnap este gyorsan téliesíteni kellett a kinti csapot:szivattyú le,vizet kinyom amit lehet,becsomagol.Akkor már a virágokat is kezdtem elrendezni,16 kisebb-nagyobb virágládát-tartót vittem le a pincébe,a többit csak feljebb pakoltam(vagy eleve fenn voltak),egy párat letakartam.
Ha már így magamra maradtam,egyikhez át kell hívni egy szomszédot majd,hogy segítsen levinni valahogy.Valami nagyra nőtt aloeféle,jövőre megpróbálom átültetni,eddig nem mertem hozzányúlni.Viszont kacifántos hozni-vinni,mert 2 ága van,egyik derék fölé ér(ha egyenes lenne,mellig érne simán),szét is hajlik nagyon kétoldalra alaposan.Mindennek a tetejébe elvágott betoncsőbe van ültetve és egy kerámialapon áll.Fel úgy hoztam,hogy kartonra átcsúsztattam valahogy és nagy nehezen felráncigáltam.Hülye angyaltrombiták amúgy mostanában kaptak észbe,hogy lehetne sok levelük is.Nem is tudom,hogy fogom az összes virágot "elvermelni".Azért csak lesz helye valahogy.Legfeljebb oda is rakunk,ahová tavaly nem.Én ugye abból is észrevettem az ősz közeledtét,hogy elég volt 2 naponta 50 liternyi vízzel locsolni,nem kellett naponta 50-70 liter.Hát ugye a virágok nagy részét örököltük,jött hozzá 1-2 újabb muskátli,meg ahogy szedem a száraz részeket,ha letöröm véletlenül,megadom az így keletkezett dugványnak az esélyt az életben maradásra.

A kísérleti kertészetben is le kéne szedni mindent,ami még leszedhető.Na és leszedni a 2 almafát,még nem mertem kinézni,rajta vannak az almák,vagy a földön.Állítólag annak nem árt a fagy,tavaly(vagy tavalyelőtt?)mégis az első nagy dérrel mind egy szálig lehullott,akkor legalább 3-4 mázsát dobtunk ki.Nem tudtuk hogy lehetne és érdemes lenne leadni léalmának.Na meg ládánk se volt.Idén annyival "jobb",hogy a fele fa nincs,vagy 2/3-a,mert az eset után agyon kellett metszeni(eleve törtek is ágak,főág is).

A gyerek meg ma se mehet oviba,(eléggé taknyászik,de legalább már rajtam is kezd kijönni)nehogy rendesen oda tudjak figyelni bármi dolgomra.Almaszedés közben egyszerűen ki fogom zárni a házból-állandóan ellép mellőlem,ki-be szaladgál,nyitva hagyja az ajtót.Egyébként is kell kinn lennie.Tegnap elmentünk volna dokihoz,nézzen rá,mondjuk én is látom hogy piros a torka.Erre szabin van.A helyettese is szabin van,a harmadik meg az ügyeleten fogadja hármójuk pacientúráját meg az ügyeleti eseteket.Hát nem irigyeltem,de nem is mentem el.Rosszul nincs különösebben,csak reggel sokat köhög és taknyászik.Ha hétvégén nem gyógyul meg akkor úgyis kell valami gyógyszer még,ha meggyógyul akkor meg elég lesz az igazolás is,hogy mehet már közösségbe.

Szólj hozzá!

Címkék: alma nátha virág fagy

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr843301986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása