HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kerti dolgok(rózsa,csalán,diófa)

2011.06.28. 12:13 Krilla

Jelentés a kísérleti kertészetből,kéretik a röhögéstől csak diszkréten fulladozni,de tegnap csalánt ültettem.Meg rózsát is,ki tudja melyikből lesz valami...

 

Hát ugye a csalán kéne mint biotrágya és esetleg bogármosó(muhaha,a tetvek ellen ültessünk mentát a rózsa mellé,illetve csalánlével permetezzünk.És szereztem mentát rezisztens tetűvel,meg a csalán is tetves volt,amit beaprítottam a vízbe ázni.De azok csak megdöglenek 3 nap alatt,míg kiázik.Legalábbis remélem.Vagy több fajta lesz,eddig a fekete a divatos)
 Nagy nehezen eljutottunk vendégségbe,ahová régóta készültünk és gyorsan hoztam piros rózsából dugványokat-muszáj lenne legalább egynek megmaradni.Én az elültetős-leborítós módszert ismerem.Nosza,kaptam a legnagyobb cserepet,bele a komposztomat(palántáknál bevált már,meg a fűzfánál is,mert azt is szaporítok éppen:D,az aranyesőről meg folyton elfeledkezem,pedig több helyre ígértem és állítólag extra könnyen gyökerezik),majd jobb híján áttetsző nejlon került rá,éthordófül-távtartóval(gyerek rögtön nyekergett,régen kedvenc játékai közé tartozott).Ugyan csíptem rá 2 kis lyukat,de reggelre nagyon megpárásodott,így alul is kibontottam kicsit.Gondolkozok,hogy felét másikba teszem kevésbé letakarva,ill.1-2-t natúrban is elnevelgetek ha tudok.Valamelyik módszer majdcsak beválik.
 Tavaly kaptam több rózsát is,le volt szúrva 4-5,de egyik se sikerült.Helyrajzilag se voltak jó helyen,mert nem esegetett az eső,oltári semmire se(utánfutóbeállónak)használt területen voltak(=tán hiába locsoltam,nagyon elszívta a föld?),a gyerek meg őszinte nagy örömmel borogatta le róla a bazinagy befőttesüvegeket.De a virágtartós dolgokat nem piszkálja.Még a borsót se,amit neki ültettünk-asszem ilyen se sok helyen van:kimaradt borsó talpas virágtartóban(14 szemből 3 kelt ki),fokhagyma és minikardvirág kis cserépben:D.A boltban vett rózsatő is elpusztult 1 éven belül,ennél nagyobb kudarc most sem érhet,és ez ingyen volt(nekem a tő is,azt kaptam valami alkalomra virág helyett.Baszta elfelejtette megtermelni a beígért 100 szál rózsát)
 Mellesleg a Bogiék rózsája jó illatos,jó a színe és a virágok mérete is,tuti jó lesz szörpnek-ha élve marad,kihajt..

A csalán is tőlük származik,mondta,hogy szedjek nyugodtan,még kesztyűt is kaptam meg metszőollót:D.Aztán itthon puszta kézzel fogdostam és aprítottam tovább,nem is volt vészes.Pár gyökeres tő is volt benne,azokat elültettem-helyem nem sok van,így a fűbe került,a szomszéd gazdasági épülete mögé.A menta is ott van és a reménytelen állapotban minden mindegy alapon mégiscsak beásott rozmaring...Meg reeeeengeteg liliomféle virág,ami eztán fog nyílni(kuriózumképp:ezek máshol már 1 hónapja virágoznak,a miénk valami csipkerózsika alfaj lehet).
 A házhoz állt továbbá 4 pici paradicsompalánta is,remélem azért fog majd teremni,lesz rá ideje,mert koktélparadicsom,amire régóta fáj a fogam.Ezeket a virágföldből komposztba tettem,mert az enyém nem olyan laza szerkezetű és ott is hagyom egy kis további gyökérnevelésre.

A diófát meg úgy tűnik rendszeresen kell locsolni,már szépen hajt.

Szólj hozzá!

Címkék: kert rózsa diófa csalán

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr113021485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása