HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kísérleti Kertészet

2011.06.21. 09:52 Krilla

...mint saját kitalálású helyi intézmény.
Úgy alakult,hogy idén énénén vetettem.Hümm...

Első menet:Március 31-én el mertem vetni az udvaron tető alatt fellelhető magrelikviákat(volt abban 4-5 éve lejárt is,elvileg nem csoda,hogy fele nem kelt ki).Na,örültam,mint majom a tökének:lesz soksok spenót.Hát nem nyertem.2 sorból lett 8 ami kikelt,az is felmagzott,mire megnőtt volna.

 


 A retekből az első sor jó lett,a másodikban kevesebb kelt ki,persze mind erős lett.
Répa:2 sorban vagy 8 szál,ebből 6-ot anyukám lelkesen kikapált,mikor Szegeden voltunk(olyan itt a felhozatal gazból,mintha minden évben egy puszta közepén lévő szűz,frissen kialakított területre vetnénk) -én még arra készültem,hogy kicsipegetem a gazat és azta részt majd csak akkor kapálom,hamár biztos,hogy nem csapom ki a répákat(ó,bezzeg tavaly aszaltam is,tavalyelőtt meg dobáltunk ki,mert megpenészedett a talicskán egy idő után.Nyilván idén ilyen gond nem lesz és a fagyasztóban sem foglalja a helyet.)
 A gyökér nem kelt ki,valamint vöröshagyma(magról),fele cékla,levendula,meg ki tudja,mi még.Ja,saláta lett,de azt a szomszédtól is kaptunk palántát,úgyhogy jövőre nem vetek,max.jégsalátát,az el is fogy.Eh,ez csak felmagzott.

Második menet:április huszonvalahány,a Metroban vettünk még magokat.De még milyeneket!árga,zöld és fekete zöldbab(utóbbi futó,csak elfelejtettem,most a másik 2 fajta közt fut,egyelőre saját magára).A Béla bácsitól tavalyelőtt kapott méteres zöldbab sajnos nem kelt ki,pedig indiánsátrat is csináltam fölé némi segítséggel.Ellenben a disznóparéj és a tavalyi krumpli szépen nőtt ott-a paprikapalánták között.
 Na folytatva a sort,sajnos fekete sárgarépát nem vettem,pedig klasszul nézne ki:).Mi is van még?Uborka 2 féle,karaláb 3 féle-utóbbit nemrég ritkítottam,és 2 kis sort csináltam belőle.Nyilván idén az lesz répa helyett...ha a dög kis káposztalepkék tönkre nem teszik,valamit azokkal is kellene kezdeni.A második menet spenót jobban kelt,de sok abból se lett:(.Lett viszont 2 kis sor jégcsapretek,ami szintén erős lett,fene a fajtáját.Ja,a zöldborsó még a régi magokból volt 3 féle,az egész jó lett.

Harmadik menet:apukám külön kérésem ellenére beállított 40 paprika és 5 paradicsompalántával.Csak épp akkor perpill'nem volt hová ültetni őket.Ábszolúte szűz földbe ment fele:ahol nemrég,még a fűnyíró és a rotakapa megjelenése előtt valami vad málna nőtt méter széles sávban.Mögötte meg másfél méter műveletlen terület.Na,oda nagy élmény volt ásni,bal lábbal(Amerikai Focista Terrier címen lesz bejegyzés ennek okáról).Kapálni se volt semmi.Főleg később.Egy tő halálát is lelte miatta.Mi az ahhoz képest,hogy leástam,komposztot rostáltam,meregettem a lyukakba,beöntöztem,beültettem,kikaróztam,megkötöztem,megöntöztem-és másnap Szélvészúrfi Gergő viccesen kinyomkodta a karókat,bambuszokat a helyükből és sok helyen jött velük a palánta is???Cseppet ideges lettem,nem tudom,más bírt volna-e mosolyogni.

Negyedik menet:miután olyan szépen bevásároltunk a Metróban,ill.előtte az egyik helyi hiperben,lett egy rakás virágmagom.Höhö,kert nincs hozzá,így lomtalanított repedt lavórba,2 részes kerek virágtartóba,lestrapált-más már rég kidobta volna-muskáltitartókba kerültek.Valamint muskátli az éppen elvágott 5 literes italoskannába is.(Bambi,az évszázad itala:D-mikor a férjem főnöke nem tudta eladni,a felesleg lejárót szétosztotta a 2 munkás közt.Nem tudtuk meginni.Raktuk jobbra,tettük balra,elvolt hátul.Egyik lomtalanításkor 10literszám cipeltem a kuka mellé,a köztisztaságiak örömére.Nem tudom,ők meg bírták-e inni...De jó,hogy nem volt kedvem minden 5 literestkicígölni,látom van még 2,az is virágláda lesz,a cuccot meg sűrű fohászok közt-meg ne dögöljenek tőle a mindenféle élőlények-kiöntöm a lefolyóba.)Ja igen,Pennyből szerzett mandarinos láda is ki lett bélelve fóliával,az is virágoskert lett:D.
De a fő az új projektem:a palántanevalés.Már az elején kezdődtek a dolgok:mibe vessek.Parasztosan a szemétnek valóból jöttek az ötletek:kimosott műanyag gombás tálca és fektetett,kivágott(felhajthatóra hagyott)tejesdobozk lettek a vetőtálcák.
Igaz,a paprikákat szabály szerint februárban kellett volna vetni,de ez ugye kísérleti kertészet,itt minden megengedett,ha nekem április elején volt magom,akkor vetettem és slussz.Helyesek amúgy,nemrég kampányültettem* ki őket.(*kampányültetés:itt van hely,máshol meg csinálunk,és ültessük,ami van.Így 3 óra alatt kapáltam,felszedtem,gereblyéztem,lyukatzam,locsoltam és elültettem vagy 130-150 palántát vegyesen)Na ekkor a következőket vetettem:paradicsom,zöld és sárga paprika,bibmóskel(ábimbó,ájbimbó a Gergő szavajárásával,ez a kelbimbó és a Big Bamboo-ból-Á'la Saragossa Band jött),padlizsán,zeller és brokkoli.Szépen lerajzoltam a dobozokat,beleírtam mit hová vetettem(volt,ahová 2-3 félét) majd átrendeztem,és mire kikelt,hiába néztem az interneten palántafotókat,a mai napig nem tudom,melyik lesz a kelbimbó és melyik a brokkoli.
 A kelbimbó azért fontos,mert Gergő azt megeheti,de piacon drága.A kínaitól,hollandtól már volt,hogy befulladt,bedagadt,a mirelittel nincs gond,bárhonnan jön.A padlizsánt még nem teszteltük eléggé,talán jó,de én szeretem ebbe-abba.Például 2-4 decis üvegbe cukkinivel,paradicsommal,paprikával(ó,ha minden teremne...) és fűszerekkel melegszendvicskrémnek.Brokkolit is eheti és szereti is,módjával pari is mehet és eddig úgy tűnik,a tv paprikával sincs gond.
 A zellernek legalább a zöldje jó volna,de abból se lesz sok minden sajnos.Az eleve vicces volt:épp kikelt,kis hangyányi levelek voltak hajszálvékony 1-4 centis gyökérrel,ekkor fiacska kicsapatta őket slaggal.Kényszertűzdelés következett.Mit ne mondjak,elég sokáig kellett pátyolgatni őket,most se túl nagyok,de mg Szegedre menés előtt ki lettek ültetve.Attól nem félek,mi lesz ha minden tő padlizsán teremni fog(legfeljebb adunk belőle oda meg el ha sikerül),a paradicsom kellene,hogy sikerüljön valamelyest,mert imádnival aszaltan.Gondot csak az okoz,hogy a sósat nem szeretem,aszalógépben ok is a dolog,de napon sózva érdemes szárítani és azt is ki szeretném próbálni.Paprika szintén tartható aszalva is.A broki és a kel meg csak elfér valahogy a fagyasztóban ha összejön,más úgyse nagyon lesz benne.
Na majd beszámolok alkalomadtán,kiből-miből mi lett.

Ui:Ma táncház,utcaszínház és tűzugrás lesz többek között a sétáló utcában Kalocsán.Ingyenes rendezvények születésnapom alkalmából,igazán rendes a város,mindenkit meghívok ezennel:D az ingyenbuliba.Mellesleg a Nap és a Hold is megegyezett,hogy szülinapom alkalmából ma egyenlő ideig fog látszani:D.
Ez persze nem nagyképűség,szimpla hülyeség.Ennyi idősen még szabad.És a természetem ismerve a hülyeség és az alkalmi enyhe polgárpukkasztás 60 évesen se fog távol állni tőlem:).
Na vár a rendetlenség meg a meggy és ha végzett a Gergő a Sinlackal akkor őt is át kell öltöztetni(ebben a lélektani pillanatban közölte 4 éve minden határozttságával:etessél!!!)

 

Szólj hozzá!

Címkék: kert zöldségek palánta vetés

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr623002311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása