HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Aszalt meggy,hársfavirágszörp,Nemes Levente(múzeumok éjszakája 2011)

2011.06.19. 01:13 Krilla

Most hirtelen megint írok egyet,mintha mi sem történt volna.
(Pedig dehogyse,nem győzném már utólag beírni)
Végre valahára elkészült az első teljes adag aszalt meggy.Nyersen nem mértem hány kiló lehetett(legalább 5 azt hiszem),készen nem volt egészen 60 deka.Ez egy dolog.A másik a hársfavirágszörp,ami nem egy egyszerű eset.
Először is fát keresni,majd megszedni kicsit,valamivel szebb stílusban mint az utcai meggylopók a meggyfákat.(ág ne törjön,nem két marékkal,nyomorítva,és ha jön akinek a háza előtt a fa,nem elsprintelni:D)
Lett egy kisebb szatyornyi,hazahoztam,Nagy része forralt,hűlt vízbe áztatódott,kis részét szétterítettem száradni.Ma apa hazajött a munkából,bejött,vett egy nagy levegőt és megkérdezte:
-Mi ez a húgyszag?

 

Először meghökkentem,majd nagyon röhögtem,mert nem a gyerek pisilt a szőnyegre,hanem a hárs volt nagyon tömény.(Aha,lehet hogy a Hova tablettát se macskapisiből csinálják,pedig tök olyan a szaga)Estefelé közölte,hogy csináljak már valamit,mert folyamatosan hányingere van ettől a dögszagtól.Csináltam:befőztem.Jelenleg csücsül a sok kis üveg a dunsztban.Gyerkőc imádja,de sajnos még 2-3 nap tesztelés kell neki és lehet hogy az is pöttyözte kicsit,nem csak a stressz.Ugyanis buli volt,célszülinap mondhatni.
Ugyanis anno jún.18-ra voltam kiírva Gergővel.Persze a gyerekek kb.5%-a születik a kiírt időben csak,de jó hecc lenne mondani,hogy az ő tiszteletére Múzeumok éjszakáját rendeznek,az enyémre meg szintén országos bulikat néptánccal,sőt tűzugrással:p.
Ma mondtam egy ismerősnek heccből,hogy szülinapom alkalmából utcaszínházat rendez a város,meghívom őt is,fizetni nem kell:D.
Na de vissza mára,hipp-hipp-hurrá(Gergő ezt így szokta:pipp-pipp-hujjáááá) Nemes Levente fellépés volt a Visky Károly múzeum udvarán.Valami csoda folytán sikerült előbb érkeznük,így múzeumoztunk is,ha már belépőt fizettünk.Volt egy hányatott sorsú csontváz homokban,deszkakeretben,őt lehetett szobarégészet keretében feltárni:spaklival,műanyag kislapáttal,különböző ecsetekkel és fogkefével.Ez remekül lekötötte a gyerkőt(hurrá,nem akarta szétszedni a múzeumot-múlt nap a helyi Raiffeisen Bankfiók volt veszélyben)

Majd befejeződött a kórusének(szép volt nagyon,csak az én gyerekem 2 percig nem tud egy helyben vagy csendben maradni,a kettőt egyben ne is várjuk végképp)és jött a Levente.A daliás,kinek leginkább a profilját láttam,de abszolút jó helyről:az első sorból.
Gondoltam is,ez jó,közel a kijárat,bár én befejezem a gyerekkel bárhová menést,ha el kell innen is mennem miatta.(a Paprika Napoki Fenyő Miklóst nem tudom mikor fogom elfelejteni,hogy több,mint egy órás fergeteges ingyenbuliból kábé 3 fél számot láttam.Ja,gyereknapon meg volt Nagy Feró,csak kiírva nem volt,kemény 2 számot elkaptunk azért.Furmányosan a bicikliülésben hagytam a gyereket és megmondtam,hogy csak a bácsi éneklése után lehet megnézni a körhintákat.Marót Vikit nem is említem,miatta mentem későn,de csak dalfoszlányokat hallottam sajnos.Volt itt már Kecskés zenekar is meg Pintér Béla-őket se nagyon sikerült hallani-látniÉs van még pár elfeledett dolog,ami folytonpörgő-rohangáló dedenc miatt kútba esett.Talán még Bikini is valahol...)Na és klasszul láttam,azt meg sejtettem,hogy a Gergő pörögni fog-szó szerint is.

Nem tudom Levinek hányadik számnál tűnt fel igazán a cséphadarózó-szélmalmozó-kiabálva körbe rohangáló kispasi,de onnantól minden szám végén rámosolygott,sőt valamit mondott is a mikrofonba a táncosról.Ekkor még nem égtem.
Majd jött egy "mit is játsszak" fél kérdés,ekkor mondtam a fiacskának,hogy most kérje a "Szél visz el"-t ha akarja.Mondjuk nem hittem teljesen,hogy oda is megy...de megtette.Valamivel később le is ment a szám,énekeltük,ki hogy tudta.
Majd egy újabb lélegzetvételnyi szünetnél rosszcsontmanó megint odaállt és teljes hangerőel közölte(nem 100% a szöveghűség,de efféle),hogy "Nemes Levente!Levente bácsi!Most a libásat akarom,hogy énekeljed el"
Na ez volt a nagy kérdés,hogy mi is az.Megmondtam.A Szabó Lőrinctől az Ima a gyermekekért(Libás a klipje a youtubeon) .Később sor került volna rá,épp bejelentette,de ekkor Gergőnek pisini kellett és elvágtattunk wc irányába(amilyen jó gyerek,szerencse,hogy ezúttal nem jutott eszébe az udvari nyíltszíni pisilés)-a szám meg elmaradt.De teljesen.Viszont gyerkőc kiszúrt magának egynagyobb kislányt és ijesztgette meg úgy csinált,mintha köpködte volna-mindezt hol máshol,mint a polgármester mellett 2 méterrel:(.Továbbá a pólómat tépkedte,a nyakamba akart mászni,már ott voltam,hogy eljövünk,de akkor valahogy kicsit átment rajta a dolog.(igen,feltűnt némi vakarózás,amit mindig ilyesmi kitörések kísérnek,de csak itthon lett gyanús a hársfavirág)Volt még vagy 2 szám,ekkor Levi kiment,gyerek bedurcállt,eltépett a folyosón,én meg mentem utána,hogy visszajön még a Levente bácsi,ott a gitárja.
Fogalmam nincs,mi volt az utsó 3 szám.Akkor már azon is ment a harc,hogy nem,anya nem akar erre táncolni most(van képzettségem ugye,nekem a Gergő mellett már a tojásszeletelő pengetésére is kellett táncolni.De azért fellépő meg nézők mellett nemár:D)

De van egy asszem gyimesi katonanóta,amit még nem találtam a tube-on,a telefon videójáról hallgattam néha-míg be nem krepált a dög masina,na annak a vége épp a Gergőről szól:
"Kicsi vagyok én,
 Majd megnövök én,
 Esztendőre vagy kettőre
 Betyár leszek én"
Ahogy összecuccolt,odamentünk hozzá,pár szóra,Gergős fényképre a telefonnal(valszeg pocsék kép lesz)-kissé messze voltak egymástól,de sebaj,betelt a memória-jellemző.Levi ment az udvarra beljebb.Gondoltam megyünk vele és nem túl feltűnően adjuk oda amit vittünk neki-kóstolót az aszalt meggyből-ez amúgy akkora kincs nálunk,hogy általában anya se ehet belőle-,mert szörp még ugye hűl.De Gergő fordult és szaladt vissza kiásni a csontvázat az emeletre.Ott viszont elvolt még vagy 1 órát.Közben én 2 kis cserépdarabot viszaragasztottam egy cserépedényre,ami azért volt épp,hogy összeragasztgassák.Kérdeztem,van-e még ragasztanivaló,de azért azt nem engedtem,hogy miattam összetörjenek egy csorba korsót.Viszont pár régi eszközt megnéztem közelebbről-és basszus,épp a lekvárkeverőt nem tudtam beazonosítani(a sulyok meg a köpülő azért ment,meg a böhömnagy káposztagyalu)

Hazafelé meg persze gyalog kellett menni a sétáló utcába szökőkutakat nézni,megállapítani miért nem működnek,majd a Negyveni Út felé érve(pardon,az a rész Eperföld út)a következő párbeszédek folytak le:
-Nem szeretem már ezt a Nemes Leventét.
-Mert nem énekelte a libásat?
-Igen,azért.
Na elmondtam neki,hogy lehet,hogy most évekig nem fog tudni vele találkozni és meg se köszöntük neki szép zenélést.Erre közölte:jó,akkor menjünk vissza,köszönjük meg neki!Persze azt nem lehetett.
Rögtön ezután:
-Ezzel a Nemes Leventével senki se törődik!
-???(Gondoltam,mérges a libás miatt,azért mondja)
-Nincs aki itassa,nincs aki etesse(beugrott:Süsü,Sárkányellátó Vállalat:D)
-Kellene egy Levente Ellátó Vállalat?
-Ühümm!
-Nincs,aki itassa,nincs aki etesse,nincs aki szeresse?
-Ühümm!
Mellesleg vagy fél 12-re értünk haza,mégse aludt el a bringaülésben.

Ui 2011.július elején:egyébként 2 gyertya is égett a színpadként funkcionáló műfüvön,ebből egyiket a Gergő fújhatta el.Azóta már akart Nemes Levente lenni,akart(sose kér,csak akar meg parancsol)gitárt(talán egy gitár formájú párnát összehozok egyszer csak legfeljebb szép nem lesz.),de igazit ám(perpill mondjuk azt se tudom van-e gitároktatás a zeneiskolában amúgy),valamint múlt nap a Levi fényképét körbecuppogta a telefon kijelzőjén 4 éve minden lelkesedédével.És a Szél hozott meg az Ima a gyermekekért mellett a legújabb kedvenc a Szövetség(azért se a Mikor megyek hazafelé,képes bedurcállni,ha véletlenül eléneklem a kis fahangomon zuhanyzás vagy mondjuk mosogatás közben)

Szólj hozzá!

Címkék: meggy koncert buli múzeum főzés hársfa nemeslevente

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr182996461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása