HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

A legújabb Csemete-csemege:mogyorós szívecske

2012.10.06. 12:25 Krilla

Mindenmentes akármi,készülhet szeletnek,szaloncukornak(majd),bonbonnak is.
Most csokibevonat nélküli bonbon lett.Előrebocsátom,ki lehet venni a szilikonformából és úgy szárítani még a sütőben,a lágyabb szilikon jégkockatartó nincs tekintettel szándékainkra és elég hamar megolvad.Szerencsére figyeltem...

Szóval valamit ki kellett találni már a gesztenyegolyó mellé,a következő nem túl olcsó,de csak előkészületeiben időigényes dolog született:
Mogyorós szívecske
(Kezdeti keserveim nem írom,csak a kábé el-és feldolgozható adagot)
-kb.10 dkg aszalt vörösáfonya
-1 közepes,savanykás alma aprítva
-3 ek mák megdarálva
-2 nagy teáskanál virágporral(lehet több is)
-3-4 marék törökmogyoró pirítva,őrölve
Utóbbiból lehet,hogy fog maradni.Ugyanis az áfonyát az almával alaposan leturmixoltam-amennyire sikerült a botmixerrel,hőn vágyom egy aprítógépre-talán lesz is hamarosan.
Eme masszába belekevertem apránként a virágporos mákot,majd a mogyorót adagoltam.
Ennyi.
Mikor elég sűrűnek ítéltetett,hagytam állni 10 percet,átkevertem(nehéz volt persze)és elkezdtem hézagmentesen a szilikonformába tömködni.Na szóval akinek süthető formája van az abban beteheti innentől 1-2 óra szárításra a legkisebb hőfokon a sütőbe,kissé nyitott ajtóval-vagy aszalóba is tehető;utóbbi nekem már nincs,na meg asüthető formám se...
A forma alakváltozását észlelve áttettem azt a kemény 14 bonbonkát egy vágódeszkára és azon szárítottam tovább.Nagy sikert aratott,holnapra is ezt tervezek,illetve valami gesztenyéset is.

Jippájé:ASpárban van akció,hogy 25%kedvezménnyel lehet gesztenyemasszákat venni,ami azért kúl,mert a bio gesztenyemasszát még sose láttam leárazva(érdekes,már nem bio nádcukor van ráírva,csak bio cukor-amúgy meg akar a tököm biot venni,csak az az egyetlen,amiben nincs aroma)ezért gyorsan vettem nyolcat,de nem is tervezek mostanság venni.Vagy még párat,de akkor tuti nem kell húsvétig.
És nem kell azt mondani a gyerek kérésére,hogy nem tudom,mikor tudok geyztenyegolyót csinálni,nem tudom van-e gesztenyére pénz.

Úgy döntöttem,innentől a címkék közé beteszem az "adalékmentest" is.Szívem szerint azt írnám,pszeudo:rövidebb is,na meg pszeudoallergiás diétánknak kéne érzésem szerint lenni-de egyrészt az aszalt gyümölcs nem való igazi pszeudoallergiás diétába,másrészt állítólag a vörös gyümölcsök sem.(sőt,talán az állott mák sem.Ezt még tanulmányoznom,tanulnom,kutatnom kell)
De érdekes, hogy a Szegedi Gyermekklinika sem foglalkozik ilyen mélységben a dologgal,másrészt csak egy ismerős által linkelt német allergiás oldalról tudom,hogy erre is van külön diéta,amiben száműzendők az állott ételek,a kéndioxiddal kezelt cuccok is pl;nem csak az E számosak nagy része.

Plusz bónusz,hogy tuti nem kideríthető már,de rendes májgyulladása lehetett a gyereknek februárban(mikor mínusz 12 fokban bringáztunk az ügyeletre,de a sárgaság nem került a számítógépbe:O,holott még Szegeden is látszott,majd'1 hónap múlva-de szerintem nagyon ott s enéztek májértékeket.
El akartam olvasni mégy egyszer az Omeprazol betegtájékoztatóját és biza-biza benne van,hogy ritka mellékhatás,tízezer emberből kevesebb,mint egynél bizony fellép májgyulladás,a bőr és a szemek sárgulásával.
Na most az a kérdés,nem kellett volna-e ezt-azt rá való tekintettel anno kihagyni a táplálásból,illetve használhatott,vagy árthatott neki a 11 nappal később Szegeden kezdett újabb nulldiéta...?

Szólj hozzá!

Címkék: alma főzés mák mogyoró áfonya gluténmentes tejmentes tojásmentes adalékmentes Omeprazol

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr894823047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása