HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Uborka relishem,kérdőív

2012.08.16. 23:41 Krilla

Véleményem van,érdekes.Rég kaptam kérdőív felkérést,hát gyorsan nekiugrottam a beérkezőnek,kár volt.Egy pontotn,úgy 75%-os kitöltöttség körül nem működött a választási lehetőség,sem a továbblépés.De addig is csodálkoztam itt-ott.Jól kifogtam,gazdasági kérdések,meg hogy pl.kivándorolnék-e.

Hátnemtom.Nehéz most azt elképzelni,hogy az én részmunkaidős takarítói állásom olyan értékes lenne külföldön,hogy a cég fizetné az átköltözést,meg valami 5%-ot a fizetésemből háztartási dolgokra és egyáltalán hogy 10%-kal magasabb bérért számoljak fel mindent.És hogy ez hátráltatná-e a karrieremet?Vicces no.Hogy látom az ország jövőjét?De csak 2 válasz van.
 Persze szívesen eltanulgatnék angolul,németül vagy olaszul mondjuk,de azért megpattanni...?Nem vagyok életrevaló,no.

Szóval akkor a recept:
-szűk 5,8 literes lábasnyi reszelt uborka.Héja nélkül,elfelejtettem,hogy az maradhat.A szín miatt is került bele zellerzöld.Lesóztam de nem nagyon.Nem engedett jelentősebb levet,nem nyomkodtam ki.Erősen vágyom egy olyan régi fajta tekerős reszelőre,azzal ötöde idő alatt meglettem volna...
-kb.fél liternyi aprított zellerzöld-egy jó csokornyi végül is.
-2 kisebb karaláb-esetemben mondjuk 2 hatalmas,de fele fás volt,az nem került bele.Ezt apró lyukún reszeltem.(ismét nagy szeretettel gondoltam az NDK-s tekerősre.Ahhoz nem jutok,az új műanyag vákuumos aljú meg nem kell,főleg nem 4-5ezerért)
-kábé 1 kg paprika.Fele saját.Ebből igyekeztem narancs és piros színűt használni,a színek miatt.Ja igen:apróra vagdalva.Itt már egy modern aprítógéppel is kiegyeztem volna-az amúgy is kéne eléggé.Főként magok aprítására,meg kis adag pempőgyártásra-pl.az előre láthatólag el nem fogyó csirkecombokból kafa "rizsikrémet" tudnék csinálni.A kis hús+ kis zöldségféle botmixerrel reménytelen.
-1 fej zúzott fokhagyma(bátyai).Őőőő...3-at szántam,de nem volt kedvem pucolni már ezek után.
-tárkony,a kertből-úgy 8-10 kb.10 cm hosszú ágacska a hozzánőtt levelekkel a virágzó tőről.
-2 marék só(tengeri)
-2 tápszeres kanálnyi(Milupa Pregominé) római kömény.
-1 tápszeres kanál durvára tört köménymag(nem én voltam mérges,így vettem)
-1 kiskanál kurkuma-belekívántam,hogy jobb színe legyen
-1 evőkanál kalocsai édesnemes pirospaprika,hogy szebb legyen,mert túl sárga lett.
***Posztumusz jelentés:tettem még bele végül hajnalban kb.2 dl cukrot és kb.1 dl almaecetet,de nem méricskéltem,tényleg csak kábé***
Fogyasztásnál még teszek hozzá valami hidegen sajtolt olajat is,úgy tervezem.

Először volt az uborka,míg párolgattam,addig puceváltam a fokhagymát,a paprikát,keralábot előre lerendeztem.Ezek a fokhagyma utáb mentek bele,mikor kicsit összeesett,akkor a zellerzöld,tárkony és sorban a fűszerek.Főtt már vagy 2 órát.
 Nem csúnya.
Nem büdös.
Mi kell még?
 Na jó,nem rossz,kicsit kevesebb római kömény elég lett volna esetleg.A kérdés az az,hogy ezt a nem rosszat mihez fogom enni?Most ugye forrong,lassan emgy a dunsztba.
Az én szegényes képzeletem nem kívánja húshoz(még),se spagettire,se kenyérre-bár ki tudja.Ahhoz,hogy kiderüljön mihez dzsal igazán,nem magában kéne kóstolgatnom.Na de ha egyszer belaktam a Frédi-Bénivel...

Amúgy nem értem,mindenki miért "fél" az uborkától?Az is csak tök(féle),nem?Akkor meg persze hogy jó lehet főzeléknek is,bár én a nyers levesnél tovább nem jutottam vele.Padlizsánnal jó lett volna összefőzni,cukkini helyett,de az ubi lejárt volna lassan,a padli meg carik az egészre és nem érik eléggé.

Kis leltár:paradicsomléből eddig 5 üveg van 720 ml-es,20 és fél 330-as és 2 literes.Meg egy őőőő,7 decis?Vilmoskörtés üvegben van,de hogy feles vagy hetes?
 És ha nem marad el a locsolás,akkor még lesz is,fele paradicsom(az igazi randa lének való)most megy tönkre,elszáradt annak ellenére,hogy a szomszéd is locsolja.A másik fajta most kezd jó lenni.Csak tudnám már melyik melyik...Mobil volt,meg Garafarmos.Egyik képen se olyan volt,mint ez a "gerezdes",amit eddig befőztem.
 Ja,amúgy kérem a dörgő tapsot,én nem akartam paradicsomot befőzni.Úgy általában véve sose.

...na megálmodom,tegyek-e csalást az ubiszószhoz(rizslisztet például) vagy így maradjon,illetve felét letúrjam-e rendesen botmixerrel és tovább sűrítsem rendes szendvicskrémnek.

Hja,a gyerek3/4 11-kor maradt alva.Kiakasztott rendesen.Mondjuk nem csoda,szerető nagymamája ezúttal csokis kekszet vett neki.Mert ő szereti de nagyon és vesz neki.Mert gluténmentes.Közben van benne minden szar,arról nem beszélve,hogy a gyerek évek óta nem kap fekete teát sem,kakaó helyett meg karob van,hogy a viselkedészavarait ne bolygassuk még koffeinnel,teobrominnal és hasonlókkal,a szénhidrát is néha elég jól meghülyíti...

Szólj hozzá!

Címkék: főzés uborka befőzés relish

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr84716642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása