HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Rotyog az uborkalekvár

2012.08.16. 21:56 Krilla

Nos én ma (is)jól megszívattam magam.Mindig a holnapi nap lesz az,mikor végre a rakodáshoz,takarításhoz jutok.Már magamnak sem ígérek.Mindenesetre több hét gondolkozás után belevágtam az uborkalekvárba,úgy is,mint relish,bár ezt biztosra nem állíthatom,elvégre sosem kóstoltam még olyat.

Reggel még minden jónak tűnt,gyerkőc fél kilencre leszállítva a nagyszülőnek.Aztán paradicsomszedés-a gazig nemigen jutok el,ebbe is beleszédültem többször.Küldtem egy nagy vödör paradicsomot anyunak,magamnak is szedtem egy bő aszalónyi adagot.És meggyújtottam a tegnap elkezdett paradicsomlé alatt a gázt.
 Igenbizony,elkezdtem meg abbahagytam,nem romlik meg.Ha több óra főzés után megromlana reggelig a gázon míg ki sem hűlt,az érdekes lenne.Ma is főztem tehát több órát,mégsem lett annyira sűrű,mint az előző adag.
Azt mindenesetre tudom,hogy előbb veszek drága de normális főzőedénykészletet,mint 1-2ezer forintos paradicsompasszírozót próba nélkül.
 Kaptam kölcsön krumplipasszírozót-szanaszét fröcsköl.
Tekerős passzírozót,az egyszerűbbet,amit az edényre lehet tenni.Nékem szar.
Maradt a WMF párolóedény,a fakanál,a két szorgos kezem és újabban a végső legyúráshoz egy darab nejlonfüggöny-az újrahasznosítás jegyében is.Mondjuk a végére valami gáz lett,rettentően megfájdult és bedagadt a gyűrűsujjam kéz felé eső ízülete.

Na lényeg az,hogy nekiláttam a pincében hepázó mintegy 3 és fél vödörnyi uborkának.Pucol,gyalul,pucol,kapar,reszel stb.Közben meg hallgattam az Időfutárt,de az agyamra ment a hülye skype,amit semmire sem használok,de 6-15 másodpercenként csipogott,hogy nem találja a kezdőlapot.Hát bánja a fene,de tenné ezt csendben!Nem találtam a  hangkikapcsolási lehetőséget.

Szóval uborkarelish receptet nem sokat találtam és az se volt túl célszerű,amit végül választottam a foodandwine oldaláról:mustármag és bors a gyerek miatt kizárva,zellerem nincs(csak zöldje) meg elfogyott a hagyma is,én fokhagymát tettem.Majd a receptet külön írom,most le kéne a gyereket nyomorítani az ágyba.(viccesen értendő persze)
 Annyit még,hogy végül palackoztam a parilevet,sütöttem Frédi-Béni húst(csontos sertéscombszelet-bár gondolom ők dínót ettek vagy mammutot,de momentán nem kapni)az összes saját krumplinkkal.Ez egy csoda,tavaly sem vetettünk,idén sem,de lehet tavalyelőtt sem.Mégis kihajt.Most direktbe dobáltam már vissza pár icinke-picinke gumót.Ésésés lett gyümölcsleves tavalyi fosókaszilvából(ónabóna,mirabóna,japánszilva,vérszilva,slukelá meg ki tudja még milyen neveken fut,a mamami tájszólásos topikjában van még pár név tutira) és tavalyi meggyből.Muszáj volt kivenni valamit,hogy férjen az uborkasalátának való.
Nos,a paradicsomaszalásig nem jutottam el.Elrakosgattam menet közben pár dolgot,többször mosogattam a fürdőkádnál,de ez ugye nem látszik,sem a mosott ruha beszedése.

Szólj hozzá!

Címkék: főzés paradicsom uborka befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr384716508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása