HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Paradicsomlé

2012.08.05. 17:49 Krilla

Ez az,amiről azt gondoltam,nem fogok én olyat elrakni.De olyan az idei termés(de ez legalább még terem),hogy aszalni való nem volt eddig.Vannak szinte gerezdesen növő cirka félkilós felül is barázdált,alul is cikornyásan hibamintás egyedek,vannak lyukasak,napszúrásosak,rohadók,a rendes a legkevesebb.Az első eresztés palánták bokrai hatalmasak,elhúzták a karóikat,nem is kötözgetem őket már.

A második vetésű épp kezd érni.Alatta a föld mélyen repedt persze,a locsolás is hol összejön rendesen,hol nem.Az "őserdőbokrosak" jól járnak,a szomszéd átlocsol rájuk.Mióta rájöttem,hogy lehet locsolás előtt is locsolni slaggal célzottan,azóta nem olan pörgülősek a leveleik(jaj,megint fura szavakat alkotok,mint pörgülős,ami a pörgéből jött).

Na szóval nem akartam én levet elrakni,nincs is paradicsommasszírozóm-ahogy öcsém nevezte kiskorában.Tegnap pucoltam(mosni,rosszát,csumáját kivágni,darabolni),turmixoltam,felfőztem vagy másfél óráig.
 A fazék a fürdőkádban éjszakázott éjféltől egy lavór vízben a hűtés végett.Reggel még langyoska volt,ment is vissza főni még pár órát.Közben azért próbáltam én kéregetni,de szomszédban,kérdezett ismeretségi körben nincs.(negyediken lakók eleve kizárva,mint paradicsompasszírozó tarha-alanyok)
  Úgy gondoltam,majd a kafa WMF párolóbetéten átszűröm,lesz lé,meg külön szósz.Azám,de nincs elég fokhagymám egy rendes adag mártáskészítéshez,na meg a sűrűje ilyenformán rogyásig lele lenne maggal meg héjjal.Úgyhogy kevergettem tovább,hogy "fogyjon",majd a maradékot kézzel is átgyúrtam,így viszonylag kevés "zacc" maradt.Na,megoldottam és nem kellett megint nylonzoknit áldozni sem.
 Visszaforraltam,lett 14x3,3 dl meg egy fél üveggel még.Kezdetnek a 20 literes vödör volt majdnem tele alapanyaggal,abból lett tehaát majdnem 5 liter kész,és elég sűrűnek találtatik:).
  Gondolom lesz még 1-2 kör.

Máshol nem ilyen vidám a helyzet,mindenhol megint virágzik a talpasmuhar,meg valami egyéb "jancsikaféle".És megint dögséges meleg van,nehogy tudjak túl sokat kinn kapálózni.
 A golden alán lett volna tán pár szem,de az meg lepotyog.A kovászosnak való uborkáról szedtem párat de nem használtam fel,gyanúsak voltak.A másik ugye szépen termett,most még 1x megszedem és kampobasszó,mert száradnak a levelei.
  Volt 3-4 bokor "szorgalmas krumpli"(azért szorgalmas,mert nem vetettem,de tavaly sem,mégis kiszorgoskodta magát) de zapa ne volt szorgos,ígérete ellenére se ásta ki,elszáradtak a szárak-nyilván nekem kell napvilágra segíteni őket.
 A zöldbabot elbambáztam és megvénült,ami nem,azt leszedtem,de nem csináltam meg(nem egy nagy mennyiség).
Zöldborsó-azt ugye vetni is fölösleges volt azért a 6-8 hüvelyért,a répát szintén,lett vagy 15 szál.Tépősaláta se nagyon erőlködött a keléssel,azt azért ettem,de már felmagzott.A metélőhagyma szintén gázos kelésű,de legalább hajt,a héten megint lesz hagymaleves.
 Patisszon:2 vén 3 bokron összesen,kisültek,virágot se nagyon láttam azóta rajtuk.
 Tök:2 volt,egyik nagyon megvénült,a  másikat eltettem a fagyasztóba.
 Cukkini:vénült mire megnőtt,tegnap szedten 2 jó,de nem nagyot.Pedig most kéne belőle sok,lassan érik a padlizsán...ha megérik valóban,mert úgy nézem az első nevelésű palánták nagyon bokrosak,nagyon összeérnek.
  Paprika: 2 vetésből lett EGY tő pritamin,talán lesz rajta 3-4 darab.A többi teremget,ha nem is nagyot.
 Brokkoli:szerintem azt lerendezték az üvegházi molytetvek,vannak levelei,de szerintem fejesednie kéne már.

Szólj hozzá!

Címkék: főzés kert paradicsom Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr134696966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása