HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Elkülönítés

2012.08.05. 17:17 Krilla

Néha nagyon nem értem azokat a  szülőket,itt épp egy-két konkrét példát hozok-az én szemszögemből nézve-akik agyonszabályozzák a gyerekeket.Nem csak arról van szó,hogy úgy általában véve fogadjanak szót,hanem pl.2-4 éves korban nem nyúlhatnak a szobanövényhez szemlélődősen sem(futós,viszonylag gyorsan fejlődő),mert egyszer letört a vége.2 éves gyerektől egyből elveszik a játékot,ha odaütögeti a padlóhoz,milyen hangja van.Persze vigyázni kell rá,ha olyan,de miért nem lehet pár olyan játéka egy kisgyereknek,amire nem kell annyira vigyázni?     

 

Van,hogy a kapuhoz se mehetnek a gyerekek,ha kinn a fiam,nehogy át akarjanak jönni játszani,vagy mittomén,itt beszélgetett múltkor a kislány a kapunál,G. adogatta neki a meggyet,egyszercsak kiszólt a mamája,hogy jöjjön el a kaputól azonnal,mert akkor a tesója is oda akar majd menni(nem akart,csendben játszott épp a teraszon)-köpni nyelni nem tudtam,lehet engem nem látott,de tényleg jók voltak pedig,még egy hangos szó sem volt,beszélgettünk az iskoláról.
 Sőt,ha belegondolok,mostanában szinte kizárólag csak a teraszon játszhatnak,meg esetleg hátul,nem jöhetnek a kapuig.Ha bicikliznek az udvaron,akkor se jöhetnek a kapuig bármikor.
  Meg ugye ha átmegy a fiam is,akkor van esély nagyobb szaladgálásra,akkor ők is picit nehezebben fogadnak szót-szerintem ez lehet a másik ok,de múltkor is úgy szolt rám az apukájuk,hogy ne menjünk át,jól vannak úgy,ahogy vannak,hogy csak lestem,persze lehet hogy nem rám volt mérges-a másik szomszéd gyerekei épp fociztak.

Szóval nem értem azokat a szülőket,akik kicsit se engedik felfedezni a világot,a biztonságosabb környezetben sem,szinte centire meghatározzák a mozgásteret,játszani nem engedik elmenni,hozzájuk se jöhet kb.soha senki(tavaly vagy tavalyelőtt még előfordult egy darab ovistárs néha,de azóta sem),akkor se ha tuti csak az uvdaron játszanak és azzal se okozna a másik gyerek kényelmetlenséget,hogy bekéredzkedik pisilni,mert egyrészt nem baj ha az udvaron pisil,másrészt ha baj akkor meg haza is tud menni.Vizet inni is haza tud menni,mert közel lakik.Játszótér kb,nuku,amennyire én látom(no meg emlékeim szerint kérdeztem is régen és olyasmi válasz volt,hogy egész nap az oviban játszik,van ott társaság,elég az neki,legyen itthon) és az utcára meg értelemszerűen nem mehetnek ki,hiszen a kapuhoz se.
  Egy,maximum 2 játék lehet elöl a szobában egyszerre,holott a többet is el lehet pakolni.Attól nem muszáj mindent kiöntögetni persze.Jó-jó,kicsit hazabeszélek,mert bár játszóra mi is ritkán megyünk,de egész napos ovi után is hajlandó vagyok kis baráthoz menni,vagy parkfélébe,szökőkúthoz satöbbi-ha nincs valami nagyon halaszthatatlan.
 Ja,természetesen mindenhol ott vagyok a gyerekkel,nem az van,hogy menjen át a szomszédba aztán kezdjenek vele,amit tudnak,vagy elviszem a kis barátjához és lelépek ügyeket intézni.
Tökre megértem,hogy másnak kevesebb az ideje.
 Csak azt nem,hogy a szemmel láthatóan bánatos,sóvárgó gyereket miért nem lehet néha megengedni,hogy mással is játsszon:ha többen vannak,"jobb a buli",jobb a kedv,másiknak mások a játékaik,olyan érdekes az egész.Hanem intézményen kívül szinte szabályosan el van tiltva mindenféle társas érintkezéstől.A nagymama átlátogató barátnőjével azért beszélgethet pár szót,vagy ha nagy ritkán rokonok jönnek fél napra-egy napra,akkor velük lehet még érintkezni.
Nekem fura.Kíváncsi leszek(ha még a látóteremben lesznek),milyen lesz náluk a tinikori lázadós-kitörős korszak.

Pardon,ez rééégi bejegyzés,valahogy nem élesítettem...

Szólj hozzá!

Címkék: gyerek nevelés

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr584620314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása