HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kajagondok

2012.06.20. 08:16 Krilla

Képletesen is,meg igaziból is.Szegény gyerek múltkor kapott az oviban 1 szem kicsi kekszet és kiverte,sőt viselkedészavara is lett megint.Ennek fényében bárhogy tagadja,múltkor is tuti evett,mikor engem kínált.Baromira aranyos volt,kezembe nyomott 2 kis mákos-szezámos kekszet az oviban,mikor érte mentem,hogy nekem hozta,egyem meg.Mikor megettem:
-Na,finom volt?Ugye hogy finom volt neked nagyon?Ott találtam a fűben,a földön...
Nagyon röhögtem.Amúgy ilyenkor nincs jó válasz.Ha nem finom,nem jó,mert nem okozott örömet eléggé talán-gondolhatja.Ha agyondicsérem,akkor esetleg jobban fog sóvárogni utána.

Tervben van már,hogy megírom mire jutottunk a 4 hónapos nulldiétával,de elkeserítően rövid az ehető lista,mert pl.míg eddig gond nélkül(látszólag) ehetett epret-meggyet-cseresznyét-áfonyát(aszalt vöröset)és galagonyakockát,addig újabban az eper gyanús,a cseresznye,meggy a savát nyomja,a vörösáfonyától hajlamos vakarózni,a galagonyát még nem is mertem adni,mióta tünetet okozott-bár azt alapvetően a gyógyszer okozta.
 És ez így egyre inkább nem jó.
Most azért írok,hogy írjak már végre valamit,szabin vagyok,nevelési értekezlet van az oviban.Fél 9-től torna,ha hazajöttünk szörpfőzés,főzés:paradicsomleves sűrítményből,gombás csirkepaprikás,zöldbabfőzelék és párolt zöldbabos saláta ruccolával és tépősalátával a terv-ez inkább délután-este.Merthogy 2 felé hajfestés,bár nem hiszek benne teljes mellszélességgel,hétfőre volt megbeszélve eredetileg,remélem tényleg tud jönni a barátnőm.Annyira fixre van megbeszélve..

Oda kéne csapni a lakásnak is valamelyest,égig ér a mosatlan edény(hopp,a takarónkat,ágyneműnket dobom is a mosógépbe ahogy innen felkeltem)de ennyi idő a világon nincs,ami nekem kéne,főleg a gyerkőcke körül ugrálva.Elrakom a tegnapi mosott dolgokat is.Jaaa,és valami sütifélét kéne venni pár darabot a kolléganőknek,ha már szülinapom leszen.Az az utolsó dugipénzem végéből lesz.
Az utolsókat tegnap húsra költöttem.
 A jövő hónapnak jobbnak KELL lennie-nem veszek(elvileg)táplálékkiegészítőt(mondjuk nem látom még hatását a 2 hónapi glukozaminos csodaizék szedésének,eszek még hajrabogyót és kalciumot is),nem lesz a gyereknek szülinapja,nekem sem,és a gázszámla is 20ezer alatt marad.Mivel múlt hónapban költöttünk kábé 20ezret a két biciklimre(mint írtam,muszáj egy váltóbringa,gond esetére),talán arra sem kell majd.
 Tervben van egy sparos Diadora hátizsák,a pontok megvannak hozzá,kaptam másoktól is.Sajnos a gurulós sporttáskájuk számomra nem jó,az ALDIsat meg se néztem,mire lesz pénzem elfogy biztos,de nem akarok arra is kölcsönkérni.Az persze tény,hogy jövőre is be kell feküdni a gyerekkel kórhába és baromira nehéz a pakk a busztól a villamosmegállóig is,főleg ha a gyerkőt is cipelni kell-arról nem beszélve,hogy "sajnos" nyaralni is megyünk elvileg.
 Sajnos,mert már megbántam nagyon az Erzsébet utalvány befizetését.Nem küldtek semmit,a levelet meg odaadtam anyámnak,így nem tudom a számaimat,ami alapján lehetne foglalni.A határidő 9-én lejár.És mint mondani szoktam,hiába adnak 30 ezret a 10 mellé(virtuálisan ezek szerint),ha még vagy 30 kéne.Mert csak rohadt drága szállodák vannak(voltak,mikor megnéztem utoljára).,főidényen kívül 9ezer/nap kettőnkre.Kaja?Haha!Főzni-melegíteni nem lehet,fejenként 3000 lenne az ebéd vagy vacsora.Miiiii?És gyakorlatilag a gyerek alig ehet valamit,majd nem győzök vendéglőt keresni,alkudozni,hogy ne egyen 3 4 napig kizárólag nagyipari sültkrumplit-mert a vendéglők többsége a kevés tapasztalatom alapján kizárólag sült krumplit tud produkálni natúr sült hússal vagy pangasiusfilével,a vegyeszöldköret ritka,és nekem még abból is ki kéne csipegetni a répát.
 A szakácsnak rá kell ülni a kezére,hogy mindenféle ízfokozós fűszerkeverékkel meg ne szórja a húst/halat.

Örök emlék lesz a méregdrága Fogas vendéglő Siófokon,ahogy csak mi ettünk épp 2 éve,de el bírták baszni a kaját a fűszerrel és az agyonfűszerezett visszaküldött 2 maréknyi krumplit is felszámolták a végén,akkor volt 600 Ft egy adag.A hal az valami 3000 ha jól emlékszem,azt nem mertem visszaküldeni,de mérhetetlenül megalázó volt,hogy valami ürge(nem a főnök,arról voltak fényképek a falon itt-ott)is kijött megnézni,hogy azt megesszük-e.Úgyhogy nem is rekalmáltam.
 Merthogy kábé negyed órán keresztül magyaráztam az öreg főpincérnek rendelés előtt,hogy NEM EHETÜNK MÁST,csak natúr sós krumplit meg mondjuk halat,de fűszerkeverék nélkül.Többször bement a konyhára közvetíteni,de azt mondta hogy igen,meg tudják csinálni,ne keressünk másik vendéglőt,menjünk el nyugodtan sétálni még egy negyed órára.Az mégis rettentően bonyolult volt végül,hogy karikára vágva süssék a krumplit,akkor már nem tudtak elvonatkoztatni a steakburgonyától.
Finom volt egyébként persze,de megtanultam,hogy a legnagyobb és leghíresebbnek mondott helyeken is csak a hipermarketes krumplit sütik ezek szerint.Hibás teljesítés miatt visszaküldhettem volna a halat is és csak azt fizettethették volna ki velem,amit valóban kértünk.Mázli,hogy a halat nem küldtem vissza.
És még nagyobb mázli,hogy nem lett tőle baja a gyereknek.
De azt tényleg nem értem,hogy akkor miért mondták végül,hogy tudnak sima sós halat hozni karikára vágott sült krumplival.Akkor 2 hónapja főtt krumplit,főtt rizst,főtt almát és csirkét ettünk,meg pár féle gyümölcsből-zöldségből egy keveset.A nagynagy változatosságot az olajos főtt krumpli meg a natúr után a sült krumpli jelentette,és akkor már épp rettentően unta gyerkőcke a "hosszútumpit".De a kocka vagy karika krumpli az nagy feladat...úgy látszik.
 Amúgy abszolút nem vagyunk igényes fajták kajában,nem is lehetünk ilyenek mellett.
Én pl. a sóska kivételével mindent megettem a menzán,de a László kórházban anno az is ízlett;).

Na lépek,mert ugye ezer a dolog és lassan menni is kéne,de ide se tudok figyelni,a gyerkőc folyton a nyakamba mászik,mögém ül,karattyol,satöbbi,nappal nemigen tudok írni,este meg szintén nem,mert későn fekvő.De amúgy se olyan izgalmas az életem,hogy minden nap kéne írogatni.

Szólj hozzá!

Címkék: evés allergia nyaralás

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr64599649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása