HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Kísérleti kertészet-dögség minden vonalon

2012.06.03. 11:05 Krilla

Tetűinvázió van,nem kicsit.Zapa Decissel permetezte a fákat,meg talán a tökféléket is.Pedig mndtam,hogy akkor már mindent lenyomhat,elvégre hol van még a betakarítás,na meg innen...?Szóval úgy áll a helyzet,hogy minden tetves,a büdöske,a pillangóvirág és néhány muskátli is,paprikapalántán is láttam már,a karalábot ellepte az üvegházi molytetű.

 

A répából 4 sorban alig kelt ki valami,a gyökér 3 és fél sor,az elég jól kel,de embertelen gazolni.A saláták,metélőhagyma alig kelt ki.Utóbbiból pár szál,előbbiből úgy 10 fejnyi a 3 sorban összesen.
 És a napokban megvilágosodtam.A borsót ugye lehet,hogy a gerlék kapkodták ki,azért nem kelt ki fele sem.Na de a többi...Az a sok rohadt veréb kikapirgált-kifürödte-kitúrta a magokat kábé.Mivel mostanra feltűnt,hogy mindig arra a területre rebbennek,ha valaki hátra közelít.
 Állítólag védett madár a veréb is,nem csak a seregély.Csak azt nem értem,ha akkora értéket képviselnek,miért nem etetik őket néha az állatvédők...?Csak hogy piszkoskodjak kicsit.

Merthogy mi a télen etettünk 6 tyúkot,2 gerlét és 50-100 verebet.Egy részük odajár most is(lehet mind csak felváltva),hogy a fene enné meg őket.

A meggyel még aránylag jól jártam-a permetelés miatt péntek előtt nem szabadott szedni.Én inkább a szombatot is kihagytam,ma szedtem le.
 Nem tartott sokáig.Úgy negyedét-harmadát már megeszegették a madarak,de eleve egy jó vödörrel tudtam szedni,szóval nem volt sok.Benn még kevesebb lesz úgy néz ki.
 A benti szilvafán elvileg 9 szem szilva lesz,ha kineveli.A kinti ringlót nem tudom.A dión nem látok csak levelet,bár késői fajta.

Mivel a muskátlikat elég jól kinyírtam a télen,haza-hazakerül virágféle.Amellett,hogy szaporítok ész nélkül muskátlit és pletykát,vetettem kínai leándert(az meg vírusos lehet vagy mi,tényleg tele van a tököm),ezen a hétem pl.4 Pistike jött haza,meg 6 levendulapalánta.Remélem,megmarad,tavaly magról vetettem,de nem kelt ki sem a kertben,sem cserépben.
Előtte a szomszédból jött "virágzó fajta" pletyka hajtás.Máshonnan valami lila színű "lepkevirág".Meg 7 helyre menta.
 Még kukoricát kéne vetni,esetleg céklát(hobbiból főleg.Nagyon nyomja a savam,de olyan jól sikerült tavaly is) és talán még csalánt telepíteni.Lehetne vetni méteres zöldbabot,borsó másodvetést,pót-répát.Nem tudom,a tépősalátát új bevetéssel kipótoljam,vagy közéültessem a brokkolit.Ha vetem,talán le kéne takarni,a verebek miatt...?

Szörpüzem:én a szörpöt nem számlálom,csak ha van miből,legyártom.
 Élvezem.
Eddig 2x főztem bodzavirágot,egyszer citromfüvet(épp hűl a dunsztban).Hársfához már szedtem valamennyi virágot,ahol tavaly szedtem,ott elfagyott,de van szerencsére így is több helyen.Van még citromfüvem-száradó leszedett és élő is.Mentát gondolom 2-3 hét múlva tudok szerezni.Sajnos nem megfelelően szárogattam a többi bodzavirágot,abból kellett kidobni.Mert ugye üvegem sem volt,járom a kocsmákat miatta.Meg ha már leszedtem a citromfüvet,azt is beáztattam,az plusz 2 nap volt és bár kis helyen szikkadt a bodza,nem forgattam eléggé:(.
Na most a fazekam majdnem 9 literes,7-8 liter szörpöt főzök egy adagban,bár a citromfű több lett.Nem tudom,hová teszek ennyit és főleg mibe.

 Nagy vágyam valami közepes méretű zománcos vagy rozsdamentes tölcsér és egy 3-3,5 decis merőkanál.Olcsó nem lesz sajnos.

Szólj hozzá!

Címkék: tetű baj menta kert bodza befőzés citromfű szörp hársfavirág

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr984562510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása