HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Vegyük úgy,hogy minden jó-a pesszimista helyzetek optimizmusa

2012.05.19. 08:12 Krilla

Újabb szívások a napokban 2 biciklivel,egérsütés,nem kulinárisan.Vegyük úgy,hogy nagyon szerencsés vagyok.Több helyre nem jutottam el,főleg nem időben.A héten 7.56 és 7.59 közt értem be dolgozni.Kedden nem,akkor 8.14-kor blokkoltam.

 


 Na de nem kiabáltam a gyerekkel siettető jelleggel,úgyis van túlórám.Mondjuk hogy mi lesz hamarosan,oviszünetben,mikor jókora kitérőt is kell tennem másik ovikba(ott miket fognak ellopni?Végül is a 2 nadrág 2 évre kivetítve nem olyan rossz,hacsak jövő kedden is el nem lopnak valamit.Tanítgatom a gyereket,hogy a mellényt ha leveti,a csoportszobába tegye a játéktárolójába-tegnap nem sikerült-és örülök,hogy kell még dzseki,az ujjába tömöm a nardágot,baseballsapit)plusz beérni.Nem ártana 50 előtt beérni,vagy 45 előtt...

Bringaügyek,ismétlés:múltkorjában sztender tört ki,múlt hét előtti pénteken fékkar,múlt hét kedd első defekt,csütörtök első durrdefekt.Külső,belső,fékkar,bovden,sztender-5700 Ft anyagárban.Most csütörtökön(este fél 7-kor,mikor máskor?) valami roppant egy hatalmasat és alig lehetett hajtani a bicajt.Amúgy egész nap nehezített hajtású volt,gyakorlatilag végig hajtani kellett,gurulni nem tudtam vele(szerelés után ugye a fék fogott  pár napig,most ez...)de azért haladtam.Most visznt le kellett szállnom.Fék nem fog,gumi csak tűrhetően lapos,mi a kutyafasza csoda van?!?
 Visszaültem,mert jó hogy nem majd tolom,de nem,nem lehetett hajtani.Szerencsére mindez párszáz méterre tőlünk volt,nem 2-3 km-re,pláne nem esőben,viharban,vagy kánikulában romlandó kajával,vagy valahová időre odaérés előtt.
 Megyek be,újságolom:nem találod ki,mi történt.Férj rezignáltan:
-Nyilván megint defekt.
 -Nem,mondom,valami roppant egy kurva nagyot,lehet hogy ebben is ledaráltam a csapágygolyót.
 Sazarélet-életérzéssel lejött a pincébe,merthogy nekem még mennem kell anyámékhoz és nincs ugye váltás bicikli.Kiszedi a kereket,ne tudja,mi a baj,nem csapágyas.Elindulok,mi a jó ég?Mozog a hátsó kerék,de nagyon.úgy 8 méter után visszajöttem,hitetlenkedve.
-Baszod,tudom mi volt az a roppanás,kitört a hátsó kerék,a 3 éves biciklin.
-Az nem lehet.
-De lehet,így mozog a kerék-és mutattam.

Ekkor hangosabb szóváltás következett,honnan a faszából szedjen ő nekem este fél -kor másik tengelyt.Én meg rámutattam,hogy többször kértem,hogy a platós kocsira már többször kértem,hogy dobja fel a rózsaszín bringát és vigye el a szervízbe.Mér',van 5000 Ftom hátsó kerékre?
Muszáj,hogy legyen,ezzel az egy szar biciklivel nem jutok el sehová.Barátnőm kórházban,nem tud pénteken elvinni dolgozni,MUSZÁJ a rózsaszínre ülést rakni,feljavítani.

Hát elmentem azzal,egy élmény volt.Úgy rezgett,hogy elég volt megtalálni az egyensúlyt,de utána határozottam jó volt-annak figyelembe vétele nélkül,hogy eleve vagy 3 törött küllőm van és akkora nyolcas a hátsó kerékben,hogy azt tényleg nem kéne már újra centíroztatni.
 Használtan vettem a bringát anno a pünkösdistáknál,3500-ért,kellett rá kormány-és markolatborítás,valami gond volt a középsőaggyal,sztender is kellett rá meg kosár.Hátsó kerék centírozása,majd őszeinte meglepődés,hogy 2 hét után görbébb a kerék,mint mikor megvettem.Szerelő szerint amerre mi lakunk,ne csodálkozzak,annyira rosszak az utak,meg ezzel nem lehet gyereket vinni,mert vékony a kereke,vegyek új biciklit,duplafelnis kerekűt állandóra.Akkor vettem azt a Schwinn Csepel Budapest nevű csodát,amivel annyit szívok(abban is tizenpár küllő volt már cserélve)
Szóval örültem,mint majom a tökének,annak ellenére,hogy a gyerek futóbringával jött-kivételesen egy megállással lenyomta a távot az óvodáig,amiért többször meg is dicsértem-beértem dolgozni,könnyű volt hajtani a bringát.Amúgy abból a szempontból maradhatna így,hogy remek fogyasztó,annyira ráz-poénkodtam magamban.
 Utamat a megszokott időnkénti hatalmas szkreccselő hangok kísérték.
Leltároztam:hátsó kerék 5000,hátsófék,dinamó,világítás átvezetékelése valszeg.Meg kideríteni,mi ez a hang,biztos középsőagy vagy csapágy lehet.
 Na de nem,nem az volt.Nincs énnekem olyanom(remélem).
Barátnőmet kiengedték a kórházból,meglátogattam,mivel a szerelő nem volt,csak hétfőn lesz.Mikor jöttem el tőle,mondom neki,csak a kerék 5000,a dinamó 1200,fék se jó,(azóta tudom,hogy a bovden törött,vagy mi)valami hátul szkreccsel folyton...nézd már meg,az első kerekem nem görbe?Nem szokott ez ennyire rázni.
 Na mi jött ki?
Nem görbe,hanem van egy betyárnagy pukli mindkét oldalra,defektem lesz.
Azért bátran elindultam,oda kellett volna érnem a gyerekért az oviba.Mutatom előtte,van 3 törött küllőm is,de érdekes,milyen görbe a többi...Na 7 volt az a 3 úgy hirtelen.2 fél utcával odébb gyanús lett még jobban.12 törött küllőt számoltam ugyanazon a keréken,nem mertem visszaülni.(szerintem több is volt,nem rángattam meg mindet,ezek a simán láthatóak voltak)Ha totál kitörik a kerék,tolni se tudom lehet.Úgyhogy majdnem 5-re értem az oviba,jó kanyar volt.
Na de az előbb elvitte a férjem végre,hétfőn szerelik,átnézik.
 Csak ésszerűbb lenne lassan a fizetésem felét vagy jövő hónaptól a negyedét eleve odautaltatni és megbeszélni hó végén,hogy maradt-e vagy tartozok.
Ja igen,a titokzatos pukli:valószínűleg vászonszakadás,új külső kell,2200 lesz.És brühühűűű, régi Semperit(a hátsón Continental),sose lesz már ilyen gumim.(ne feledjük,a másikra is kell majd új külső-belső a hátsó kerékre,az jelenleg 2800 összesen.Tényleg 3 év alatt a vételárat már simán ráköltöttük)

Ja és az egérsütés:megfogott a maradék lecsorgott ragasztó egy egeret,még vergődött kicsit,mikor hallottam,hogy a gáztűzhelyben is egy sírdogál kicsit.Na mondom,biztos mögötte van elment ragasztóstól.Reggelre kiderült,hogy a sütő felett van és valószínűleg annyira hülye,hogy bement és nem tud kijönni.
Úgyhogy nem csak a krumplit főztem meg a gyerkőcnek,hanem begyújtottam a sütőt a legnagyobb hőfokra és meghagytam férjnek,hogy 1 óra múlva zárja el. (csütörtökön csak pár órát dolgozik és később megy,de mondjuk szombaton is muszáj mennie.Szóval a heti 2 pihenőnap nyista maszeknál)Sírt egy darabig,aztán csend lett.Meg kegyetlen bűz.Érdekes,múltkor lehet hogy nem a ráégő maradék tisztítószer volt büdös,hanem volt ott dög vagy alom...?
 Amúgy nem sokáig örültem,este kiderült,hogy tuti van még,a hűtő alatt zajongott(ott lehet az egyik bázis),de hiába volt péntekreggel a sütőben,kimenekült begyújtásnál ez a példány.Azért jó lenne tudni valami darabszámot.A bóraxos cukros muffinport eszegetik,valamelyik nemnormális mondjuk bele s pisilt.
És rájöttem,hogy igazából a ragasztó azért foghatta meg a másikat,mert rájárt a bóraxos kutyulmányra.Érdekes,a sajt nem vonzotta őket.Ez a kísérleti kaja talán azért,mert a muffinpor egérszagú volt már?Mindenesetre még nem érzem a szagát,hogy döglött volna meg tőle eddig bárhol a lakásban egy is.
 

Szólj hozzá!

Címkék: egér bicikli baj

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr904525347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása