HTML

Káosz a köbön és családi csalafintaságok

Családunk meséi és rémmeséi,gyermekem viselt dolgai (főleg)és a többieké is.Majd próbálok finoman fogalmazni,trallala-szép-az-élet-dolgokat hozni többségében...

Friss topikok

Linkblog

Én kis kertet...

2012.05.13. 07:47 Krilla

Nem,bazsarózsát nem,de most megint eszembe jutott egy régi vágyam,a babarózsa.Tudok is vagy 2 bokrot,amiről talán lehetne vesszőt vágni,hátha kihajt.Bodzát is szeretnék,nagyon,de ahhoz tán nincs elég hely.Merthogy virágot is gáz szerezni,

 

több helyről kellene "lopni",a bogyót meg lehetetlen-a cigányok leszedik féléretten és viszik leadni,nekem nem jutna pár ernyő színezésre sem-tavaly se találtam.Pedig klassz voltúgy 2005-ben az őszibaracklé feketebodzásan.Van a családban bodzaültetvény,de vagy 8 km-re,kérni is olyan izééé.

Kigazoltam végre az epret,ha már jön az eső,meg a nagyobb folyondárokat(falusiaknak:folyarakat)és mivel a szomszéd adott karalábpalántákat és cseresznyepaprikapalántákat,az egész napom nagyjából a kiskertről szólt.Mert akkor már kiültettem a padlizsánokat és a satnya túlnyurgult brokkolikat is(doboz lehajtott teteje alatt kezdtek nőni).Egyetlen szem eper termett,azt fiacska be is nyomta gyorsan.(na most az verte ki pár óra múlva,vagy nem?)
 Szétültettem a sokrengeteg petúniapalántámat,2 lavórba körben "külső íven",meg pár cserépbe;belülre pillangóvirágot és klárcsit vetettem(ezt palántázni kellett volna mondjuk,de hátha így is jó lesz mégis).Ehhez persze komposztot is kellett rostálni,nem keveset.
 Az idei technikám a következő:blokktéglára támasztok egy megviseltebb műanyag 10-es rekeszt,a fiam kis ásójával dobok rá 10-15 ásónyi földet és kevergetem,majd rázom,mint állat,aztán a maradékot kézzel is megdolgozom,ismét kirázom és megy félre a maradék.
 Ezt már elég sokat csináltam idén,lévén rengeteg muskátlim,ami tönkrement,így a tartók 80%-ába friss föld került.És a tölcséres virág alá is,amit szétültettem 2 edénybe.Vittem már komposztot a munkahelyemre is,ott is hajtatok pár virágot,irodákba szánom őket.
  Vetettem estikét is,de azt még nem tudom,hová fog kerülni.
Szóval kirostáltam így rengeteg földet délelőtt és délután,2 kisebb zsák is tele van most,meg egy láda.
Jaaaj,a paradicsompalánták-másodvetés,meg még egy csomó más is- a terasz alá kerültek,féltve őket a beígért jégesőtől,így meg esőt sem kaptak,gyorsan kidobálom őket.

Na,megvan.Sok bajuk nem lett volna,meg lettek locsolva tegnap,de az esővíz mégis más.Állati lenne,ha nem tizen-huszon-harmincezrekbe kerülnének a kül.esővíztárolók,most a 20 literes vödröt vittem ki a kert végébe,mellé a gyerek kis fürdőkádját-de az nem maradhatna a napon,nem muszáj még szétmennie.Mondjuk már nemigen esik,csak kicsit szemetel.

Külön bónusz,hogy a diófa(8-10 éves,tavalyelőtt ősszel lett ideültetve) hajt szépen,tavaly kb.ősz közepén voltak akkora hajtásai,mint most eddig.Locsoltam fél nyáron.Talán diónk lehet még,más úgyse lesz nagyon:(.

A komposztrostálás szépségei közé tartozik mellesleg a kincskeresés élménye is.Mivelhogy eddig találtam kívül szöges kutyanyakörvet,valami hosszú műszálas szőtt övfélét,fél pár papucsot,széttört műanyag virágkaspót,műanyag virágcserepet(szintén törötten) és egy tavaly vagy tavalyelőtt belekerült metszőollót.A kincs még várat magára.
 De hátha az is alul van valahol:D.
Jó egyébként,hogy van fölös rostált komposztom,ma még eldugtam a véletlenül túl mélyről kiszakadt lestyánt is,hátha kedve lesz meggyökeresedni-az enyém tavaly le lett gyomirtózva szegény.
 Úgy mellesleg kinéztem ma a kertbe,gazszőnyeg nő a szilvafa körül,így 1-2 héttel a második rotakapálás után is.Mákot nem vetnek ilyen sűrűre.Lehet,hogy valami fóliával le kéne takarni kapálás és kiültetés után,nem hiszem,hogy ezt a mennyiséget el fogja nyomni majd az oda kerülő tökfélék levele.

Szólj hozzá!

Címkék: virág kert palánta

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr424505204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása